هیدئو کوجیما، کارگردان و طراح برجسته بازیهای ویدیویی، در مقالهای برای مجله ژاپنی an-an، فاش کرد که نمایشگاه جهانی اوساکا در سال ۱۹۷۰ تأثیری عمیق و بنیادین بر شکلگیری آثار او، از جمله بازیهای مشهور Metal Gear و Death Stranding داشته است.
کوجیما که در آن زمان دانشآموز دبستانی بود و در محل زندگیاش نزدیکی محل برگزاری نمایشگاه قرار داشت، بارها از این رویداد بازدید کرده است. او این تجربه را به «برخورد نزدیک از نوع سوم» تشبیه کرده و میگوید که این نمایشگاه «ذهنیت آیندهنگر و جهانگرایانه» او را به گونهای شکل داده که بدون آن، خلق بازیهای نمادین Metal Gear و به دنبال آن Death Stranding ممکن نبود.
نمایشگاه جهانی اوزاکا ۱۹۷۰ (اکسپو ۷۰)، اولین نمایشگاه جهانی در آسیا بود که با شعار «پیشرفت و هماهنگی برای بشریت»، دستاوردهای تکنولوژی و چشماندازهای آیندهنگرانه را به نمایش گذاشت. در این نمایشگاه، اولین نمونه از تلفنهای همراه بیسیم، تکنولوژی قطارهای مغناطیسی و حتی نمایش سنگی از کره ماه پس از ماموریت آپولو به نمایش گذاشته شد.
به گفته کوجیما، عظمت واقعی نمایشگاه اوساکا تنها در فناوریهای پیشرفته و چشماندازهای آیندهنگرانه آن نبود، بلکه در تنوع فرهنگی و گوناگونیای بود که به نمایش میگذاشت. این رویداد جهانی، دریچهای نو به روی کوجیمای جوان گشود و دیدگاههای او را برای همیشه متحول کرد.
[این رویداد] به من همزیستی کشورها، ادیان، نژادها و رسومات مختلف را نشان داد. این موضوع برای من، تجلی «گذشته و آینده» و همچنین «جهان و هارمونی» بود.
کوجیما در بخش دیگری از مصاحبه، از نبود جاهطلبی در نمایشگاه ۲۰۲۵ اوساکا ابراز ناامیدی کرده و اشاره کرده است که پیشنهادهای بلندپروازانه او برای برگزاری این رویداد به دلیل محدودیتهای بودجه رد شدهاند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید