تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

پنج روش جالب برای تمیز کردن قاشق و چنگال‌ها

قاشق و چنگال به دلیل استفاده بیش از اندازه، کدر و تیره می‌شوند و گاهی خط و خش روی آنها می‌افتد. این اتفاق زمانی می‌افتد که به روش صحیح شسته نشده‌اند. در این مقاله از مجله اکالا روش‌های صحیح شستن قاشق و چنگال را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

برای از بین بردن لکه، زنگ زدگی و براق کردن قاشق و چنگال روش‌هایی وجود دارد که در ادامه به چندین مورد آن اشاره می‌کنیم:

۱- زنگ زدگی را با جوش شیرین پاک کنید

جوش شیرین یکی از مواد شوینده پرکاربرد است که در از بین بردن زنگ زدگی قاشق و چنگال هم نقش دارد. برای اینکه لکه‌های زنگ زدگی را از روی قاشق و چنگال استیل پاک کنید باید یک پیمانه جوش شیرین را با ۲ قاشق غذاخوری صابون کاستیلی مخلوط کنید تا یک خمیر درست شود. سپس خمیر را روی یک پارچه تمیز بمالید و با آن قاشق و چنگال را دستمال بکشید. سپس با آب سرد قاشق و چنگال را بشویید، به طوری که تمام مواد از روی آنها پاک شوند و بعد با یک دستمال تمیز آنها را خشک کنید.

بیشتر بخوانید: با این ۳ کار ساده عمر یخچال را ۱۰ برابر کنید

۲- با فویل آلومینیومی براق کنید

یکی از روش‌های براق کردن قاشق و چنگال استفاده از فویل آلومینیومی است. برای این کار یک ظرف شیشه‌ای یا پلاستیکی بزرگ انتخاب کنید به اندازه‌ای که قاشق و چنگال در آن جا شود. سپس فویل آلومینیومی را کف ظرف قرار دهید به طوری که طرف براق آن رو باشد.

۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین با ۲ قاشق غذاخوری نمک را کف ظرف پخش کنید. سپس قاشق‌ها و چنگال‌‌ها را ته ظرف بچینید به طوری که تمام آنها با فویل آلومینیومی در تماس باشند.

در این مرحله باید به ظرف آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید بین ۲ تا ۵ دقیقه قاشق و چنگال در ظرف بمانند تا تمام تیرگی‌ها از بین برود. سپس آنها را از ظرف خارج کنید و با آب گرم و صابون بشویید و با یک دستمال تمیز خشک کنید.

۳- از سرکه کمک بگیرید

برای براق کردن قاشق و چنگال از سرکه هم می‌توانید کمک بگیرید. برای این کار بعد از اینکه قاشق و چنگال را تمیز کردید، یک مسواک را آغشته به سرکه کنید و با آن روی قاشق و چنگال بکشید. دقت کنید که برای این کار به هیچ عنوان از اسکاچ یا سیم ظرفشویی استفاده نکنید زیرا باعث انداختن خط و خش روی ظروف می‌شوند.

بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی با سرکه و جوش شیرین

۴- با روغن زیتون پولیش کنید

یکی از راه‌های براق و پولیش کردن قاشق و چنگال استیل، استفاده از یک جلادهنده‌ی طبیعی به اسم روغن زیتون است. برای این کار یک دستمال را کمی آغشته به روغن زیتون کنید و آن را روی قاشق و چنگال استیل بکشید. این روش باعث می‌شود تا ذرات ریز و لکه‌های باقیمانده از روی قاشق و چنگال از بین برود و آنها به یک روش طبیعی پولیش شوند.

۵- از محلول نمک و لیمو استفاده کنید

محلول نمک و لیمو هم می‌تواند زنگ زدگی روی قاشق و چنگال را از بین ببرد. برای این کار قاشق و چنگال را در لایه نازکی از نمک قرار دهید و روی آن آبلیمو اسپری کنید و مجدد نمک بپاشید. سپس به مواد زمان دهید تا خشک شوند. بعد از خشک شدن مواد، مجدد این فرایند را تکرار کنید. بعد از گذشت ۵ دقیقه قاشق و چنگال را بشویید و با یک دستمال تمیز آنها را خشک کنید.

 

در این مقاله از مجله تک فانبه روش‌های صحیح شستن قاشق و چنگال را معرفی کردیم. شما می‌توانید با نگهداری درست و استفاده از مواد شوینده مناسب، عمر این وسایل را طولانی‌تر کنید و نیازی به تعویض آنها نداشته باشید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!