استودیو Hangar 13، توسعهدهنده بازی Mafia: The Old Country، تاکید کرده است که این عنوان یک ماجراجویی روایی با ساختار خطی خواهد بود و در دنیایی وسیع و جهان باز جریان نخواهد داشت. با توجه به اینکه Mafia 3 و نسخههای پیشین به شما اجازه میدادند تا در شهر آزادانه کاوش کنید، پس میتوان گفت که منطقی بود طرفداران انتظار یک اثر جهان باز داشته باشند، هر چند اولین بازی سری یک جهان باز بسیار مبتدیانه بود.
سیسیل دهه ۱۹۰۰ میتوانست مکانی فوقالعاده جذاب برای کاوش به صورت آزادانه باشد، اما تمرکز بیشتر بر شخصیتپردازی و داستانسرایی به جای ارائه یک دنیای باز ناقص که ممکن است تمرکز را از دیگر بخشهای قوی بازی بگیرد، تصمیم معقولی به شمار میرود.
Mafia 3 همزمان یکی از بهترینهای نسل گذشته و در عین حال یکی از ناامید کنندهترینهای آن است. حدود چهار ساعت ابتدایی بازی، به شکل فوقالعادهای داستان شخصیت اصلی، لینکلن کلِی، را روایت میکند که از جنگ ویتنام به جامعهای درگیر با نابرابری و تبعیض نژادی باز میگردد. او از یک میدان جنگ به میدان جنگی دیگر پا گذاشته و در جامعهای که انتظار داشت از او استقبال کند، پیوسته طرد میشود و حس میکند با همه بیگانه است.
بازیگری قدرتمند، محیط چشمنواز و فضاسازی جالب توجه، پایههای داستان را به خوبی بنا گذاشتند و سیستم تیراندازی و رانندگی نیز یک استاندارد حداقلی را رعایت میکردند. اما وقتی Mafia 3 ماموریتهای خطی ابتدایی خود در محیطهای کوچک را رها میکند، مشخص میشود که دنیای جهان باز آن از درون تهی است.
فعالیتهایی که برای پیشبرد داستان باید انجام دهید کسل کننده میشوند، مردم در خیابانها همچون اشباح بیجاناند و تکرار محتوا به جان این بازی میافتد. تمام این مشکلات فقط به این دلیل است که ۲K تصمیم گرفت این بازی را به صورت جهان باز طراحی کند تا شاید با بزرگان این ژانر رقابتی صورت گیرد.
در عوض، نسخههایی مانند Mafia 2 که محیطهای کوچکتر و ساختار خطیتری در روایت داشتند، عملکرد بهتری از خود نشان دادند. Mafia: The Old Country نیز قصد دارد از همین مسیر پیروی کند و به سختی میتوان Hangar 13 را به خاطر انتخاب این مسیر سرزنش کرد.
گذشته از اینها، اگر Mafia: The Old Country واقعاً با یک دنیای جهان باز عظیم عرضه میشد، بدون شک گیمرها بهطور مستقیم و ناعادلانه، آن را با GTA 6 مقایسه میکردند. زمان و هزینهای که برای ساخت یک دنیای جهان باز و واقع گرایانه روی پلتفرمهای مدرن لازم است، بسیار زیاد و حتی غیرعقلانی است. بنابراین، به نظر میرسد Hangar 13 ترجیح داده تا تمرکز خود را بر بازآفرینی دقیق فضای آن دوره تاریخی از طریق روایتهای ظریفتر و محیطهای با دقت طراحی شده بگذارد. احتمالاً آزادی نسبی در کاوش خواهیم داشت، اما اندازه نقشه هدف اصلی نخواهد بود.
میتوان تصور کرد که این بازی تا حدودی، شبیه به آنچه در Indiana Jones and the Great Circle دیدیم خواهد بود؛ جایی که بازیکن میتواند تعدادی ماموریت جانبی یا فعالیتهای کوچک را تکمیل کند تا برای ادامه داستان آماده شود. The Old Country احتمالاً بیشتر بر مبارزات مسلحانه و تعقیبوگریزهای ماشینی تمرکز خواهد داشت تا کاوش و جستوجو در مقبرههای قدیمی به دنبال گنجینهها، اما مقیاس و هدف آن احتمالاً مشابه باشد یا حتی کوچکتر.
بسیاری از کنار گذاشته شدن سیستم جهان باز در این عنوان شگفتزده شدند، چراکه تصور رایج این است که یک بازی با محوریت جنایت، گنگسترها و خشونت مسلحانه، باید حتماً جهان باز باشد، اما این طور نیست. در واقع، گنجاندن دنیای جهان باز فقط برای اینکه چک لیست بازی کامل باشد یا همان کاری که Mafia 3 انجام داد، یک راه تضمینی برای افت کیفیت کلی بازی است.
امیدواریم که Mafia: The Old Country کوچکتر، متمرکزتر، صمیمیتر، خشنتر، و دارای داستانی فوقالعاده باشد، بدون آنکه مجبور شود برای تطبیق با یک دنیای جهان باز عظیم، قربانی مشکلات ریتم و انسجام روایی شود. خطی بودن این بازی برای بسیاری غافلگیرکننده بود، اما این خبر بدی نیست.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید