تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: دوشنبه , ۳۱ شهریور , ۱۴۰۴
X
کپکام آمار فروش بازی‌های نسل ششمی سری GTA در ژاپن را اعلام کرد

کپکام آمار فروش بازی‌های نسل ششمی سری GTA در ژاپن را اعلام کرد

شرکت کپکام آمار فروش بازی‌های کلاسیک سری GTA مربوط به دوران PlayStation 2 و Xbox را در بازار ژاپن منتشر کرده است. این آمار نشان می‌دهد که حتی نسخه‌های قدیمی این مجموعه محبوب، حضور قابل‌ توجهی در بازار ژاپن داشته‌اند.

تبلیغات

مدت‌ها پیش، کپکام قراردادی را با راکستار امضا کرد تا وظیفه انتشار مجموعه GTA را در ژاپن برعهده بگیرد. در حالی که صنعت بازی‌های ویدیویی در دهه ۲۰۰۰ میلادی بسیار پررونق بود، راکستار هنوز به اندازه‌ای بزرگ نشده بود که بتواند به تنهایی بازی‌هایش را در سراسر جهان منتشر کند.

کپکام علاوه بر انتشار بازی، مسئولیت بومی‌سازی (Localization) را نیز بر عهده داشت تا با قوانین و مقررات سخت‌گیرانه ژاپن سازگار شود. امروزه این وظایف توسط Take-Two Interactive Japan G.K برای راکستار انجام می‌شود.

طبق گزارش وبسایت RockstarIntel، بازی GTA 3 در سال ۲۰۰۳، یعنی دو سال پس از انتشار اولیه در آمریکا و اروپا، در ژاپن روی پلی‌ استیشن ۲ عرضه شد و توانست ۲۹۰ هزار نسخه بفروشد. در آن زمان این بازی در سطح جهانی بیش از ۷ میلیون نسخه فروش داشت و ۳۵۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده بود. این موفقیت دیرهنگام در ژاپن به افسانه‌ای شدن GTA 3 و تغییر سرنوشت راکستار کمک شایانی کرد.

کپکام آمار فروش بازی‌های نسل ششمی سری GTA در ژاپن را اعلام کرد

بازی GTA: Vice City از مه ۲۰۰۴ تا مارس ۲۰۰۵ در ژاپن ۳۹۰ هزار نسخه فروخت. این بازی نیز دو سال پس از انتشار جهانی در ژاپن عرضه شد و تا آن زمان نزدیک به ۶ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته بود.

GTA: San Andreas اوایل ۲۰۰۷ در ژاپن منتشر گردید و تا پایان مارس همان سال موفق به فروش ۴۳۰ هزار نسخه شد. این آمار، روند جهانی را تأیید می‌کند که San Andreas توانست فروش بیشتری نسبت به GTA 3 و Vice City داشته باشد.

همکاری کپکام با راکستار تنها به انتشار Grand Theft Auto در ژاپن محدود نبود و منجر به موفقیت دیگری برای راکستار و شکل‌گیری مجموعه Red Dead شد. پیش از Red Dead Redemption، بازی Red Dead Revolver عرضه شد که توسط استودیوی کالیفرنیایی Angel Studios توسعه یافت. کپکام که پیش‌تر این استودیو را برای ساخت پورت Resident Evil 2 روی نینتندو ۶۴ به‌ کار گرفته بود. پس از موفقیت در آن همکاری، کپکام تصمیم گرفت با آن‌ها روی یک آیپی جدید کار کند.

هرچند Red Dead Revolver موفقیت بزرگی به‌حساب نمی‌آمد، اما این تصمیم در نهایت به ثمر نشست و ثابت کرد که سرمایه‌گذاری راکستار روی این استودیوی کالیفرنیایی و این آیپی کاملاً درست بوده است.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است