تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: شنبه , ۱۰ خرداد , ۱۴۰۴
X
۷ نمونه موفق گیمیفیکیشن در طراحی وب‌سایت

۷ نمونه موفق گیمیفیکیشن در طراحی وب‌سایت

طراحی وب‌سایت به عنوان یک صنعت، به طور موفقیت‌آمیزی گیمیفیکیشن یا بازی‌سازی را در جنبه‌های مختلف خود ادغام کرده است. گیمیفیکیشن، مفهومی است که برای حفظ مشتری و افزایش تعامل آن‌ها به کار می‌رود. با افزودن عناصر بازی‌گونه به یک وب‌سایت، کسب‌وکارها می‌توانند کاربران را جذب کرده و آن‌ها را به بازگشت ترغیب کنند. در این مقاله، به بررسی هفت نمونه کاربردی از گیمیفیکیشن در وب‌سایت‌ها می‌پردازیم.

نیاز به مشاوره طراحی سایت دارید؟ 

گیمیفیکیشن چیست؟

گیمیفیکیشن به معنای استفاده از ویژگی‌ها، مکانیک‌ها و پویایی‌های بازی در یک زمینه غیربازی است. نمونه‌های گیمیفیکیشن می‌تواند شامل برنامه‌های وفاداری مانند برنامه پاداش استارباکس یا امتیازات بازخورد کاربر در اپلیکیشن‌های ورزشی مانند استراوا باشد. این نمونه‌ها، وظایف روزمره را به بازی تبدیل کرده و به مشتریان وفادار با جمع‌آوری امتیاز و برنده شدن جوایز برای تعامل با جامعه و چالش‌های تعیین‌شده، پاداش می‌دهند.

در طراحی وب‌سایت، یک شرکت ممکن است بخواهد با قرار دادن نوار پیشرفت در وبلاگ‌های خود، مخاطبان را تشویق کند تا یک مقاله را تا انتها بخوانند. یا شاید در یک سایت فروشگاهی با ایجاد سیستمی که به خریداران امکان می‌دهد با اشتراک‌گذاری لینک‌های برند با دوستان، امتیاز کسب کنند یا تخفیف دریافت کنند، فروش محصولات را افزایش دهد.

هفت نمونه از گیمیفیکیشن در وب‌سایت‌ها

Habitica: این اپلیکیشن با استفاده از تصاویر بازی‌های ویدئویی، رویکرد کاربران به انجام وظایف روزمره را بهبود می‌بخشد. با پاداش‌ها و تنبیه‌های درون بازی و یک شبکه اجتماعی قوی، Habitica به کاربران کمک می‌کند تا به اهداف خود در زمینه‌های سلامتی، کارآمدی و شادی دست یابند.LinkedIn: لینکدین با نمایش نوار پیشرفت برای تکمیل پروفایل، کاربران را تشویق به تکمیل اطلاعات خود می‌کند. این کار، حس تکمیل‌گرایی کاربران را تحریک می‌کند.Interland: این وب‌سایت گوگل، مجموعه‌ای از بازی‌های کوچک را برای آموزش ایمنی و ادب در اینترنت به کودکان ارائه می‌دهد. این رویکرد می‌تواند برای وب‌سایت‌های آموزشی مفید باشد.BuzzFeed: آزمون‌های سرگرم‌کننده این وب‌سایت، به افزایش آگاهی از برند کمک می‌کند و ابزاری مؤثر برای کمپین‌های بازاریابی است.Twitter: سیستم نظرسنجی توییتر، راهی عالی برای دریافت بازخورد از کاربران و تعامل با آن‌ها است.Reddit: سیستم رای‌گیری و امتیازدهی در ردیت، محیطی رقابتی برای کاربران ایجاد می‌کند و تعامل اجتماعی را تشویق می‌کند.Todoist: این ابزار مدیریت پروژه با ارائه پاداش‌های کارما برای بهره‌وری، کاربران را تشویق به انجام وظایف خود می‌کند.

کاربرد گیمیفیکیشن در طراحی وب‌سایت

گیمیفیکیشن می‌تواند در وب‌سایت برای هدایت تجربه کاربر و ارائه بازاریابی برای یک برند استفاده شود. این فقط به معنای ارائه بازی‌های واقعی نیست. در واقع، بیشتر اشکال گیمیفیکیشن، اقتباس‌های نسبتاً ساده‌ای از عناصر بازی هستند.

مزایای گیمیفیکیشن در طراحی وب

گیمیفیکیشن این قدرت را دارد که تعامل کاربران در یک وب‌سایت را به طور چشمگیری افزایش دهد. با ادغام مکانیک‌های بازی در طراحی وب‌سایت، می‌توانید کاربران را تشویق کنید تا بیشتر با سایت شما تعامل داشته باشند و منجر به تعامل بیشتر و احتمال بیشتر تکمیل اقدامات مورد نظر آن‌ها شود.

پاداش دادن به کاربران برای تعامل آن‌ها، مانند تکمیل پروفایل کاربر، نوشتن نظر یا اشتراک‌گذاری محتوا، می‌تواند به طور قابل توجهی آن‌ها را برای تعامل عمیق‌تر با وب‌سایت ترغیب کند.

از طریق نوارهای پیشرفت یا امتیازها، کاربران می‌توانند تعامل خود را تجسم کنند و حس موفقیت را ایجاد کرده و رقابت را تقویت کنند.

با این حال، پیاده‌سازی موفق گیمیفیکیشن مستلزم درک کامل مکانیک‌های بازی و رفتار کاربر است. همکاری با کارشناسان طراحی وب می‌تواند مفید باشد، که می‌توانند دانش و تجربه خود را برای اطمینان از همسویی عناصر گیمیفیکیشن با ترجیحات کاربران و اهداف تجاری شما به کار گیرند.

با یک تیم طراحی وب باتجربه، می‌توانید یک وب‌سایت گیمیفیکیشن‌شده طراحی کنید که بازدیدکنندگان را حفظ کرده و امتیازات بیشتری را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

به یاد داشته باشید، هدف نهایی گیمیفیکیشن ارائه ارزش به کاربران شما، بهبود تجربه آن‌ها و ایجاد ارتباط معنادار بین آن‌ها و برند شما است.

هرچه بتوانید گیمیفیکیشن را به طور مؤثر در سایت خود ادغام کنید، در تقویت تعامل کاربر موفق‌تر خواهید بود.

نقش گیمیفیکیشن در بهبود رتبه در گوگل

یکی از معیارهای گوگل برای بهبود جایگاه شما در نتایج جستجو، زمان حضور کاربران درسایت است. اگر بتوانید با کمک تکنیک‌های گیمیفیکیشن زمان حضور کاربران در سایت را بالا ببرید این امر می‌تواند در بهبود سئو سایت و حفظ جایگاه شما نقش موثری داشته باشد. 

جمع‌بندی

گیمیفیکیشن می‌تواند راهی مؤثر برای افزودن سرگرمی به وب‌سایت کسب‌وکار و افزایش تعامل بازدیدکنندگان باشد. این هفت نمونه نشان می‌دهند که گیمیفیکیشن می‌تواند برای افزایش وفاداری مشتری و تشویق کاربران به ماندن بیشتر در وب‌سایت مفید باشد.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است