با وجود رقابت دیرینه میان مجموعههای Call of Duty و Battlefield، آمارهای جدید نشان میدهند که تفاوتهای جالبی میان طرفداران این دو بازی وجود دارد، از سن و جنسیت گرفته تا شبکههای اجتماعی مورد علاقه و پلتفرم انتخابی. این تفاوتها میتوانند در تحلیل رفتار مخاطبان و استراتژیهای بازاریابی نقش مهمی ایفا کنند.
با وجود رقابت تاریخی میان Call of Duty و Battlefield، همپوشانی قابلتوجهی میان طرفداران این دو مجموعه وجود دارد. نمونهی بارز آن در سال ۲۰۱۶ بود، زمانی که خستگی از نسخههای Call of Duty باعث شد بسیاری از طرفداران به سمت Battlefield 1 جذب شوند. امسال نیز با عرضهی Battlefield 6، این روند دوباره تکرار شده است. با این حال، تفاوتهای ظریفی میان جمعیت طرفداران هر بازی وجود دارد که بررسی آنها خالی از لطف نیست، بهویژه وقتی بدانیم طرفداران Call of Duty علاقهی خاصی به محتوای سبک و سرگرمکننده دارند.
مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، مدیر ارشد شرکت Circana و تحلیلگر صنعت بازیهای ویدیویی میگوید:
افرادی که قصد خرید Black Ops 7 را دارند بیشتر از کاربران Battlefield 6 از شبکههای اجتماعی تیک تاک و بلو اسکای استفاده میکنند، در حالی که طرفداران Battlefield 6 تمایل بیشتری به استفاده از شبکههای X و LinkedIn دارند. استفاده از فیسبوک میان هر دو گروه تقریباً برابر گزارش شده است.
نکتهی جالب اینجاست که طرفداران Battlefield 6 در مجموع جوانتر هستند: ۴۷ درصد از آنها در بازهی سنی ۱۸ تا ۳۴ سال قرار دارند، در حالی که این رقم برای طرفداران Black Ops 7 فقط ۳۲ درصد است. از نظر جنسیت نیز تفاوت وجود دارد: ۷۹ درصد از طرفداران Battlefield 6 مرد هستند، در حالی که این رقم برای Black Ops 7 حدود ۶۳ درصد است.
یکی دیگر از نکات قابلتوجه این آمارها، تمایل برخی از طرفداران Battlefield 6 به خرید Black Ops 7 است. طبق گفتهی پیسکاتلا، تنها ۲۴ درصد از طرفداران Black Ops 7 قصد خرید Battlefield 6 را دارند، در حالی که ۵۶ درصد از طرفداران Battlefield 6 اعلام کردهاند که Black Ops 7 را نیز تهیه خواهند کرد.
این در حالی است که بخش زیادی از هیجان پیرامون Battlefield 6 بهدلیل بازگشت این مجموعه به ریشههای خود و ارائهی یک تجربهی جدی و واقعگرایانه است، رویکردی که در تضاد با سبک سرگرمکننده و گاه فانتزی Call of Duty در دوران پسافورتنایت قرار دارد.
برخلاف تصور رایج که Call of Duty را بیشتر بهعنوان بازی مخصوص ایکس باکس میشناسند، آمارها نشان میدهند که ۵۵ درصد از طرفداران Battlefield 6 و ۴۷ درصد از طرفداران Black Ops 7 قصد دارند بازی را روی کامپیوتر تجربه کنند. این تغییر ممکن است بهدلیل عرضهی روز اول بازی روی سرویس ایکس باکس گیم پس باشد، تصمیمی که گفته میشود برای مایکروسافت ۳۰۰ میلیون دلار هزینه داشته و احتمالاً در افزایش قیمت اخیر این سرویس نقش داشته است.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید