بر اساس آخرین گزارشهای منتشر شده، طراحی سختافزار کنسول نسل بعدی سونی یعنی پلی استیشن ۶ تکمیل شده است، در حالی که مایکروسافت هنوز در مورد مشخصات کنسول نسل بعدی ایکس باکس تصمیمگیری نکرده است.
به گفتهی منبع سختافزاری KeplerL2، پلی استیشن ۶ پس از تکمیل مراحل سختافزار خود، حال در مرحله ارزیابی پیش تولید تراشه قرار دارد که در آن طراحی تراشه با استفاده از مدلها و شبیهسازیها آزمایش میشود تا از عملکرد آن اطمینان حاصل شود. همچنین اعلام شده است که پلی استیشن ۶ قرار است اواخر امسال وارد مرحله A0 Tape-out شود؛ یعنی اولین نسخه فیزیکی از میکروچیپ که از فرآیند ساخت بیرون میآید. اگر به نقشه راه قبلی کنسولهای سونی توجه کنیم، این موضوع میتواند پلی استیشن ۶ را برای عرضه در اواخر سال ۲۰۲۷ آماده کند.
طبق گفتهی این منبع، GPU کنسول نسل بعدی سونی بر پایه معماری GFX13 طراحی شده است. این معماری که پیشتر با نام RDNA5 شناخته میشد، اکنون UDNA نامگذاری شده است.
در همین حال، منبع سختافزاری دیگری به نام zhangzhonghao در انجمنهای chiphell اعلام کرده که پلی استیشن ۶ از فناوری ۳D Cache استفاده خواهد کرد، در حالی که مایکروسافت هنوز در مورد مشخصات سختافزاری کنسول بعدی خود تصمیمگیری نهایی دنکرده است. او با اطمینان بیان کرد که AMD قصد دارد معماری UDNA GPU و پردازندههای Zen 6 خود را در سال ۲۰۲۶ عرضه کند.
پیشتر نیز، در سند ارائه شده توسط سونی به رگولاتور رقابتی بریتانیا در سال ۲۰۲۲، به عرضه پلی استیشن ۶ در حوالی سال ۲۰۲۷ اشاره شده بود. این سند بخشی از تلاش سونی برای جلوگیری از خریداری Activision Blizzard King توسط مایکروسافت بود.
در مورد کنسول بعدی ایکس باکس، Jez Corden پیشتر تایید کرده بود که مایکروسافت ممکن است به تولیدکنندگان شخص ثالث اجازه دهد نسخههای مخصوص خودشان از کنسول آینده را عرضه کنند، مشابه کنترلرهای شخص ثالث موجود در بازار. او اضافه کرد که نسل بعدی ایکس باکس به شدت به سیستمعامل ویندوز وابسته خواهد بود و به عنوان دستگاه مرجعی برای تولیدکنندگان عمل خواهد کرد. این ایده مشابه استفاده از سرفیس پرو ۱۱ به عنوان مرجع برای کامپیوترهای مجهز به هوش مصنوعی است.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید