طبق یک پژوهش، ریمیکها و ریمسترهای بازیهای ویدیویی که در سالهای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ منتشر شدهاند، جمعاً ۷۲.۴ میلیون بازیکن را در پلتفرمهای ایکس باکس، پلی استیشن و استیم جذب کرده و حدود ۱.۴ میلیارد دلار برای این دسته از آثار هزینه شده است.

بر اساس گزارش شرکت آماری و تحلیلی Ampere، در میان ۴۲ عنوان بررسی شده (۱۵ ریمیک و ۲۷ ریمستر که بین ژانویه ۲۰۲۴ تا سپتامبر ۲۰۲۵ منتشر شدهاند)، میزان هزینه جهانی مصرفکنندگان برای یک ریمیک، بهطور متوسط بیش از ۲.۲ برابر هزینه متوسط برای یک ریمستر بوده است.
با اینحال، اگرچه ریمیکها میتوانند آیپیهای کلاسیک را احیا کنند و مخاطبان جدیدی جذب نمایند، اما به سرمایهگذاری قابلتوجهتری در توسعه، بازاریابی و زمان نیاز دارند. در مقابل، ریمسترها زمان تولید کوتاهتر و هزینه پایینتری دارند، اما معمولاً تعامل سطح پایینتری ایجاد میکنند.

البته برخی استثناها نیز وجود دارند، مانند بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered که به اوج ۱۸۰ میلیون دلار هزینه مصرفکنندگان و ۷ میلیون کاربر فعال ماهانه در پلتفرمهای پلی استیشن، ایکس باکس و استیم دست یافت.
کیتی هولت، تحلیلگر ارشد ر Ampere، در این باره گفت:
وقتی هزینههای توسعه بازی و IP افزایش مییابد، ناشران بهطور فزایندهای به کاتالوگهای قدیمی خود مراجعه میکنند تا گزینههای مقرونبهصرفهای چون ریمیک یا ریمستر را عرضه کنند. ناشرانی که میان ساخت یک ریمیک کامل و یک ریمستر تصمیم میگیرند، باید بین برنامهریزی برای فرنچایز، ریسک سرمایهگذاری، قدمت محتوا، پشتیبانی پلتفرم و عوامل دیگر تعادل برقرار کنند تا مسیر مناسب پیش گرفته شود.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید