تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سردی زمستان را با این خوراک فوق العاده لذیذ دور زد و گرمای دل را به اتاقت بیاور!

عدس و اسفناج دو مواد غذایی اصلی هستند که بسیار غنی از آهن هستند و می‌توانند به خوبی در درمان کم خونی کمک کنند. آن‌ها همچنین دارای ویتامین ها و مواد مغذی مختلفی مانند فیبر، پتاسیم، ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های قوی هستند که به حفظ سلامتی بدن کمک می‌کنند.

تک فان پیشنهاد می‌دهد که این دو ماده غذایی را به همراه پیاز و ادویه‌های مخصوصی مثل زردچوبه و فلفل قرمز پخته و با رب انار و آب نارنج مخلوط کنید. این غذا طعم بسیار خوبی دارد و می‌تواند با پلو یا نان سرو شود. زمان آماده‌سازی آن نیز کمتر از دو ساعت است و می‌تواند به عنوان یک غذای اصلی در وعده های غذایی مختلف مصرف شود.

پس از پختن، می‌توانید این خوراک عدس و اسفناج را با یک کته‌ی ایرانی و کره و آب نارنج همراه کنید و با پلو یا نان میل کنید. این غذا را می‌توانید در هر زمان از روز مصرف کنید و از خواص و طعم منحصر به فرد آن لذت ببرید.

تک فان- «عدسی دوست داری؟! این دفعه این مدلیشو امتحان کن!»عدس و اسفناج بمب آهن است! کسانی که کمخونی دارند با خوردن این غذا حالشان بهتر خواهد شد و دیگر از خستگی و خوب آلودگی و خمودگی کمخونی خبری نیست!به گزارش تک فان، این غذا قرار نیست با نان خورده شود، اگر شما عاشق پلو هستید این نوید را می‌دهیم که با یک عدسی خاص و خوشمزه روبه رویید که با پلو سرو می‌شود! طعم آن بی نظیر است و مزه بهشت می‌دهد. کمتر از 2 ساعت هم آماده می‌شود و برای همیشه شما را عاشق خود خواهد کرد!مواد لازم:ماده غذاییمقدارعدسیک پیمانهاسفناج500 گرمسیر3 حبهپیازیک عددنمک، زردچوبه و فلفل قرمزبه میزان لازمرب اناریک قاشق غذاخوریآب نارنجبه میزان دلخواهطرز تهیه:اسفناج‌ها را بشویید و خیلی ریز خرد کنید. عدس‌ها را هم در آب خیس کنید.پیاز را بشویید و پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و در یک تابه با مقداری روغن تفت بدهید. رنگ پیاز که عوض شد سیر له شده را هم اضافه کنید و کمی تفت بدهید تا عطر آن بلند شود. زردچوبه و فلفل قرمز را هم اضافه کنید و هم بزنید.اسفناجی را که حسابی ریز خرد کرده‌اید به همراه عدس‌ها به بقیه مواد اضافه کنید. روی آن آب بریزید و اجازه بدهید که عدس و اسفناج‌ها در کنار یکدیگری به خوبی و خوشی بپزند!نیم ساعت پایانی که از پخت عدس خیالتان راحت شده است رب انار را به همراه نمک و کمی دیگر آب اضافه کنید و بگذارید تا خوراکتان کاملا جا بیفتد.در این فاصله هم یک کته‌ی ناب ایرانی درست کنید که عطرش تمام خانه را پر کند! این خوراک عدس و اسفناج پرخاصیت را به همراه مقداری کره و آب نارنج با پلوی فرداعلایی که پخته‌اید میل کنید و لذتش را ببرید. نوش جان

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!