با انتشار اخیر بازی Dying Light: The Beast، بهنظر میرسد استودیو Techland موفق شده عنوانی پرفروش دیگر را به مجموعهی خود اضافه کند. طبق گزارش جدیدی از مؤسسهی تحلیلی Alinea Analytics، این بازی تاکنون بیش از یک میلیون نسخه تنها در استیم فروخته و مجموع فروش آن در سایر پلتفرمها نیز حدود ۵۰۰ هزار نسخه برآورد شده است. در نتیجه، مجموع فروش جهانی بازی از ۱.۵ میلیون نسخه فراتر رفته است.
بر اساس دادههای منتشرشده، بیش از نیمی از فروش بازی مربوط به نسخهی کامپیوتر بوده و بخش عمدهای از خریداران پیشتر تجربهی بازیهای قبلی مجموعهی Dying Light را داشتهاند. گزارش Alinea Analytics نشان میدهد که حدود ۸۲ درصد از خریداران Dying Light: The Beast نسخهی اول این مجموعه را بازی کرده و حدود ۷۷ درصد نیز تجربهی Dying Light 2 Stay Human را داشتهاند. این آمار نشاندهندهی جامعهی مخاطبان وفادار و تثبیتشدهای برای این مجموعه است.
در مقایسه این بازی با دیگر بازیهای منتشرشده در ماه جاری، Borderlands 4 با فروش حدود ۳۳۷ هزار نسخه در رتبهی دوم قرار دارد. Hollow Knight: Silksong با ۲۵۵ هزار نسخه در جایگاه سوم ایستاده و پس از آن چند بازی مستقل از جمله Peak با ۲۵۰ هزار نسخه، No, I’m Not a Human با ۲۰۵ هزار نسخه، و Shape of Dreams با ۱۶۷ هزار نسخه قرار دارند. تنها بازی AAA دیگر در این جدول فروش، EA Sports FC 26 است که حدود ۱۳۲ هزار نسخه فروش داشته است.
بازی Dying Light: The Beast هفتهی گذشته برای کامپیوتر، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری اس/ایکس منتشر شد. پیش از عرضه، استودیو Techland اعلام کرده بود که بازی با استقبال چشمگیری مواجه شده و بیش از یک میلیون پیشخرید ثبت کرده است. تیمون اسمکتالا (Tymon Smektala)، مدیر مجموعه، در بیانیهای از طرفداران بابت هیجان و حمایتشان تشکر کرده و گفته بود:
دیدن اشتیاق جامعهی ما برای بازگشت کایل کرین در Dying Light: The Beast و اطمینان از آماده بودن بازی، باعث شد بخواهیم کاری ویژه برای بازیکنان انجام دهیم. ما خودمان را به چالش کشیدیم تا غیرممکن را ممکن کنیم، و به همین دلیل بازی را کمی زودتر منتشر کردیم. بیصبرانه منتظرم واکنش بازیکنان را ببینم وقتی وارد دنیای The Beast میشوند.
جزئیات زیادی از بازی در جریان کمپین تبلیغاتی آن منتشر شده بود. در ماه اوت، ناتان لمر (Nathan Lemaire)، کارگردان بازی، دربارهی جهان باز آن صحبت کرده و گفته بود که این عنوان «متنوعترین دنیایی» است که Techland تاکنون برای این مجموعه طراحی کرده است. او توضیح داده بود:
میخواستیم به چیزی بازگردیم که واقعگرایانهتر باشد، اما در عین حال میخواستیم محیطهای جدیدی را هم تجربه کنیم. با Castor Woods، احتمالاً متنوعترین دنیایی را ساختهایم که تاکنون در این مجموعه وجود داشته، از شهر قدیمی گرفته تا زیستبوم صنعتی، زمینهای کشاورزی، مناطق باتلاقی، و یک روستا… چیزی که جذاب است، زیستبوم تجربهای تازه و متفاوت ارائه میدهد.
این بازی برای نسخههای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان بازی نیز در دست توسعه هستند، اما هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای آنها اعلام نشده است.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید