تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

طعم لذیذ لواشک گیلاس خانگی را در آفتاب، فر و سولاردم تجربه کنید

لواشک گیلاس یکی از خوراکی‌های خانگی محبوب و خوشمزه است که می‌توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. این لواشک شیرین و خوشمزه است و می‌توانید آن را با دیگر میوه‌ها ترکیب و به صورت مخلوط در فر یا زیر نور آفتاب تهیه کنید. برای تهیه این لواشک، نیاز به گیلاس، نمک، شکر و شکر است. مراحل تهیه این لواشک شامل پختن گیلاس، میکس کردن آن‌ها، پخش مایه در سینی و خشک کردن آن‌ها می‌شود. می‌توانید لواشک گیلاس را هم در فر و هم در سولاردم آماده کنید. برای طعم دلچسب‌تر، می‌توانید آب لیمو ترش، رب آلوچه یا رب انار به مواد لواشک اضافه کنید. همچنین برای افزایش ماندگاری، می‌توانید لواشک‌ها را در فریزر نگهداری کنید. این لواشک با میوه‌های دیگر نیز ترکیب شده و لذت بردن از طعم آن‌ها را تا آخرین روزهای سال برای شما فراهم خواهد کرد.

لواشک گیلاس یکی از خوشمزه‌ترین انواع لواشک خانگی است که می‌توانید آن را به راحتی در خانه درست کنید. این لواشک طعم شیرینی دارد و از همین رو می‌توانید آن را با دیگر میوه‌ها ترکیب و به صورت مخلوط در فر یا زیر نور آفتاب درست کنید. در این مقاله از تک فانبلاگ می‌توانید با طرز تهیه لواشک گیلاس به طور کامل آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه لواشک گیلاس خانگی

برای تهیه لواشک گیلاس خانگی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

گیلاس۱ کیلوگرمنمک (اختیاری)به مقدار لازمشکر (اختیاری)به مقدار لازم

مراحل تهیه لواشک گیلاس در آفتاب

آماده کردن مواد اولیه این لواشک حدود نیم ساعت طول می‌کشد و برای خشک کردن آن در آفتاب نیز باید حدود ۲ تا ۴ روز زمان صرف کنید. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن لواشک گیلاس به طور کامل آشنا شوید.

مرحله اول: گیلاس را بپزید

برای شروع باید گیلاس‌ها را بشویید و هسته آن‌ها را جدا کنید. در ادامه گیلاس‌ها را در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. حدود ۴۰ دقیقه صبر کنید تا گیلاس‌ها بپزند و نرم شوند.

مرحله دوم: گیلاس‌ها را میکس کنید

در این مرحله باید گیلاس‌های پخته شده را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و خوب میکس کنید تا کاملا یکدست شوند. در صورت تمایل می‌توانید گیلاس‌ها را با هسته بپزید تا نرم شوند.

سپس آن‌ها را در صافی بریزید و با پشت قاشق یا دست خوب فشار دهید تا هسته و پوست گیلاس‌ها جدا شود. با این روش دیگر نیازی به میکس کردن گیلاس‌ها نیست. در این مرحله می‌توانید مقداری شکر یا نمک به پوره گیلاس اضافه کنید.

مرحله سوم: مواد لواشک را در سینی بریزید

یک نایلون پلاستیکی یک لایه روی سینی پهن کنید و بعد مواد لواشک را به طور کامل در سینی بریزید و با پشت قاشق خوب پخش کنید. ضخامت لواشک شما نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لواشک توت فرنگی خانگی

مرحله چهارم: لواشک را آماده کنید

سینی لواشک را در فضای بیرون از منزل و در مقابل آفتاب قرار دهید. با توجه به شدت آفتاب حدود ۲ تا ۴ روز طول می‌کشد تا لواشک‌های شما آماده شوند.

طرز تهیه لواشک گیلاس در فر

برای درست کردن این لواشک در فر باید مواد لواشک را در سینی فر بریزید. سپس فرا را با دمای حدود ۶۰ تا ۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. سینی را داخل فر قرار دهید و هر چند دقیقه یک بار به آن سر بزنید تا لواشک کاملا خشک شود.

زمانی که آب لواشک به طور کامل گرفته شد، سینی را خارج کنید و آن را برای ۱ روز در فضای آشپزخانه قرار دهید تا آماده شود. معمولا آماده کردن لواشک در فر حدود ۳ تا ۵ ساعت طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لواشک هندوانه خانگی

طرز تهیه لواشک گیلاس در سولاردم

برای درست کردن این لواشک در سولاردم نیز باید دستگاه را روی دمای کانوکشن ۱۱۰ درجه تنظیم کنید و لواشک را در دستگاه بگذارید تا آماده شود. در این روش بهتر است هر چند دقیقه یک بار درب سولاردم را باز کنید و وضعیت لواشک را بررسی کنید تا نسوزد.

نکات و فوت و فن‌های تهیه لواشک گیلاس

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه لواسک گیلاس اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بعد از آماده شدن این لواشک می‌توانید آن را رول کنید یا به صورت نواری برش دهید و در ظرف در بسته یا کیسه پلاستیکی نگهداری کنید.اگر دوست دارید طعم لواشک شما ترش باشد، می‌توانید از مقداری رب انار یا رب آلوچه در این لواشک استفاده کنید.اضافه کردن نمک و شکر به این لواشک اختیاری است و در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.در برخی رسپی‌ها برای متعادل شدن طعم این لواشک از مقداری آب لیمو ترش تازه استفاده می‌شود.برای این که طعم لواشک شما خوشمزه‌تر شود، می‌توانید از ترکیب آلبالو و گیلاس برای تهیه این لواشک استفاده کنید.در زمان پختن گیلاس باید شعله گاز را کم کنید تا گیلاس‌ها نسوزند. اگر نگران سوختن گیلاس‌ها هستید، می‌توانید مقداری آب به آن‌ها اضافه کنید.قبل از ریختن لواشک در سینی بهتر است یک کیسه پلاستیکی روی آن قرار دهید و اگر لواشک را در فر یا سولاردم آماده می‌کنید، حتما سینی را کمی چرب کنید تا لواشک بعد از خشک شدن به راحتی جدا شود.برای تهیه این لواشک باید از گیلاس‌های سالم، خوشمزه و شیرین استفاده کنید.هر چقدر ضخامت لواشک شما کمتر باشد، سریع‌تر خشک می‌شود. اما برای خوشمزه‌تر شدن لواشک بهتر است آن را با ضخامت متوسط در سینی بریزید.بعد از ریختن مایه لواشک در سینی، حتما آن را به خوبی پخش کنید تا ضخامت لواشک در همه قسمت‌ها یکسان باشد.برای تهیه لواشک گیلاس و زردآلو باید گیلاس و زردآلو را بپزید و سپس از صافی رد کنید تا پوره شوند. حالا مقداری نمک یا شکر به این ترکیب اضافه کنید و آن را در سینی بریزید تا لواشک شما آماده شود.برای افزایش ماندگاری لواشک‌های خانگی می‌توانید آن‌ها را در کیسه‌های پلاستیک یا ظروف در بسته بریزید و در فریزر قرار دهید.به منظور درست کردن لواشک گیلاس ترش و شیرین با گیلاس و آلبالو باید میوه‌ها را بشویید و روی حرارت متوسط بپزید. سپس آلبالو و گیلاس پخته شده را از صافی رد کنید و با پشت قاشق با دستکش خوب فشار دهید تا پوره شوند. در ادامه مقداری نمک به مایه لواشک بزنید و آن را در سینی بریزید و به هر روشی که دوست دارید خشک کنید.برای تهیه لواشک خانگی در آفتاب باید آن را زیر نور مستقیم آفتاب قرار دهید. اگر شدت آفتاب کم باشد، ممکن است لواشک‌های شما کپک بزنند.برای تهیه این لواشک با پنکه باید مایه لواشک را در سینی بریزید و آن را در مقابل باد پنکه قرار دهید تا لواشک خشک شود.

در این مقاله از مجله آشپزی تک فانبه ۳ روش تهیه لواشک گیلاس خانگی اشاره شد. شما می‌توانید این لواشک خوشمزه را با گیلاس یا ترکیب آن با میوه‌های دیگر آماده کنید و از طعم آن در تمام طول سال لذت ببرید. اگر تجربه درست کردن این لواشک را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!