تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

کشف اثر باستانی فک و دندان انسان نئاندرتال در قزوین: رازهای 175 هزار ساله انسان‌های باستانی

موزه ملی ایران با برگزاری بیست و یکمین کنگره باستان‌شناسی و نمایشگاهی از دستاورد‌های حفاری‌های علمی سال گذشته، فرصتی برای آشنایی افراد با تاریخ باستان و فرهنگ ایرانی فراهم کرده است. یکی از کشف‌های اخیر این موزه، بقایای انسان نئاندرتال است که حدود ۱۷۵ هزار سال قبل از غاری به نام قلعه کرد کشف شده است. این کشف بسیار جذاب و مهم بوده و توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

کاوش‌ها در این غار توسط باستان‌شناسان ایرانی به نام «حامد وحدتی نسب» و همکار فرانسوی‌اش «ژیل بریون» انجام شده است. اشیا و بقایایی که در این غار کشف شده است، نشان دهنده حضور انسان نئاندرتال در این منطقه و فعالیت‌های آن‌ها می‌باشد.

در موزه ملی ایران به عنوان یکی از مهمترین موزه‌های باستان‌شناسی کشور، می‌توانید اشیا و بقایای باستانی متعددی را مشاهده کنید که نقش مهمی در تاریخ و فرهنگ ایران داشته‌اند. این موزه به عنوان یک منبع ارزشمند برای محققان و علاقمندان به باستان‌شناسی شناخته شده است.

موزه ملی میزبان باستان‌شناسان ایران است. بیست و یکمین کنگره باستان‌شناسی به همراه نمایشگاهی از دستاورد‌های سال گذشته که توسط حفاری‌های علمی به دست آمده، برگزار شده‌است.
به گزارش عصرایران، کشف بقایای انسان نئاندرتال آن‌هم متعلق به ۱۷۵ هزار سال قبل از غاری به نام قلعه کرد توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده‌است. کاوش‌ها در غار توسط «حامد وحدتی نسب»، باستان‌شناس و متخصص دوره پارینه سنگی در ایران انجام گرفته‌است. همکار فرنسوی او هم در این کاوش‌ها «ژیل بریون» بوده‌است.
عکس‌هایی از اشیا‌یی که در این غار پیدا شده را ببینید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!