توماش مارچوکا، کارگردان روایت The Witcher 4 و نویسنده ارشد Cyberpunk 2077، به نوشتن شخصیتهای دارای ضعفهای درونی علاقه ویژهای دارد و همین موضوع یکی از دلایل اصلی است که چرا اغلب داستانهای او به پایانهای خوش ختم نمیشوند. او بر این باور است که پرداختن به سویههای تاریکتر سرشت انسان هیجانانگیز است.

مارچوکا در گفتوگویی با +GamesRadar، هنگام توضیح رویکرد فکری خود در زمینه شخصیتپردازی، به فرایند کاریاش در زمان توسعه Cyberpunk 2077 اشاره کرد. او توضیح داد که محبوبترین بخش نوشتن برای او، چه در قالب بازیهای ویدیویی، چه کتابهای مصور و چه هر رسانه دیگری، تمرکز بر نقصها و ضعفهای شخصیتهاست. به گفته او، کاوش در این نقصها، پرداختن به اشتباهاتی که وقوع آنها اجتنابناپذیر است و مشاهده مسیری که چنین خطاهایی شخصیت را به آن سوق میدهد، برایش جذابیت فراوانی دارد.
اگر Cyberpunk 2077 را تجربه کرده باشید، بهخوبی میدانید که هیچ شخصیتی در این بازی وجود ندارد که بتوان او را بهطور مطلق خوب یا بیعیب دانست. شیوه تعامل بازیکن با شخصیتها و میزان شناختی که بهتدریج از گذشته و انگیزههایشان به دست میآید، وزن و اهمیت تصمیمهای شما را افزایش میدهد و در نهایت پایانی که به آن دست مییابید را تعیین میکند. بر اساس اظهارات مارچوکا، این پیامدها بخشی از فلسفه روایی گستردهتر او هستند و به احتمال زیاد نمونههای بیشتری از این رویکرد را در The Witcher 4 نیز مشاهده خواهیم کرد.
داستان Cyberpunk 2077 یکی از تحسینشدهترین بخشهای این بازی از نظر منتقدان بوده، بنابراین تعجبآور نیست که به مارچوکا یکی از نقشهای کلیدی در پروژه The Witcher 4 واگذار شده است. دنیای فانتزی این مجموعه نیز بهطور کامل با علاقه او به شخصیتهای دارای ضعفهای انسانی همخوانی دارد.
مارچوکا میگوید که به همین دلیل، داستانهایش به ندرت به پایانهای شاد و خوشایند منتهی میشوند. با این حال، او عقید دارد که کاوش در جنبههای تاریکتر طبیعت انسان هیجانانگیز است، زیرا از خلال آن میتوان نکات و شناختهای تازهای درباره خودمان به دست آوریم.
دیدگاهتان را بنویسید