تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: چهارشنبه , ۲۸ آبان , ۱۴۰۴
X
کارگردان Ghost of Yotei از دلیل عدم تکیه بر خشونت بیش از حد در بازی می‌گوید

کارگردان Ghost of Yotei از دلیل عدم تکیه بر خشونت بیش از حد در بازی می‌گوید

جیسون کانل، کارگردان Ghost of Yotei، درباره نقش و میزان خشونت در سری جهان‌باز استودیوی Sucker Punch توضیح داد و گفت که به باور او، توسعه‌دهندگان بازی‌ها اغلب تحت فشار قرار می‌گیرند تا آثار خود را بیش از اندازه خشن کنند.

تبلیغات

او در گفت‌وگو با وینس گیلیگان، خالق سریال Breaking Bad، توضیح داد که از همان مراحل بسیار ابتدایی توسعه بازی، بحث درباره میزان خشونت آن آغاز شده بود. کانل می‌گوید که در همان ابتدای کار این پرسش میان اعضای تیم مطرح بود که سطح دقیق خشونت باید تا چه اندازه باشد، به‌خصوص با توجه به این انتظار رایج که چون یک بازی ویدئویی است و برخی گیمرها به چنین صحنه‌هایی علاقه‌مندند، پس گویی باید سرهای بریده و صحنه‌های اغراق‌شده در همه‌جا حضور داشته باشند.

با این حال، استودیوی Sucker Punch اعتقاد راسخی داشت که هرچند این نوع خشونت اغراق‌آمیز ممکن است در مواردی رخ دهد و حتی ضروری باشد، اما باید همچون فیلم‌های کلاسیکی مانند ۱۳ Assassins ساخته تاکاشی میکه، تنها در لحظات بسیار حساس و نقطه اوج روایت مورد استفاده قرار گیرد؛ فیلمی که تنها یک صحنه قطع سر در کل اثر دارد و آن را برای لحظه‌ای بسیار مهم در پایان ذخیره کرده است. کانل این رویکرد را چنین توصیف می‌کند که باید لحظه‌های خشن اما پرقدرت را برای مناسبت‌هایی واقعاً ویژه نگه داشت.

کانل سپس به خشونت محدود اما اثرگذار در سریال Breaking Bad اشاره می‌کند؛ جایی که صحنه‌های بسیار خشن کم‌تعدادند، اما ناگهان با لحظه‌ای همچون استفاده شخصیت گاس فرینگ از کاتر مواجه می‌شویم؛ لحظه‌ای که به گفته گیلیگان، حتی او را دچار ضعف کرده است. کانل می‌گوید که در فضای بازی‌های ویدئویی، فشار زیادی برای استفاده مکرر از خشونت وجود دارد و هنگامی که این افراط به یک روال تبدیل شود، لحظه‌های بزرگ و مهم خشونت‌آمیز دیگر تأثیر واقعی خود را از دست می‌دهند.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *