تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رمز و راز گوش و شنوایی دشمن کودکان را بگشایید

استفاده مکرر از هدفون و ایرباد برای شنوایی کودکان و نوجوانان ممکن است منجر به آسیب‌های جدی شنوایی شود. بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، دو نفر از هر سه والدین اعلام کرده‌اند که فرزندانشان در رده‌ی سنی ۵ تا ۱۲ سال به طور مرتب از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

کارشناسان بهداشت هشدار داده‌اند که در این سنین، گوش کودکان و نوجوانان به خصوص حساس به صداهای بلند و طولانی است و استفاده بیش از حد از هدفون و ایرباد می‌تواند باعث آسیب شنوایی شود.

به گفته‌ی دکتر سوزان وولفورد، استفاده بیش از حد از دستگاه‌های صوتی برای کودکان کوچک‌تر از نوجوانان نگران‌کننده‌تر است و ممکن است آنها را در معرض صداهای شدیدتر و آسیب‌دهنده‌تر قرار دهد. بنابراین، اهمیت و حساسیت به آسیب‌های شنوایی کودکان و نوجوانان و ارائه‌ی راهکارهای مناسب برای جلوگیری از آسیب آنها امری ضروری به نظر می‌رسد.

مهر نوشت: یک گزارش جدید نشان می‌دهد که بسیاری از کودکان و نوجوانان ممکن است با استفاده مکرر از هدفون و ایرباد به شنوایی خود آسیب برسانند.بر اساس نظرسنجی ملی بیمارستان کودکان دانشگاه میشیگان در مورد سلامت کودکان، دو نفر از هر سه والدین می‌گویند که فرزندشان در سنین بین ۵ تا ۱۲ سال به طور مرتب دستگاه‌های گوش دادن به موسیقی را به گوش خود می‌زنند.کارشناسان بهداشت می‌گویند که این سنین، سن خطرناکی برای قرار گرفتن گوش در معرض حملات طولانی صدای بلند است.دکتر «سوزان وولفورد»، متخصص اطفال در دانشگاه میشیگان، گفت: «در سال‌های اخیر، ما بیشتر نگران استفاده بیش از حد نوجوانان از دستگاه‌های صوتی بوده‌ایم. اما ای ربادها و هدفون به طور فزاینده‌ای در بین بچه‌های کوچک‌تر محبوب و رایج شده‌اند و آنها را به طور دائم در معرض صدای شدیدتری قرار می‌دهد.»راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!