تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راهنمای بازاریابی از طریق موبایل + ابزارها و نکات کلیدی

آیا می‌دانستید 70 درصد از جست‌وجوهای اینترنتی از طریق موبایل، منجر به خرید محصول یا ثبت‌نام در وب‌سایت‌ها می‌شوند؟ تا به حال از استراتژی‌های جذب مشتری با تمرکز بر تجربۀ کاربران در گوشی تلفن همراه استفاده کرده‌اید؟ یکی از مهم‌ترین مدل‌های مارکتینگ عصر کنونی، بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing) است. با ما همراه باشید تا جزئیات، کانال‌ها و ابزارهای بازاریابی موبایلی مؤثر بر کسب‌وکارتان را به‌طور کامل شرح دهیم.

بازاریابی موبایلی چیست؟

بازاریابی موبایلی یکی از شاخه‌های مهم بازاریابی دیجیتال در دنیای مارکتینگ است. در این استراتژی مارکتینگ، بازاریاب در تلاش است که کمپین تبلیغاتی را برای دارندگان و کاربران تلفن همراه هوشمند، بهینه‌‎سازی کند. در حقیقت، می‌توان گفت که مخاطب هدف هنگام استفاده از موبایل مارکتینگ، برای کمپین‌های گوناگون تبلیغاتی، کاربرانی هستند که روزانه زمان زیادی را در حال استفاده از موبایل خود سپری می‌کنند.

از آن‌جا که تولید و طراحی تلفن‌های هوشمند (Smart Phones) در حال گسترش است، کاربران موبایل‌ها نیز به‌طور روزافزون زیادتر از گذشته می‌شوند. تعداد بالای مخاطبان هدف برای بازاریابی موبایلی، به صاحبان کسب‌وکارهای گوناگون این اجازه را می‌دهد که محصولات و خدمات خود را به گروه بزرگی از افراد، معرفی کرده و آگاهی از برندشان (Brand Awareness) را به‌طور چشم‌گیری افزایش دهند.

اصول بازاریابی موبایلی برای تازه‌کارها

چه چیزی بیشتر از مخاطبان زیاد، بر افزایش فروش و جذب مشتری مؤثر است؟ تقریباً هیچ پاسخی به ذهن‌مان نمی‌رسد؛ به‌جز رعایت اصول بازاریابی و به‌کارگیری ابزارها و نکاتی که برند شما را از دیگران متمایز و در نگاه مشتریان، منحصربه‌فرد می‌کنند. به همین خاطر، در ادامۀ مقاله، به اصول بازاریابی موبایلی موفق می‌پردازیم تا مارکتینگ از طریق تلفن همراه را از ویژگی‌های پایه، بیاموزید.

  1. شناخت مخاطب هدف

مهم‌‍ترین اصل بازاریابی موبایلی، مانند دیگر روش‌های مارکتینگ، شناخت مخاطب هدف است. دانستن علایق، انتخاب‌ها، تاریخچه، نیازهای مخاطب و نحوۀ پاسخگویی و برطرف کردن هر یک از آن‌ها، شما را به مشتریان خود نزدیک‌تر می‌کند. همچنین، هنگام تعیین مخاطبان هدف برای بازاریابی موبایلی، می‌توانید ویژگی‌های مهمی از جمله سن، جنسیت، سیستم عامل تلفن همراه، محل زندگی و… را نیز جزو مهم‌ترین ویژگی‌های افراد در نظر بگیرید تا تبلیغات موفق‌تری داشته باشید.

  1. بررسی بهترین کانال برای بازاریابی موبایلی

کانال‌ها یا مسیرهای متفاوتی برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و رساندن صدای برند خود به کاربران، وجود دارند. در بازاریابی موبایلی، می‌توانید به‌طور هم‌زمان از چند کانال مارکتینگ نیز برای تأثیرگذاری بیشتر روی اشخاص، استفاده نمایید. کانال‌های مهم موبایل مارکتینگ عبارت‌اند از:

  • اپلیکیشن‌ها

بسیاری از کاربران تلفن همراه برای برطرف کردن نیازهای خود در زمینه‌های مختلف، به سراغ استفاده از اپلیکیشن‌ها می‌روند. شما نیز می‌توانید تبلیغات خود را در انواع برنامه‌های گوشی و اپلیکیشن‌ها منتشر کنید تا بازاریابی موبایلی موفق‌تری راه‌اندازی نمایید.

  • اس ام اس مارکتینگ

ترکیب بازاریابی موبایلی و پیامکی، یکی از مؤثرترین روش‌ها برای جذب مخاطب است. کم‌تر کسی است که در طول روز، پیامک‌های تلفن همراه خود را بررسی نکند. برای جلب توجه مخاطب از طریق اس ام اس مارکتینگ، می‌توانید بازاریابی موبایلی خود را با نوشتن متن‌های تأثیرگذار کوتاه و ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی به دارندگان تلفن همراه، ارتقا دهید.

  • شبکه‌های اجتماعی

با افزایش سرعت اینترنت و پوشش بی‌نظیر اپراتورهای سیم‌کارت هنگام اتصال افراد به شبکۀ جهانی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی (Social Media) نیز به‌سرعت کاربران موبایل را تحت تأثیر قرار داد. انتشار محتوای تبلیغاتی بازاریابی موبایلی در شبکه‎‌های اجتماعی، از این جهات، بسیار حائز اهمیت است:

  • تعداد بالای کاربران شبکه‌های اجتماعی مانند X، اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام و…
  • به‌روزرسانی سریع و کاربردی اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی
  • رابط کاربری بهتر برای کاربران موبایلی شبکه‌های اجتماعی
  • مقرون‌به‌صرفه بودن برخی از الگوریتم‌های تجاری در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و یوتیوب
  • و…
  • وب‌سایت‌های موبایلی

هر کسب‌وکاری که برای برند خود، وب‌سایتی طراحی می‌کند، بهتر است کاربرانی که از تلفن همراه‌شان به سایت یا فروشگاه دسترسی دارند را نیز در نظر بگیرد. وب‌سایت‌ها می‌توانند برای بازاریابی موبایلی بسیار مفید عمل کنند؛ البته اگر رابط کاربری سایت برای سیستم‌عامل‌های تلفن همراه نیز بهینه‌سازی شده باشد.

  1. انتخاب کانال بازاریابی موبایلی مد نظر

نحوۀ انتخاب بهترین کانال بازاریابی مناسب برای کسب‌وکار شما، بسیار آسان است. تنها کافی است فضایی که بیشترین تعداد مخاطبان هدف شما در آن مشغول به گذران وقت هستند را شناسایی نمایید. پس از آن، می‌بایست به تولید محتوای باکیفیت، کاربردی و سودمند برای مخاطبان هدف خود بپردازید.

مثال: بیشترین تعداد مخاطبان هدف یک سالن زیبایی زنانه، بانوانی هستند که در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام فعالیت می‌کنند. برای راه‌اندازی بهترین کمپین بازاریابی موبایلی، مدیران مارکتینگ این سالن می‌توانند محتوای تصویری و ویدیویی دربارۀ موضوعاتی که بیشتر خانم‌ها می‌پسندند، بپردازند. اگر چنین کسب‌وکاری به سراغ وب‌سایت‌های موبایلی برود، ممکن است در بازاریابی از طریق تلفن همراه شکست بخورد و نتواند صدای برند خود را به گوش مخاطبان هدف برساند.

  1. بهره‌گیری از ابزارهای کاربردی در بازاریابی موبایلی

پس از انتخاب بهترین کانال بازاریابی موبایلی برای کسب‌وکار خود، می‌توانید با بهره‌گیری از ابزارهای گوناگون، کمپین‌های تبلیغاتی خود را راه‌اندازی کنید. برخی از این ابزارها را در این‌جا برای‌تان شرح می‌دهیم.

  • پلتفرم‌های مدیریت روابط با مشتری (CRM)

پلتفرم‌های مدیریت روابط با مشتری یا CRMها به شما اجازه می‌دهند که مشتریان خود را مدیریت کرده و در هر لحظه، پاسخگوی نیازهای ایشان باشید. خوشبختانه، شما می‌توانید از انواع CRMهای مختص سیستم‌عامل‌های تلفن همراه برای مدیریت بازاریابی موبایلی استفاده نمایید. برخی کاربردهای CRMهای موبایلی شامل موارد زیر می‌شود:

  • دسترسی راحت از هر کجا به اطلاعات مشتریان
  • برقراری ارتباط با مشتریان از طریق تماس گرفتن، ارسال پیامک، ایمیل و…
  • رهگیری لیدها و میزان فروش به‌صورت فوری و همیشگی
  • تنظیم قرارها و جلسات کاری و دریافت یادآور با فرمت نوتیفیکیشن روی موبایل خود
  • دسترسی به اطلاعات به‌روز در آن واحد

  • ابزارهای تحلیل داده

استفاده از ابزارهای تحلیل داده برای کمپین‌های بازاریابی موبایلی، نیازمند کار کردن با یک تلفن همراه نیست؛ اما بهتر است که هنگام تمرکز روی کاربران گوشی برای افزایش فروش و جذب مشتری، خود را در جایگاه آن‌ها بگذارید. به همین خاطر، در این‌جا لیستی از برخی از بهترین ابزارهای تحلیل داده برای بازاریابی موبایلی را آورده‌ایم:

  • UXCam: کاربردی در تحلیل داده‌های مربوط به محصولات
  • Firebase Analytics: ابزار تحلیل دادۀ رایگان بازاریابی موبایلی
  • Amplitude Analytics: مناسب برای پیش‌بینی نتایج بازاریابی دیجیتال با موبایل
  • AppsFlyer: بهترین ابزار برای تحلیل داده‌های مربوط به بازاریابی

نکات کلیدی برای موفقیت در بازاریابی موبایلی

فراگیری بازاریابی موبایلی نیازمند توجه به نکاتی است که شما را در مسیر درستی قرار می‌دهند. در ادامه، به شرح مختصری از نکات بازاریابی موبایلی موفق می‌پردازیم.

اندازه گیری نتایج و بهبود مستمر

یکی از مهم‌ترین قوانین هنگام راه‌اندازی کمپین‌های مارکتینگ، رها نکردن تبلیغات بعد از اتمام برنامه‌های کمپین است. با استفاده از ابزار گوناگون تحلیل دادۀ موبایلی، Google Analytics و… می‌توانید به تحلیل نتایج کمپین موبایل مارکتینگ خود بپردازید. این داده‌ها کمک شایانی به شما در راستای راه‌‍اندازی بهترین کمپین‌های تبلیغاتی در آینده خواهند کرد. همچنین، لازم است که از اشتباهات خود، نکات جدیدی بیاموزید و دائماً در حال تلاش برای بهتر شدن باشید.

رعایت قوانین و مقررات

بازاریابی موبایلی قوانین و مقررات خاص خود را دارد. برای مثال، در صورتی که می‌خواهید از اس ام اس مارکتینگ استفاده کنید تا کاربران تلفن همراه را به برند خود جذب نمایید، بهتر است که در ابتدا، تمام قوانین و مقررات بازاریابی پیامکی را فرا بگیرید. این قوانین شامل قرار دادن عبارت «لغو 11» در انتهای هر اس ام اس تبلیغاتی، استفاده نکردن از کلمات فیلترشدۀ سامانۀ پیامکی و… می‌شوند.

به‌طور کلی، بهتر است رعایت حریم خصوصی مخاطبان را در بازاریابی موبایلی، اولویت کسب‌وکار خود قرار دهید. با این کار، می‌توانید مشتریان راضی و خشنود را بارها به کسب‌وکارتان بازگردانید و به مشتریان وفادار برندتان تبدیل‌شان کنید.

آشنایی با آخرین فناوری‌ها و روندهای بازار

تلفن‌های هوشمند همواره در حال پیشرفت و به‌روزرسانی ارائۀ خدمات خود هستند. با معرفی هر یک از امکانات جدید، به تحلیل و بررسی آن بپردازید. این‌گونه می‌توانید بازاریابی موبایلی کسب‌وکارتان را همگام با پیشرفت تکنولوژی، جلو ببرید و بهترین نتایج را کسب نمایید.

نتیجه‌گیری: همین امروز بازاریابی موبایلی را شروع کنید!

همان‌طور که می‌دانید، استفادۀ گسترده از تلفن همراه هوشمند به‌جای تقریباً هر ابزار ارتباطی دیگری، روزانه در حال رشد است. به همین خاطر است که بازاریابی موبایلی، یکی از راه‌های تضمین‌شده برای جذب مشتری است. تنها کافی است اصول و استراتژی‌های موبایل مارکتینگ را به‌درستی برای تبلیغات برند خود پیاده‌سازی و نمایید. با بهره‌گیری از انواع ابزارها و نکات بازاریابی موبایلی نیز قادر خواهید بود که در مدت‌زمان بسیار کوتاهی، افراد زیادی را به برند خود دعوت نمایید و از آن‌ها، مشتریان وفاداری بسازید که هرگز کسب‌‍وکارتان را رها نخواهند کرد.

 

 

 

برچسب ها

, , , , ,

مطالب مشابه را ببینید!

be careful with my heart episodes online pinoycinema.org tv patrol april 11 2023 xxxsex videos.com tubepatrolporn.com hindesaxvideo erotic sex vedio eroanal.net www indin sex vidio com bengali honeymoon sex momandboyporn.net south indian girls nude tamil hd sex vedio freepakistaniporn.com x videos.
porn vido havazona.info www.yes porn please.com افلام سكس محارم مترجمه عربى rjvend.com سكس يسره hachishaku hachiwa keraku meguri: igyou hentai-pics.net natsucomi جنس مترجم عربي tubepatrol.pro منة شلبى سكس x veidos alohaporn.me xhaamster
xvrdio hdsexword.mobi sexy bp hindi mai tamilauntysareesex pornharbour.net india sharing porn my love story hentai hentaicredo.com yuri and friends 9 mei haruka javstreams.mobi 無修正 人妻 中出し bengali sex.com amateurporntrends.com call girls from bangalore