تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: پنج شنبه , ۸ آبان , ۱۴۰۴
X
کارگردان Final Fantasy 7 Remake از استفاده از رنگ زرد راهنما در طراحی بازی‌ها دفاع کرد

کارگردان Final Fantasy 7 Remake از استفاده از رنگ زرد راهنما در طراحی بازی‌ها دفاع کرد

نائوکی هاماگوچی، کارگردان بازی Final Fantasy 7 Rebirth، بار دیگر از استفاده از رنگ زرد معروف برای هدایت بازیکنان دفاع کرده و گفته است که «قطعاً نیازی برای آن وجود دارد».

تبلیغات

استفاده از رنگ زرد روی لبه‌ها و دیوارها برای نشان دادن مسیرهای قابل عبور در بازی‌های ویدیویی، از زمان محبوبیت آن در بازی‌هایی مانند Uncharted روی پلی‌استیشن ۳، همواره موضوعی بحث‌برانگیز میان بازیکنان بوده است. بازی Final Fantasy 7 Rebirth نیز از همین روش بهره می‌برد و زمانی که بازیکنان نظرات خود را در این‌باره به اشتراک گذاشتند، هاماگوچی از شدت بحثی که ایجاد شد شگفت‌زده گردید.

هاماگوچی در گفت‌وگویی تازه با +GamesRadar توضیح داد که می‌فهمد برخی بازیکنان نیازی به این رنگ زرد ندارند یا از آن خوششان نمی‌آید، اما با این حال بر ضرورت وجود آن تأکید کرد. او گفت:

می‌دانیم که درباره این موضوع بحث وجود دارد؛ این‌که آیا چنین چیزی با دنیای بازی هماهنگ است یا نه، یا این‌که بعضی‌ها آن را می‌خواهند و بعضی دیگر نه. اما به نظر ما، از دید طراحی بازی، در بسیاری از موقعیت‌ها به چنین ابزاری نیاز است. توسعه‌دهندگان مختلف روش‌های گوناگونی را امتحان می‌کنند تا بفهمند چه چیزی بهتر کار می‌کند و با فضای بازی‌شان سازگارتر است.

نیاز به هدایت بازیکنان از منظر گیم‌پلی و نشان دادن این‌که چه کارهایی ممکن است انجام دهند یا باید انجام دهند، در برخی لحظات کاملاً ضروری است. البته بحث اصلی درباره نحوه اجرای آن، میزان تأثیرش و تناسبش با تجربه بازی است. طبیعتاً همیشه کسانی خواهند بود که بگویند «نه، این اصلاً مناسب نیست، ما آن را نمی‌پسندیم.» این اشکالی ندارد، اما ما معتقدیم این ویژگی مورد نیاز است و ارزش بررسی دارد.

کارگردان Final Fantasy 7 Remake از استفاده از رنگ زرد راهنما در طراحی بازی‌ها دفاع کرد - گیمفاراهنمایی گیمر‌ها با استفاده از نشان‌های بصری در نسخه‌های قدیمی Final Fantasy نیز وجود داشته است.

زمانی که بحث رنگ زرد در Rebirth در سال گذشته بالا گرفت، برخی بازیکنان گفتند از این‌که بازی‌ها بیش از حد پلیرها را راهنمایی می‌کنند، ناراضی‌اند؛ نه فقط در Final Fantasy 7 Remake بلکه در بسیاری از بازی‌های مدرن. در مقابل، گروهی دیگر تأکید کردند که این ویژگی می‌تواند مفید و حتی بخشی از قابلیت‌های دسترسی‌پذیری برای بازیکنان باشد.

توسعه‌دهندگان دیگر نیز وارد بحث شدند و توضیح دادند که در تست‌های بازی و گروه‌های تمرکز، بازیکنان گاهی نمی‌دانند باید به کدام سمت بروند، دچار سردرگمی می‌شوند و حتی ممکن است بازی را رها کنند. به همین دلیل، استفاده از نشانه‌های بصری آشکار و گاه غیرواقع‌گرایانه برای هدایت بازیکن به مسیر درست ضروری است. بسیاری نیز یادآور شدند که بازی‌های ویدیویی از دهه‌ها پیش از نشانه‌های بصری برای کاوش و پیشرفت استفاده کرده‌اند.

با توجه به اظهارات جدید هاماگوچی، احتمال زیادی وجود دارد که رنگ زرد راهنما در Final Fantasy 7 Remake Part 3 نیز بازگردد و همچنان به عنوان بخشی از طراحی گیم‌پلی این مجموعه باقی بماند.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است