تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رمانی عصری از مدرنیته؛ رمانی جذاب املت بیکن و اسفناج با پنیر

املت بیکن و اسفناج یک غذای خوشمزه و مقوی برای وعده صبح یا شام است که از اسفناج پخته شده، تخم مرغ و بیکن تهیه می‌شود. برای تهیه املت بیکن و اسفناج با پنیر، مواد لازم شامل اسفناج، بیکن یا ژامبون، پیاز، تخم مرغ، روغن، نمک، فلفل سیاه، و پنیر پیتزا یا هر نوع پنیر دلخواه است.

مراحل تهیه املت شامل تفت دادن پیاز، تفت دادن اسفناج با پیاز، اضافه کردن نمک و فلفل، تفت دادن بیکن، اضافه کردن تخم مرغ و بیکن به همراه پنیر، و آماده کردن املت نهایی می‌شود.

برای املت بیکن و اسفناج می‌توانید از ادویه‌ها مختلف به عنوان افزودنی استفاده کنید، مانند پاپریکا، سیر، قارچ، و غیره. همچنین، می‌توانید از کره به جای روغن برای پخت املت استفاده کنید و نیز پیاز چه و قارچ را به این غذا اضافه کنید.

در نهایت، املت بیکن و اسفناج یک غذای خوشمزه و سرشار از پروتئین است که با رژیم‌های مختلف سازگار است و در عین سادگی و سرعت آماده‌سازی، می‌تواند یک وعده غذایی مغذی برای شما باشد.

املت بیکن و اسفناج یک املت خوشمزه و مقوی است که برای تهیه آن از اسفناج پخته شده، تخم مرغ و بیکن استفاده می‌شود. در این مقاله از تک فانبلاگ می‌توانید با طرز تهیه املت بیکن و اسفناج آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه املت بیکن و اسفناج با پنیر

برای تهیه املت بیکن و اسفناج با پنیر به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

اسفناج۱۵۰ گرمبیکن یا ژامبون۵ ورقپیاز۱ عددتخم مرغ۶ عددروغنبه مقدار لازمنمک و فلفل سیاهبه مقدار لازمپنیر پیتزا یا پنیر دلخواهبه مقدار لازم

مراحل تهیه املت بیکن و اسفناج

در این بخش می‌توانید با مراحل پخت املت پیاز و اسفناج با بیکن مثل حرفه‌ای‌ها آشنا شوید.

مرحله اول: پیاز را در روغن تفت دهید

پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را به صورت نگینی یا خلالی نازک خرد کنید. در ادامه مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و آن را روی شعله گاز قرار دهید. پیازها را برای چند دقیقه در روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.

مرحله دوم: اسفناج را با پیاز تفت دهید

تا سرخ شدن کامل پیازها به سراغ درست کردن اسفناج‌ها بروید. اسفناج را بشویید و آن را به صورت درشت خرد کنید. زمانی که پیاز طلایی شد، اسفناج خرد شده را به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا اسفناج‌ها بپزند و حجم آن‌ها کم شود.

مرحله سوم: نمک، فلفل را اضافه کنید

بعد از این که اسفناج‌ها پختند، مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد بزنید و بعد املت را هم بزنید تا به خوبی مزه دار شود.

مرحله چهارم: بیکن‌ها را در روغن تفت دهید

بیکن‌ها را خرد کنید، سپس در یک ماهیتابه کوچک مقداری روغن بریزید و بیکن‌های خرد شده را برای چند دقیقه کوتاه تفت دهید تا رنگ آن‌ها کمی تیره شود.

سپس شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید بیکن‌ها کمی خنک شوند. برای تهیه این املت می‌توانید بیکن‌ها را بدون این که تفت دهید نیز به تخم مرغ اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه املت کاهو؛ صبحانه‌ای جذاب و متفاوت

مرحله پنجم: تخم مرغ‌ها را همراه با بیکن‌ها اضافه کنید

حالا تخم مرغ‌ها را بشکنید و در یک ظرف بریزید. سپس بیکن‌ها را خرد کنید و به تخم مرغ‌ها اضافه کنید. کمی نمک و فلفل سیاه به تخم مرغ‌ها بزنید و بعد مواد را خوب هم بزنید تا تخم مرغ از حالت لختگی خارج شوند. در ادامه ترکیب تخم مرغ و بیکن را به املت اضافه کنید.

مرحله ششم: پنیر را اضافه کنید

صبر کنید تا تخم مرغ‌ها نیم‌پز شوند، سپس می‌توانید پنیر پیتزای رنده شده را روی آن بریزید. نیازی به هم زدن املت نیست، تنها باید درب ماهیتابه را روی آن قرار دهید.

مرحله هفتم: املت را آماده کنید

حدود ۵ تا ۷ دقیقه صبر کنید تا پنیر آب شود. زمانی که املت آماده شد، می‌توانید شعله گاز را خاموش و املت را در ظرف مورد نظرتان بریزید و میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه املت اسپانیایی خوشمزه

نکات و فوت و فن‌های تهیه املت بیکن و اسفناج

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه املت بیکن و اسفناج اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای تهیه این املت می‌توانید به جای پنیر پیتزا از هر نوع پنیری که در دسترس دارید نیز استفاده کنید.اضافه کردن مقداری پیازچه به این املت طعم لذیذی می‌بخشد.برای درست کردن این املت می‌توانید به جای روغن از مقداری کره استفاده کنید.در صورت تمایل می‌توانید املت اسفناج و بیکن را بدون پنیر آماده کنید یا بعد از پخت املت مقداری پنیر روی آن بریزید و املت را میل کنید.برای تهیه این املت بهتر است از برگ‌های جوان و تازه اسفناج استفاده کنید.املت اسفناج از غذاهای رژیمی با اسفناج است که می‌توانید آن را با مقدار روغن کمتری نیز آماده کنید.برای مزه دار کردن این املت می‌توانید کمی سیر رنده شده یا پودر سیر به آن اضافه کنید.برای پخت این املت به هیچ عنوان شعله گاز را زیاد نکنید و اجازه دهید مواد با حرارت متوسط و کم بپزند.اضافه کردن مقداری پاپریکا و فلفل قرمز به این املت طعم فوق‌العاده‌ای می‌بخشد.در صورت تمایل می‌توانید مقداری قارچ ورقه‌ای خرد شده به این املت اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که قبل اضافه کردن قارچ به این املت باید قارچ‌ها را خرد و برای ۲ تا ۳ دقیقه در یک ماهیتابه تفت دهید تا آب اضافه‌شان گرفته شود.برای تهیه این املت می‌توانید از هر ادویه‌ای که دوست دارید استفاده کنید.اضافه کردن پیاز به این املت اختیاری است و می‌توانید آن را تنها با مقداری اسفناج، بیکن و تخم مرغ نیز آماده کنید.اگر به بیکن دسترسی ندارید، می‌توانید برای تهیه این املت از مقداری کالباس یا ژامبون خرد شده استفاده کنید.

املت بیکن و اسفناج یک املت خوشمزه و خوش عطر است که می‌توانید آن را در عرض ۱۵ دقیقه برای صبحانه یا شام تهیه کنید. اگر این املت را در خانه درست کردید، حتما تجربیات و نظرات خود را در این مطلب از مجله آشپزی تک فانبا ما در میان بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!