اجرای روان بازیهای ساخته شده با Unreal Engine 5 روی PC، حتی برای بهترین GPUهای بازار سخت است.
در پادکست Moore’s Law is Dead’s Broke Silicon برایان هیمسکرک (Bryan Heemskerk)، توسعهدهنده استودیوی Massive Damage، ادعا میکند استودیوهایی که از Unreal Engine 5 استفاده میکنند، قبل از اضافه کردن هرگونه ویژگی به بازی خود به دلیل تنگناهای دادهای متعدد بازی آنها با مشکلات عملکردی مواجه میشود.
من فکر میکنم که سری RTX 60 احتمالاً Unreal Engine 5 را به خوبی اجرا خواهد کرد.
در ایکس باکس و پلی استیشن داستان کمی متفاوت است، زیرا سخت افزار اختصاصی آنها میتواند فشردهسازی و استخراج دادههای Unreal Engine 5 را بسیار بهتر انجام دهد. با اینکه رایانههای شخصی قدرتمند هستند، اما معماری آنها باعث میشود در اجرای Unreal Engine 5 با مشکلاتی مواجه شوند. هیمسکرک میگوید:
وقتی شما یک CPU جداگانه و یک GPU جداگانه دارید که روی رابط PCIE اجرا میشود و حافظه اصلی از طریق رابط دیگری میگذرد، به تنگناهایی برخورد خواهید کرد.
او معتقد است که بهترین راه برای عملکرد خوب Unreal Engine 5، روش برنامه سازی پرقدرت است. این همان روشی است که برای اجرای بازیها در PC انجام میشود، اما برای عناوین AAA در مقیاس بزرگ با پردازندههای گرافیکی فعلی تقریبا غیرممکن است.
آیا با آمدن پردازندههای گرافیکی سری RTX 60 مشکلات Unreal Engine 5 حل میشوند؟ یا مشکلاتی مانند Micro stuttering همچنان ادامه خواهند داشت؟
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید