تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

“نادیده گرفتن مخاطبان: آماری که نشان می دهد عشق به سریال های تلویزیونی را در سبک سینمایی کلاه برداری سرها”

“نادیده گرفتن مخاطبان: آماری که نشان می دهد عشق به سریال های تلویزیونی را در سبک سینمایی کلاه برداری سرها”</br>

آمار سریال‌های در حال پخش تلویزیون یکی از موضوعات مورد توجه در فضای مجازی است، زیرا نشان می‌دهد که بازار تلویزیونی در ایران با تحولاتی مواجه است. اخبار منتشر شده نشان می‌دهد که مخاطبان سریال‌ها در حال کاهش است و حتی برخی از سریال‌ها فقط ۲۹ درصد مخاطب را به خود جلب کرده‌اند. این امر نشان از این دارد که تلویزیون دیگر نمی‌تواند تنها با شروع پخش سریال‌های پرستاره، مخاطبان را جذب کند.

مدیران صداوسیما به خصوص در حال ورود به دوران تحول هستند و سعی در اصلاح و تغییر در برنامه‌های خود دارند. این تحول باعث شده که گروه‌های تولیدی جدید و جوان جایگزین تهیه‌کنندگان قدیمی شوند. همچنین، برخی از چهره‌های باسابقه نیز در حال حاضر به سمت پلتفرم‌های جدید مانند اینترنت و وب‌سایت‌ها مهاجرت کرده‌اند.

در نهایت، این تغییرات باعث شده که مخاطبان نیز عمدتاً به سمت پلتفرم‌های جدید مهاجرت کنند و از تماشای برنامه‌های تلویزیونی به اندازه قبل لذت ببرند. این امر نشان از این دارد که با تغییرات در بازار تلویزیون، باید روش‌های جدیدی برای جلب مخاطبان و افزایش بازدید برنامه‌ها انجام شود.

اطلاعات آنلاین نوشت: انتشار آمار سریال‌های در حال پخش تلویزیون به ادعای یک رسانه در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است.در حالی که صداوسیما نتیجه نظرسنجی درباره محصولات خود را اعلام نمی‌کند، هفت صبح به خبری دست یافته که نشان می‌دهد آمار مخاطبان سریال ها شرایط خوبی ندارند.شنیده‌های هفت صبح نشان می‌دهد اتفاقاً ریشه منتشر نکردن نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، آمار پایینی بوده که در بدترین شرایط تلویزیون هم شبیه به آن سابقه نداشته است. ابتدا میزان بازدید چند سریال را به شکل موردی مرور می کنیم تا برسیم به نکات دیگر.تا چند سال پیش، سریال ها آمار مخاطب بالای ۵۰ درصد داشتند اما حالا بیشترین آمار یک سریال، فقط ۲۹ درصد است. این اتفاق در شرایطی برای «سرزمین مادری» رخ داده که سریالی پرستاره و باکیفیت است و از حاشیه توقیف ۱۰ ساله بهره می برد.این سریال از تلوبیون پلاس هم پخش می‌شود و همین ۲۹ درصد مخاطب را باید به حساب بستر پخش اینترنتی آن گذاشت. راستی، چنین سریالی اگر پیش از دوران تحول روی آنتن می رفت، آمار مخاطبان آن چند برابر نمی شد؟! این یعنی تلویزیون به نقطه ای رسیده که کاری از دست سریال های پرستاره هم برنمی آید. چون اساساً کلید قهر مخاطب در دوران موسوم به تحول خورده شد. برویم سراغ آمار بقیه محصولات سیما: سریال «مستوران» ۱۲ درصد، سریال «ترور» ۹ درصد، سریال «بیست کویید» ۴ درصد و سریال جدید «سنجرخان» ۴ تا ۶ درصد.مدیران فعلی صداوسیما کار خود را با شعار تحول شروع کردند. ابتدا سراغ خانه تکانی رفتند و وقتی دیدند راه به جایی نمی‌برند، به نقطه اول بازگشتند. این بازی مارپله اما خطرناک بود و اعتماد مخاطب از دست رفت تا جایی که از سریالی چون «سرزمین مادری» کاری ساخته نیست.در این تحول ۴ درصدی، گروه‌های تولیدی در سیما جایگزین تهیه‌کنندگان قبلی و عمدتاً کاربلد شده‌اند. از آن سو طبق اخبار، بسیاری از چهره‌های باسابقه در حال کوچ به سمت پلتفرم‌ها هستند. نمونه تازه‌اش رضا رشیدپور که در آستانه بازگشت به شبکه سه با نطق اعتراضی مجری «سید خندان» و «پاورقی» مواجه شد یا برادران آقاگلیان که روزگای پر مخاطب ترین سریال‌های تلویزیون را با گروه مهران مدیری تولید کرده‌اند.راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!