نائوکی هاماگوچی، کارگردان Final Fantasy 7 Rebirth، باور ندارد که این عنوان JRPG بیش از حد شلوغ یا حجیم بوده، اما میگوید ریمیک قسمت سوم مختصرتر میباشد.
وقتی اسم بازی Final Fantasy 7 Rebirth را میشنویم، فهرست بیپایان مینیگیمها و مأموریتهای فرعی این اثر یکی از موضوعاتی است که مطرح میشود، اما نائوکی هاماگوچی، کارگردان بازی، این موضوع را مشکلی در طراحی نمیداند. اگرچه دو عنوان Final Fantasy 7 Remake و Final Fantasy 7 Rebirth از بهترین بازیهای نقشآفرینی ژاپنی حال حاضر به شمار میروند، اما ریتم و لحن قسمت دوم در مواردی با داستانش در تضاد بود. با این حال، هاماگوچی معتقد است مشکل از طراحی بازی نیست و بازیکنان زیادی سرشان شلوغ است که نتوانستند بازی را درست تجربه کنند. البته او گفت که در قسمت سوم تغییراتی اعمال خواهد شد.
یکی از منتقدین ضمن ارائه نقدی نسبتاً مثبت از بازی Final Fantasy 7 Rebirth، به نکتهای مهم در خصوص محتوای جانبی دنیای این بازی اشاره کرده است. وی بیان میکند که چرخه تکراری رفتن به برجها، مبارزه با دشمنان و باز کردن نقاط جدید روی نقشه برای دریافت محتوای فرعی که از جذابیت کمی برخوردار است، تجربه کلی بازی را تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد حس یکنواختی میشود. این منتقد که خود علاقهمند به بازیهایی دارای مأموریتهای فرعی مانند Yakuza است، اذعان داشت اگرچه داستان بازی بسیار خوب بود، اما ریتم ناپایدار و توقفهای مکرر موجود در روندش میتواند تجربه بازیکنان را تا حدی ناخوشایند کند.
این موضوع به معنای کیفیت پایین تمام محتوای جانبی Final Fantasy 7 Rebirth نیست؛ بلکه برعکس، برخی از این بخشها بسیار تحسین شدند. به عنوان مثال، مینیگیم Queen’s Blood به عنوان یکی از بهترین بازیهای کارتی جانبی در سالهای اخیر شناخته شده و عملکردی فراتر از بازیهای مشابهی همچون Gwent در Witcher 3، بخش Triple Triad در Final Fantasy 8 و حتی Pazaak در Star Wars: Knights of the Old Republic ارائه میدهد. همچنین برخی از فعالیتهای جانبی دیگر، مانند دلفینسواری، کوتاه و سرگرم کننده طراحی شدند و تجربه خوشایندی برای بازیکنان هستند.
مأموریتهای شخصیتمحور Final Fantasy 7 Rebirth نیز کیفیت بسیار بالایی دارند. اما، بخش مربوط به شخصیت Chadley خسته کننده به نظر میرسد و مناطقی مانند Costa Del Sol، در صورتی که بازیکن بخواهد تمامی بخشها و مأموریتها را به طور کامل انجام دهد، میتوانند تجربهای طولانی و فرساینده ایجاد کنند. با این حال، نائوکی هاماگوچی بر این باور است که این موارد اشتباه نبودند. او در نمایشگاه Brazil Game Show 2025 به Screen Rant اعلام کرد:
واقعاً قبول ندارم که برخی قسمتها در Final Fantasy 7 Rebirth طولانیتر از حد لازم هستند. امروزه بازیکنان حجم زیادی از بازیها و فعالیتها را پیش رو دارند و به همین دلیل احساس میکنند که همه چیز باید سریع به پایان برسد. با این وجود، در حالی که روی قسمت آخر سهگانه کار میکنیم، در تلاشیم بین نحوه روایت داستانها و گستردگیشان توازنی باشد تا بازی مختصرتر احساس شود.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید