کنراد توماسکیویچ (Konrad Tomaskiewicz)، کارگردان The Witcher 3 و Cyberpunk 2077، تأیید کرده که استودیوی جدید او در روند ساخت بازی The Blood of the Dawnwalker از فناوریهای هوش مصنوعی بهره گرفته، اما باور دارد که هوش مصنوعی باید در خدمت انسان باشد و نه جایگزین کامل آن.

توماسکیویچ در گفتوگو با وبسایت Eurogamer گفت که تیم او در استودیوی Rebel Wolves برای آزمونهای اولیه بازی The Blood of the Dawnwalker از هوش مصنوعی جهت تولید صداهای شخصیتها بهره گرفته بود و پس از آن، در مراحل بعدی از بازیگران برای صداگذاری نهایی استفاده کرد.
او توضیح داد که هدف آنها دستیابی هرچه سریعتر به نمونههای صوتی اولیه برای آزمون و بازنگری مداوم بازی بوده و هنگامی که اطمینان یافتند داستان از انسجام و کیفیت لازم برخوردار است، ضبطهای رسمی با حضور بازیگران آغاز شد. او این روش استفاده از هوش مصنوعی را رویکردی کاملاً منطقی و قابل توجیه دانست.
توماسکیویچ اضافه کرد که هوش مصنوعی باید به انسان کمک کند و نه اینکه جایگزین آن شود و اگر بتوان از آن برای آسانتر شدن فرآیندهای کاری بهره برد، رویکرد درستی خواهد بود. او همچنین تأکید کرد که مخالف کامل هوش مصنوعی نیست، اما امیدوار است این فناوری در مسیری رشد کند که همانند Google Translate صرفاً ابزاری کمکی باشد و به حقوق تثبیتشده افراد لطمه نزند.
به گفته او، بازیهایی که تنها بهوسیله هوش مصنوعی ساخته شوند فاقد روح خواهند بود و هوش مصنوعی فقط میتواند کمککننده باشد، اما توان جایگزینی توسعهدهندگان انسانی را ندارد. او در ادامه مثال زد که اخیراً بازی Dispatch را به پایان رسانده و باور دارد که هیچ سامانه هوش مصنوعی قادر به خلق چنین اثری نیست.
دیدگاهتان را بنویسید