تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: یکشنبه , ۱۳ مهر , ۱۴۰۴
X
کار روی Bully در راکستار حسی مانند زندانی شدن داشت

کار روی Bully در راکستار حسی مانند زندانی شدن داشت

به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان راکستار در زمان ساخت بازی Bully با فشار کاری سنگین و دوره‌های فشرده‌ی کاری (Crunch) مواجه بوده‌اند.

تبلیغات

Bully یکی از آن بازی‌هایی به شمار می‌رود که به خاطر محیط و فضای آن، اثری منحصر به فرد محسوب می‌شود. از سوی دیگر، امضای همیشگی Rockstar آن را به تجربه‌ای متفاوت تبدیل کرد که پیش از آن و حتی پس از آن مشابهی نداشت. این بازی متاسفانه هیچ دنباله‌ای دریافت نکرد و همه‌ی این عوامل باعث شده‌اند Bully به اثری ویژه تبدیل شود که برای همیشه در خاطرات جمعی بازیکنان جایگاه خود را حفظ کرده است.

دن هاوزر (Dan Houser)، یکی از بنیان‌گذاران راکستار گیمز، فقدان دنباله برای Bully را به «مسائل مربوط به ظرفیت تیم» نسبت داده است. ظاهراً با تیم موجود، زمانی برای توسعه‌ی نسخه‌ی بعدی وجود نداشت. با این حال، طبق گزارش وب‌سایت GamesRadar، یکی از توسعه‌دهندگان Bully در مصاحبه‌ای جدید با Retro Gamer فاش کرد که روند ساخت بازی بسیار طاقت‌فرسا بوده است.

اندرو وود (Andrew Wood)، طراح محیط Bully، در این باره گفت:

خاطراتم از آن زمان توأم با عشق و نفرت است. تجربه‌ای سرگرم‌کننده، عجیب، جهنمی، پرهرج‌ومرج و فوق‌العاده بود. وقتی به آدم‌ها، لحظات و کارهای دیوانه‌واری که بعد از ساعات کاری انجام می‌دادیم فکر می‌کنم، حس خوبی دارم؛ اما همزمان به استرسی که تحمل کردیم هم فکر می‌کنم.

ظاهراً استودیو در طول چرخه‌ توسعه با فشار کاری شدید دست و پنجه نرم می‌کرد و در آن زمان که مفهومی مانند کرانچ هنوز به شکل امروزی مطرح نشده بود.

وی در ادامه افزود:

به‌دلیل استرس ناشی از حضور مداوم در محیط کار، درگیری‌های داخلی پیوسته وجود داشت. چند نفر دچار فروپاشی روانی شدند و از کوره در رفتند. کار کردن در چنین محیطی سخت بود، اما می‌دانستم Bully در نهایت ارزشش را خواهد داشت، بنابراین ادامه دادم و تحمل کردم.

این توسعه‌دهنده همچنین اشاره کرد که هر چه به زمان انتشار بازی نزدیک‌تر می‌شدند، فشار کاری نیز شدیدتر می‌گردید. ظاهراً حتی وقت ناهار و شام نیز لغو می‌شد و کارمندان اجازه‌ی ترک دفتر را نداشتند.

وی در این باره گفت:

بسیاری از افراد احساس می‌کردند که شبیه یک زندانی هستند. دفتر کار مجهز به سرویس غذا بود تا اطمینان حاصل شود توسعه‌دهندگان زمان اضافی را در بیرون هدر نمی‌دهند. آن‌ها مجبور بودند هفت روز هفته و ۱۸ ساعت در روز کار کنند. این شرایط منجر به فرسودگی شدید و نرخ بالای جابجایی کارکنان شد.

من عاشق این بازی هستم و خوشحالم که با گذشت حدود ۲۰ سال، مردم همچنان از آن به خوبی یاد می‌کنند.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است