تیم شبیهسازی بازیهای کلاسیک برای PS5 آرزوی شبیهسازی بازیهای PS3 را دارد
استودیوی Implicit Conversions، مسئول بسیاری از پورتهای بازیهای کلاسیک پلیاستیشن برای PS5، اعلام کرده که مشغول تحقیق و نمونهسازی برای امکان ایجاد یک بسته شبیهساز پلیاستیشن ۳ است. این استودیو اخیراً نقشه راه موتور Syrup خود را بهروزرسانی کرده و بخشی با عنوان “در حال رویاپردازی” به این پروژه اضافه کرده است.
در حال حاضر، بیشتر بازیهای کلاسیک پلیاستیشن در PS5 از طریق شبیهسازی قابل دانلود و بازی هستند، اما بازیهای PS3 تنها از طریق استریم ابری در دسترساند. این محدودیت به دلیل معماری منحصربهفرد PS3 و پردازنده Cell آن است که شبیهسازی بازیها را دشوار میکند.
بسیاری از بازیهای کلاسیک پلیاستیشن، از جمله Metal Gear Solid 4 و نسخههایی از سریهای محبوب InFamous ،Resistance ،Ratchet & Clank و Killzone تنها بهصورت بومی روی PS3 قابل بازی بوده و طرفداران علاقهمندند تا این بازیها را دوباره تجربه کنند.
پس از انتشار بازیهای کلاسیک پلیاستیشن، جردن میدلر از VGC طی مقالهای از عدم پشتیبانی سونی از کنسول PS3 انتقاد کرد و اظهار داشت که بهانههای مربوط به چالشهای فنی برای اجرای بازیهای PS3 روی PS5 با ظهور شبیهسازهای جدید در صحنه PC کمتر قابل قبول است.