تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

ماساژ گوش: راهی آسان برای کاهش درد و استرس

ماساژ گوش: راهی آسان برای کاهش درد و استرس

ماساژ گوش ها یک روش ساده و کارآمد برای کاهش عوارض اضطراب، سردرد، خواب آلودگی و درد‌های عضلانی است. این نوع ماساژ به اعصاب آرامش بخشی می‌کند و می‌تواند بهبود معیشت روانی و فیزیکی شما را تسریع بخشد. با تحریک پایانه‌های عصبی موجود در گوش، ماساژ گوش می‌تواند به ترشح اندورفین کمک کرده و احساس شادابی و خوبی به شما منتقل کند.

علاوه بخر، این ماساژ می‌تواند به کاهش اضطراب، تسکین میگرن و سردرد، رفع بی‌خوابی، افزایش انرژی و کاهش وزن کمک کند. بدون هیچ عوارض جانبی، این روش طبیعی و بدون هزینه می‌تواند یک راه حل موثر برای بهبود کیفیت زندگی شما باشد.

بنابراین، اگر احساس می‌کنید که نیاز به آرامش و راحتی دارید، امتحان کنید ماساژ گوش ها را در روزانه‌ی خود شامل کنید و نتایج خوبی را تجربه کنید. آن را به عنوان یک روش ساده و موثر برای بهبود سلامتی و علایم ناخوشایندی استفاده کنید.

اضطراب، نگرانی، سردرد و خواب آلودگی؛ همه ما این تجربیات ناخوشایند را داشته‌ایم. اما راه‌حل این مشکلات ساده‌تر از چیزی است که احتمالاً تصور می‌کنید: ماساژ گوش ها. این ماساژ به اعصاب آرامش می‌بخشد و می‌تواند ذهن را از مشکلات و ناراحتی‌های فیزیکی رها کند؛ و بهترین بخش آن این است که در هر زمان و مکانی، به سرعت و به راحتی قابل انجام است.
فواید ماساژ گوش
۱- کاهش درد‌های عضلانی
به گزارش روزیاتو، دانشمندان دست به آزمایشی برای بررسی تأثیر ماساژ گوش بر کاهش درد در افراد مبتلا به کمر درد مزمن زدند. نتایج این آزمایش نشان داد این ماساژ ساده در کاهش درد مؤثر است.
صرف ماساژ دادن بخش‌های مختلف گوش، به ویژه لاله‌ی گوش، باعث تحریک پایانه‌های عصبی زیادی می‌شود، امری که می‌تواند به مغز در ترشح اندورفین کمک کند. این هورمون که با تأثیر شادی بخشش شناخته می‌شود، به کاهش درد هم کمک می‌کند. به علاوه، این هورمون می‌تواند به بهبود گردش خون کمک کند. برخی پژوهش‌ها نشان داد افراد توانسته بودند با همین ماساژ ساده‌ی گوش درد‌های فیزیکی خود را بهتر کنترل کنند و آستانه‌ی تحمل درد آن‌ها افزایش یافته بود.
۲- کاهش اضطراب
نتایج پژوهش دیگری در میان بیماران زن در دوران انجام درمان لقاح مصنوعی که برای کمک به بارداری صورت می‌گیرد، نشان داد ماساژ گوش برای چنین موقعیت‌های اضطراب آوری می‌توانند کمک کننده باشد.
۳- تسکین میگرن و سردرد
در حالی که مصرف دارو‌های مسکن می‌تواند عوارض جدی و حتی مخربی بر بدن و سلامت ما داشته باشد، اما ماساژ گوش کاملاً بی ضرر است. شما می‌توانید برای دستیابی به نتیجه‌ی بهتر، این ماساژ را با درمان‌های طبیعی‌ای مانند مصرف چای نعناع فلفلی ترکیب کنید.
۴- کاهش سریع‌تر وزن
جدا از ورزش منظم و داشتن یک رژیم غذایی سالم، برای کاهش وزن خود می‌توانید ماساژ روزانه‌ی گوش هایتان را هم شروع کنید. تحقیقات نشان داده ترکیب این ماساژ با ورزش و رژیم می‌تواند سرعت کاهش وزن را بالاتر ببرد. بعد از دستیابی به وزن مورد نظر خود هم این ماساژ را ادامه دهید تا وزن تان ثابت بماند و سلامتی تان حفظ شود.
۵- رفع بی‌خوابی
از آنجایی که ماساژ گوش تأثیر آرامش بخش دارد، می‌توانید از آن پیش از خواب برای آرام کردن خود استفاده کنید. البته این روش به تنهایی کمکی به رفع کامل مشکل بی خوابی نمی‌کند، اما می‌تواند به آرام شدن شما کمک کند، چیزی که برای داشتن یک خواب خوب ضروری است. به علاوه، می‌توانید از آن در کنار روش‌های دیگری که برای رفع بی خوابی استفاده می‌کنید، کمک بگیرید.
۶- افزایش انرژی
شاید دیگر وقتش باشد نوشیدن قهوه برای رفع خواب آلودگی را کنار بگذارید. به جای این کار، می‌توانید ماساژ گوش نسبتاً محکم گوش‌ها را امتحان کنید. تحریک پایانه‌های عصبی گوش‌ها می‌تواند باعث فعال شدن برخی مراکز مغز شود و احساس خستگی را از میان ببرد. می‌توانید این کار را طی روز هم انجام دهید، زمانی که خستگی بر شما غلبه می‌کند و انرژی تان به پایین‌ترین حد می‌رسد.

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!