رهبران تیم توسعه Resident Evil Requiem میگویند بخشهای مربوط به لیان کندی با هدف کاهش تنش گیمپلی شخصیت گریس که بر وحشت متمرکز است، طراحی شدهاند. به همین دلیل، این عنوان ترسناک احساسی شبیه ترکیب دو بازی متفاوت را به مخاطب منتقل میکند.

کپکام سرانجام با انتشار تریلری در مراسم The Game Awards 2025، از لیان کندی به عنوان دومین شخصیت قابل بازی Resident Evil Requiem رونمایی کرد. نکته جالب در این تریلر، شباهت پررنگ بخشهای لیان به حال و هوای Resident Evil 6 با سکانسهایی مملو از اکشن بود. این رویکرد تضادی آشکار با بخشهای ترسناک گریس دارد و به نظر میرسد این تصمیم کاملاً آگاهانه از سوی کپکام اتخاذ شده است.
آکیفومی ناکانیشی (Akifumi Nakanishi)، کارگردان Resident Evil Requiem، در مصاحبهای با وبسایت Automaton، با اشاره به اظهارات قبلی خود مبنی بر اینکه «لیان کندی برای ژانر وحشت تناسب چندانی ندارد»، توضیح داد:
«از آنجایی که بخشهای آرام و پنهان شدن در برابر هیولاها با شخصیت لیان جور درنمیآید، بخشهای او روی اکشن شدید و آدرنالینی تمرکز دارند و در مقابل، بخشهای گریس ترسناکتر هستند. این بار میخواهیم تفاوت تجربه گیمپلی این دو شخصیت را برجسته کنیم.
این دقیقاً شبیه آن است که دو بازی با دو نوع تنش کاملاً متفاوت را در هم ادغام کرده باشید. اوایل نگران بودیم بازیکنان نتوانند با این دوگانگی کنار بیایند. در مرحله فعلی توسعه احساس میکنیم این تضاد، به بازی ریتمی منحصربهفرد میدهد که مانند پریدن در یک حمام یخ بعد از نشستن در سونا است.

ماساتو کومازاوا (Masato Kumazawa)، تهیهکننده بازی، در این باره میگوید:
پس از اتمام یک بخش ترسناک، اکشن هیجانانگیزتر میشود. بعد از یک بخش اکشن، وحشت تأثیرگذارتر و ترسناکتر احساس میشود. فکر میکنم این یک تجربه ترکیبی است که تنها با کنار هم قرار دادن دو سبک کاملاً متفاوت از گیمپلی امکانپذیر میشود. Requiem بدون شک یک بازی ترسناک است، اما فکر میکنم بازیکنان نوعی شور و رضایتی را تجربه خواهند کرد که نسخههای گذشته Resident Evil ارائه نمیدادند.
بازی Resident Evil Requiem در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۶ (۸ اسفند ۱۴۰۴) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ ۲ و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
![]()
دیدگاهتان را بنویسید