تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

پارس، ماهواره ایرانی به دنبال راهی به سوی ستارگان!

در طول جلسه هیات دولت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، اعلام کرد که پرتاب فضایی دوازدهمین پرتاب فضایی در دولت سیزدهم، فردا صبح انجام می‌شود. این پرتاب شامل ماهواره سنجشی تصویربرداری پارس ۱ است که به طور کامل ایرانی است و توسط پژوهشگاه فضایی ایران و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان داخلی ساخته شده است. این ماهواره به زودی در مدار قرار خواهد گرفت و به منظور توسعه تعاملات بین‌المللی، با استفاده از یک پرتابگر روسی به فضا پرتاب خواهد شد.

این پرتاب نشان از پیشرفت و توسعه فناوری فضایی در ایران است و نشان دهنده تلاش‌های بیشتر دولت برای توسعه برنامه‌های فضایی است. با پرتاب ماهواره سنجشی پارس ۱، ایران به این رشته از توسعه و فعالیت‌های فضایی دنیا پیوسته و نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند. امیدواریم که این پرتاب با موفقیت تمام شود و به توسعه و پیشرفت کشورمان کمک کند.

ایسنا نوشت: «ان شاءالله فردا دوازدهمین پرتاب فضایی در دولت سیزدهم را خواهیم داشت. ماهواره سنجشی تصویربرداری پارس ۱ که ماهواره ۱۰۰ درصد ایرانی است و توسط پژوهشگاه فضایی ایران و با کمک شرکت‌های دانش بنیان داخلی ساخته شده است، در مدار قرار خواهد گرفت.» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فردا دوازدهمین پرتاب فضایی در دولت سیزدهم انجام می‌شود.عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: ان شاءالله فردا دوازدهمین پرتاب فضایی در دولت سیزدهم را خواهیم داشت. ماهواره سنجشی تصویربرداری پارس ۱ که ماهواره ۱۰۰ درصد ایرانی است و توسط پژوهشگاه فضایی ایران و با کمک شرکت‌های دانش بنیان داخلی ساخته شده است، در مدار قرار خواهد گرفت.وی افزود: این ماهواره فردا صبح در جهت توسعه تعاملات بین‌المللی با یک پرتابگر روسی به فضا پرتاب خواهد شد.راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!