تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: چهارشنبه , ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۴
X
کارگردان NieR: Automata: نزدیک بود حین توسعه بازی اخراج شوم

کارگردان NieR: Automata: نزدیک بود حین توسعه بازی اخراج شوم

با وجود اینکه تنها دو بازی اصلی در سری Nier منتشر شده (اگر نسخه‌های ریمستر شده و موبایلی را در نظر نگیریم)، این فرنچایز اوایل ماه جاری ۱۵ ساله شد؛ نکته‌ای که به‌وضوح نشان می‌دهد مدت زیادی از انتشار آخرین بازی اصلی این مجموعه گذشته است. اگرچه در این سالگرد خبری از معرفی یک بازی جدید نبود، اما شرکت Square Enix این مناسبت را با چند توییت، یک پخش زنده ویژه و مصاحبه با سازندگان اصلی این سری جشن گرفته است.

خالق Nier، یوکو تارو (Yoko Taro)، و تهیه‌کننده آن، یوسوکه سایتو (Yosuke Saito)، کسانی هستند که باعث انفجار محبوبیت این فرنچایز شدند. اخیراً با این دو نفر درباره ۱۵ سال فعالیت‌شان روی سری Nier مصاحبه‌ای صورت گرفته است. در این گفت‌وگو از آن‌ها درباره منابع الهام، لحظات مورد علاقه و بزرگ‌ترین چالش‌های‌ حین توسعه بازی‌ها سوال شد. طبق معمول پاسخ‌های یوکو تارو بسیار عجیب غریب‌ بودند.

کارگردان NieR: Automata: نزدیک بود حین توسعه بازی اخراج شوم - گیمفا

یکی از نکات جالبی که تارو در این مصاحبه به آن اشاره می‌کند، این است که در طول فرآیند ساخت NieR: Automata او واقعاً تا مرز اخراج شدن پیش رفته و بارها فکر ترک پروژه به ذهنش خطور کرده است. به گفته او، یکی از سخت‌ترین چالش‌ها برایش این بود که باید هر روز ساعت ۱۰ صبح در دفتر حاضر می‌شد، با وجود اینکه طبق قرارداد به‌ عنوان پیمان‌کار آزاد با Square Enix همکاری می‌کرد و ساعت کاری مشخصی نداشت.

شاید بزرگ‌ترین چالش برای من این بود که با وجود اینکه هیچ قراردادی درباره ساعات کاری مشخص نداشتم، به من گفته شد که باید هر روز ساعت ۱۰ صبح در دفتر حاضر شوم و چون مدام این دستور را نادیده می‌گرفتم، تا مرز اخراج هم پیش رفتم.

در همین راستا، یوسوکه سایتو می‌گوید که یکی از چالش‌های بزرگش زمانی بود که به نظر می‌رسید تارو قصد داشت همه چیز را رها کند و اینکه او تارو را از این تصمیم باز داشت. در نهایت خوشبختانه هر دو روی پروژه باقی ماندند و نتیجه‌ یک بازی تحسین‌شده به نام NieR: Automata شد.

امیدواریم تجربه کار بر روی این عنوان، باعث نشود که این دو نفر از بازگشت دوباره به فرنچایز Nier در آینده نزدیک خودداری کنند. در واقع، به نظر می‌رسد که هر دو در پایان سال گذشته اشاراتی به یک اعلامیه بزرگ داشته‌اند، چرا که سایتو گفته بود شاید در سال ۲۰۲۵ کاری درباره بازی بعدی یا پروژه‌های مرتبط با آن انجام دهد. امیدواریم این فقط یک وعده‌ی توخالی نبوده باشد و به‌ زودی خبرهای خوبی بشنویم.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است