تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: پنج شنبه , ۱۳ شهریور , ۱۴۰۴
X
کارگردان Like a Dragon: روی PS3 باید مطمئن می‌شدیم پلیر سریع‌تر از زمان بارگذاری مناطق حرکت نکند

کارگردان Like a Dragon: روی PS3 باید مطمئن می‌شدیم پلیر سریع‌تر از زمان بارگذاری مناطق حرکت نکند

یوتاکا ایتو (Yutaka Ito)، کارگردان فنی استودیو RGG، اخیراً در حساب شخصی خود در X درباره روند توسعه بازی Ryu Ga Gotoku: Kenzan در سال ۲۰۰۸ صحبت کرده است.

تبلیغات

اولین عنوان سری Like a Dragon برای پلتفرم PlayStation 3، با وجود جهش سخت‌افزاری قابل‌توجه، با محدودیت مواجه بود و اجرای روان محیط‌های سه‌بعدی پیچیده آن زمان، چالش بزرگی محسوب می‌شد.

ایتو توضیح می‌دهد که طراحی نقشه منطقه Gion فراتر از انتظاراتش بوده و همین باعث شد تیم برنامه‌نویسی جلسات متعددی برای بهینه‌سازی حافظه و کاهش بار پردازشی برگزار کند. در آن زمان، اطلاعات فنی محدودی در دسترس توسعه‌دهندگان بود، بنابراین آن‌ها به منابع خارجی و مقالات پژوهشی مراجعه کردند که البته یافتن راه‌حل مناسب برای بازی، نیازمند آزمون و خطای فراوان بود.

یکی از چالش‌های مهم، اجرای بازی مستقیماً از روی دیسک Blu-ray بدون نصب روی هارد بود. از آن‌جا که سرعت خواندن Blu-ray کمتر از هارد است، در صورت دویدن مداوم بازیکن، داده‌های نقشه گاهی دیر بارگذاری می‌شدند و بخش‌هایی از آسمان، از میان شکاف‌ها دیده می‌شد.

وی در ادامه گفت:

ما سرعت دویدن شخصیت‌ها را به میزان مشخصی محدود کردیم تا داده‌های محیط بتوانند به‌موقع بارگذاری شوند.

ایتو همچنین اشاره می‌کند که تیم توسعه مجبور بود داده‌های روی دیسک را به‌گونه‌ای سازمان‌دهی کند که فایل‌های ضروری در لبه بیرونی دیسک قرار گیرند، یعنی جایی که سرعت خواندن بیشتر است.

همچنین برای جلوگیری از تأخیر در جست‌وجوی داده‌ها، اطلاعاتی که باید به‌صورت پیوسته خوانده شود، به ترتیب مناسب چیده شدند. این نوع تنظیمات تا زمان عرضه نهایی بازی ادامه داشت.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است