کپکام (Capcom) بهتازگی در گفتوگویی دربارهی تازهترین پروژهی خود یعنی Resident Evil Requiem توضیح داده و تأکید کرده که تمرکز این بازی روی چیزی فراتر از نوستالژی و بازگشت به گذشته خواهد بود.
شاید شنیدن چنین اظهاراتی کمی عجیب بهنظر برسد، چرا که خود کپکام بارها تأکید کرده که Resident Evil Requiem قرار است پس از چندین نسخهای که در مکانهای دیگر روایت شده بودند، این مجموعهی وحشت بقا را دوباره به ریشههایش در راکون سیتی بازگرداند و در دل همان خرابهها و ویرانههای بهجامانده از گذشتهی سری، پاسخهایی به خط داستانی ناتمام و پرسشهای بیپاسخ دهههای گذشته راکون سیتی را به بازیکنان ارائه دهد.
با این حال و علیرغم تمام این موارد و همچنین شایعات گسترده و مداوم دربارهی احتمال حضور لیان کندی در بازی (موضوعی که کپکام بهطور مشخص از پاسخ به آن در گفتوگو با IGN خودداری کرد) کپکام مشتاق است Requiem بیش از یک نگاه به گذشتهی این فرانچایز و به اصطلاح نوستالژیک دیده شود.
ماساتو کومازاوا (Masato Kumazawa)، تهیهکنندهی عنوان RE: Requiem، طی گفتوگویی با IGN در رویداد Gamescom، در پاسخ به پرسشی که مستقیماً به محور بحثهای طرفداران مربوط میشد، بهوضوح بیان کرد که Requiem به همان اندازه که دربارهی آیندهی سری خواهد بود، به ریشههای آن نیز خواهد پرداخت. وی در این باره اظهار کرد:
ما عاشق این هستیم که گفتوگوهایی که بین طرفداران شکل میگیرد را دنبال کنیم، اما این بازی کاملاً متمرکز بر نگاه به گذشته نیست. ما دوباره به راکونسیتی برگشتهایم، اما این تنها مکان بازی نخواهد بود.
با وجود اینکه انتشار Resident Evil Requiem همزمان با سیاُمین سالگرد مجموعهی Resident Evil خواهد بود، کومزاوا بهوضوح تأکید کرد که این موضوع از ابتدا بخشی از برنامه نبوده است؛ موضوعی که شاید برای طرفدارانی که انتظار یک پایان بزرگ و از پیش طراحیشده را دارند، نیاز به بازنگری ایجاد کند. او توضیح داد:
این بازی در سالگرد سیام Resident Evil منتشر میشود، اما این تاریخ از قبل برنامهریزی نشده و صرفا تصادفی بود. توسعهی بازی تمام شد و آمادهی عرضه در سال ۲۰۲۶ است، که با سیامین سالگرد سری نیز همزمان شده است. Requiem از ابتدا به عنوان یک بازی برای سالگرد و نوستالژی ساخته نشده که صرفاً به عقب نگاه کند. بنابراین چیزهای زیادی فراتر از میراث سری در آن وجود دارد. اگرچه در لوگوتایپ بازی سرنخهایی وجود دارد، اما در نهایت ما بازی را Resident Evil 9 نامگذاری نکردیم و نام رسمی بازی Resident Evil Requiem است.
علاوه به صحبت های کومازاوا، وقتی از کُشی ناکانیشی (Koshi Nakanishi) کارگردان عنوان Resident Evil Requiem توسط IGN سوال شد که آیا کپکام احساس میکند باید به خواستهی طرفدارانی که دوست دارند المانها یا اشخاص آشنا (لیان کندی) بازگردند توجه کند، او پاسخ داد:
جواب دادن به این سوال بدون اینکه وارد جزئیاتی شویم که هنوز آمادهی صحبت دربارهش نیستیم، دشوار است. میدانیم که مردم انتظار دارند هر بار که با المانهای آشنا مواجه میشوند، خوشحال یا شگفتزده شوند. اما مطمئنم وقتی طرفداران ببینند چگونه ما توانستهایم یک رویکرد تازه و یک شخصیت جدید را با المانهایی که برایشان آشناست ترکیب کنیم، خوشحال خواهند شد.
بازی Resident Evil Requiem در تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۴ برای PS5، Xbox Series X/S و PC عرضه خواهد شد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید