در حالی که بسیاری معتقدند تجربه بازیهای کلاسیک Nintendo در دوران کودکی لازمهای برای خلق آثار بزرگ در صنعت بازیسازی است، کارگردان بازی تحسین شده Clair Obscur: Expedition 33 خلاف این باور را ثابت کرده است. او بدون تجربه بازی روی کنسولهای Nintendo، موفق به ساخت یکی از بهترین بازیهای سال ۲۰۲۵ شده است.
برخلاف باور رایج، تجربه بازیهای کلاسیک Nintendo در کودکی الزاماً منجر به خلق آثار بزرگ نمیشود. گیوم بروش (Guillaume Broch)، مدیرعامل استودیو Sandfall Interactive و کارگردان بازی Clair Obscur: Expedition 33، در مصاحبهای با نشریه ژاپنی DenfamiNicoGamer اعلام کرده که در دوران کودکی هرگز فرصت تجربه کنسولها و بازیهای Nintendo را نداشته است. او بهجای آن، با مجموعههایی مانند Final Fantasy، Atelier، Devil May Cry و نسخهای از Shinobi روی کنسول PlayStation 2 بزرگ شده و همین مسیر باعث شکلگیری دیدگاه خلاقانهای شد که در Expedition 33 بهخوبی دیده میشود.
همچنین بن فیکه (Ben Fiquet)، مدیر هنری و خلاق استودیو فرانسوی Lizardcube، سازنده بازیهای Streets of Rage 4 و Shinobi: Art of Vengeance نیز تجربهای مشابه داشته و در کودکی از کنسولهای Nintendo استفاده نکرده است. اگرچه این موضوع برای بسیاری از گیمرهای آمریکای شمالی عجیب به نظر میرسد، اما در اروپا کاملاً رایج بوده است. در آن دوران، کامپیوترهای خانگی مانند Amiga ساخت Commodore و کنسولهایی مانند SEGA Master System محبوبیت بیشتری داشتند.
با وجود این تفاوتها، کیفیت بالای بازیهایی که توسط این کارگردانها ساخته شده نشان میدهد که تجربه بازیهای کلاسیک Nintendo مانند Super Mario Bros، The Legend of Zelda یا Metroid، الزاماً شرط لازم برای خلق آثار بزرگ نیست.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید