استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به زائران اربعین
حسین دلیریان – سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی – با اشاره به برگزاری جلساتی در ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی و ارائه خدمات به زائران، گفت: مددکار هوش مصنوعی اربعین که در اختیار عموم قرار گرفت. پیام رسان داخلی بله، توسط زائران حسینی (ع) مرکز ملی فضای مجازی طراحی شده و در ایام اربعین حسینی خدمات محتوایی و اطلاعاتی مورد نیاز زائران حسینی را ارائه می کند.
به گزارش سرگرمی روز، وی افزود: این چت بات برای رفع نیازهای زائران حسینی(ع) در ایام اربعین و ارتقای کیفیت و ایمنی سفر آنها طراحی شده است.
سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد: این دستیار هوش مصنوعی راهنمای زائران برای دسترسی به مسیرها و موکبها، مدیریت اطلاعات خود برای برنامهریزی مراسم و رویدادها، ارائه محتوای مذهبی مانند سرودها و عبادات و ترجمه با آنها بود. توانایی تعامل با مردم محلی
دلیریان ادامه داد: علاوه بر این پاسخگویی به سوالاتی مانند مسیرهای صحیح و ایمن، محل موکب ها، وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی، شرایط آب و هوایی و حتی دستورالعمل های فرهنگی و زبانی با سرعت پردازش آنلاین بالا از دیگر مزایای این دستیار بود. نیازهای اطلاعاتی زائران عزیز از انتشار اخبار کذب و جعلی جلوگیری میشود و مردم میتوانند برای اطلاع از مطالب و اطلاعات صحیح و صحیح در امور اربعین حسینی به آنها مراجعه کنند.
بر اساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی، وی در پایان خاطرنشان کرد: این دستیار هوش مصنوعی اربعین به منابع اطلاعاتی گسترده و به روز دسترسی دارد و به تمامی سوالات زائران پاسخ می دهد و با آنها همراه بوده است. یاری هوشمند در طول سفر و مردم در ته در هر زمان و مکان به او مراجعه کردند و از نحوه اقامه مراسم، معانی و مفاهیم نماز، توصیه های دینی همراه با راهنمایی مسیر و اخبار اربعین استفاده کردند.