بر اساس دادهها و گزارشهای منتشر شده، نسخه iOS بازی Resident Evil 2 Remake پس از گذشت بیش از یک ماه از عرضه، هنوز نتوانسته است به فروش ۱۰ هزار نسخه دست یابد. با اینکه این بازی در ابتدا به صورت رایگان عرضه شده بود، کاربران برای باز کردن نسخه کامل بازی باید مبلغی را از طریق خرید درونبرنامهای پرداخت میکردند.
در ماه اول عرضه، قیمت نسخه کامل بازی تنها ۱۰ دلار بود و کپکام (Capcom) توانست حدود ۹۵ هزار دلار از آن کسب درآمد کند. این ارقام نشان میدهند که تنها ۹,۵۰۰ کاربر نسخه کامل را خریداری کردهاند. از ۹ ژانویه ۲۰۲۵ (۲۰ دی ۱۴۰۳)، قیمت نسخه کامل به ۴۰ دلار افزایش یافت. اما از آن زمان تا کنون تنها ۱۷۵ خرید انجام شده است که معادل ۷ هزار دلار درآمد بیشتر است.
اولین چالش موجود در راه این نسخه، قیمت بالا نسبت به سایر بازیهای موبایل است. بازیهای AAA معمولاً قیمتهایی بالاتر از حد معمول برای موبایل دارند. این موضوع باعث میشود که بسیاری از کاربران به جای خرید، به نسخههای کنسولی یا PC روی بیاورند.
دومین مورد، دستگاههای محدود برای اجرای بازی است. بازیهای بزرگ (AAA) به سختافزارهای قدرتمند نیاز دارند. تعداد کمی از کاربران iOS دستگاههای لازم برای اجرای روان این بازیها را دارند. مشکل اساسی بعدی، محدودیتهای تجربه کاربری موبایل است. بسیاری از کاربران موبایل به دنبال تجربههایی با کنترلهای سادهتر و گیمپلی کوتاهتر هستند که اکثر بازیهای مستقل یا عناوین رایگان این ویژگیها را دارند.
این عملکرد ضعیف فقط به Resident Evil 2 Remake محدود نمیشود. عناوین دیگری مانند Resident Evil 7 ،Resident Evil Village ،Death Stranding و Assassin’s Creed Mirage نیز در iOS عملکرد مشابهی داشتهاند. برای مثال، Resident Evil 7 در دو هفته اول عرضه تنها ۲ هزار عدد فروش با قیمت ۲۰ دلار داشت. آمار مشابه برای سایر بازیهای AAA نشاندهنده استقبال کم کاربران iOS از آنهاست.
در پی این اخبار، آندری زوبوف (Andrei Zubov)، رئیس بخش محتوای Appmagic، اذعان داشت که چشمانداز بازیهای کنسولی روی دستگاههای اپل نگرانکننده است. او توضیح داد:
با نگاهی به بازیهای پرطرفدار موبایل، میبینیم که بسیاری از آنها در اصل عناوین مستقل هستند. این بازیها معمولاً کنترلهای سادهتری دارند، سبک هنری منحصربهفرد را بر گرافیکهای پیشرفته ترجیح میدهند و برای مدت زمانهای کوتاه طراحی شدهاند. این ویژگیها معمولاً مشخصه بازیهای رایگان موفق موبایل هستند.
زوبوف همچنین اشاره کرد که مخاطبان بازیهای پرهزینهتر روی iOS به احتمال زیاد از قبل کنسول مدرنی دارند که توانایی اجرای این بازیها را داراست.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید