تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

موجودیت نرم‌تنها و قدرتمند: راز رضایت بیشتر زنان از روابط عاطفی و جنسی

در این مطالعه، محققان به بررسی تأثیر لمس‌شدن و آغوش‌گرفتن به شکل محبت‌آمیز بر رضایت زنان از رابطه زناشویی و از بدن خود پرداخته‌اند. این مطالعه بر اساس نتایج جدید و جامع در این حوزه انجام شده و بیان می‌کند که زنانی که به شکل محبت‌آمیز در آغوش گرفته می‌شوند و لمس می‌شوند، احساس راحتی و رضایت بیشتری از رابطه زناشویی خود دارند. این تحقیقات نشان می‌دهند که این نوع لمس‌شدن‌ها و آغوش‌گرفتن‌ها، پیام‌های مثبتی را درباره بدن فرد به وی منتقل می‌کند و می‌تواند به افزایش رضایت از بدن در زنان کمک کند.

با توجه به این مطالعه، محققان اعتقاد دارند که درآغوش گرفتن و لمس‌شدن به شکل محبت‌آمیز، یک راه حل عملی برای افزایش احساس رضایت و شادابی در روابط زناشویی و از بدن خود می‌باشد. این مطالعه نشان می‌دهد که لمس‌شدن، به شکلی از ارتباط درباره بدن است و می‌تواند نقش کلیدی در رضایت زنان از رابطه زناشویی‌شان ایفا کند. این یافته‌ها می‌تواند به راهکارهای موثر برای افزایش احساس رضایت و شادابی در روابط زناشویی کمک کند.

روزیاتو نوشت: مطالعات جدید نشان می‌دهند زنانی که در روابط خود بیشتر در آغوش گرفته می‌شوند و به شکل محبت امیزی لمس می شوند، رضایت بیشتری از رابطه‌شان دارند. این یافته‌ها که در مجله Sex Research منتشر شده، تأکید می‌کند که در آغوش گرفتن و لمس‌شدن های محبت آمیز، نقش مهمی در رضایتمندی زنان از رابطه زناشویی و نیز رضایت از بدن خود دارد.محققان این مطالعه را با مشارکت بیش از ۱۰۰۰ زن در رده سنی ۱۸ تا ۷۲ سال انجام داده‌اند. یافته‌های آنها نشان می‌دهد که زنانی که روزانه یک یا چند بار، به آغوش کشیده می شوند و به شکل محبت آمیزی از جانب همسرشان لمس می شوند، رضایت بیشتری از رابطه زناشویی خود ابراز کرده‌اند.تحقیقات قبلی نشان داده است که حدود ۴۰ درصد از زنان از بدن خود ناراضی هستند.در این مطالعه، محققان از ۱,۱۵۶ زن که ۷۵ درصد آنها متاهل بودند، پرسیدند که چند بار لمس‌ شدن های محبت‌آمیز از جمله در آغوش گرفته شدن، گرفتن دست، نوازش، ماساژ و… را تجربه کرده اند.همچنین از آنها در مورد میزان رضایت آنها از رابطه و بدنشان پرسیده شد.طبق این تحقیق، در آغوش گرفتن و لمس‌ شدن، پیام‌های مثبتی را درباره بدن فرد به وی منتقل می‌کند و این امر، موجب افزایش رضایت از بدن در زنان می‌شود. پژوهشگران می‌گویند: «این نخستین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد لمس‌ شدن، شکلی از ارتباط درباره بدن است.»محققان معتقدند نتایج این پژوهش، راهکارهای عملی را برای افزایش احساس رضایت از بدن در افراد ارائه می‌دهد. آنها معتقدند که تماس های فیزیکی محبت‌آمیز داوطلبانه همچون در آغوش گرفتن به صورت منظم، می‌تواند به افزایش رضایت زوجین از رابطه زناشویی و رضایت از بدن کمک کند.این مطالعه نشان می‌دهد که فراتر از عوامل شناخته شده چون اعتماد، ارتباط و احترام متقابل، لمس‌ شدن های محبت‌آمیز نیز می‌تواند نقش کلیدی در میزان رضایت زنان از روابط زناشویی‌شان ایفا کند.راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!