تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

بالاخره آغاز نوسانات جدید! مالیات نقل‌وانتقال خودرو صفر 1403 اعلام شد

مالیات نقل و انتقال خودرو یک هزینه‌ای است که بر اساس قیمت خودرو و با محاسبه ارزش آن، به ازای هر واحد ارزش مالیات محاسبه می‌شود. این مالیات باید توسط فروشنده پرداخت شود و بعد از پرداخت آن، امکان تعویض پلاک یا انتقال خودرو به خریدار فراهم می‌شود. مالیات نقل و انتقال خودرو صفر نیز برای خودروهای وارد شده به بازار و هنوز انتقال به فرد نهایی نکرده‌اند پرداخت می‌شود، به زبان ساده‌تر، مالیات صفر مالیاتی است که بر روی خودروهای جدید و خارج از انتقال قرار می‌گیرد.
محاسبه مالیات نقل و انتقال بر اساس ارزش خودرو و با نرخ یک درصد ارزش آن انجام می‌شود. برای مثال، مالیات بر دو خودروی پژو 206 تیپ 3 و پژو 207 که لیست قیمت آنها ذکر شده است، به ترتیب 2 میلیون و 200 هزار و 2 میلیون و 820 هزار تومان است. این مالیات باید توسط فروشنده پرداخت شود تا انتقال خودرو صورت گیرد.شما همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت‌های رسمی و نهاد‌های مربوطه به میزان مالیات مورد نیاز برای انتقال خودرو خود اطلاعات لازم را کسب کنید و از این اطلاعات برای انتقال خودرو به نحو صحیح و قانونی استفاده نمایید.

نمناک نوشت: مالیات نقل و انتقال خودرو هزینه‌ای است که همه دارندگان خودرو درباره آن سوال های بسیاری دارند که به همه آنها پاسخ داده ایم.

مالیات نقل و انتقال خودرو صفر چقدر است؟

مالیات یکی از روش‌های کسب درآمد دولت است تا کسری بودجه خود را جبران کند. مالیات نقل و انتقال خودرو هزینه‌ای است که همه دارندگان خودرو باید نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند. مالیات خودرو چیست؟ آیا پرداخت مالیات خودرو جهت تعویض پلاک الزامی است؟ پرداخت مالیات خودرو چگونه انجام می‌شود؟ مالیات نقل و انتقال خودرو صفر چقدر است؟

چرا مالیات نقل و انتقال خودرو صفر دریافت می‌شود ؟

دولت روی هر نوع خرید و فروشی مالیات می‌گیرد و مالیات نقل و انتقال خودرو صفر هم با باقی معاملات روزانه تفاوتی ندارد و از این قاعده مستثنی نیست، نقل و انتقالات خودرو صفر از کارخانه تحویل حواله داران می‌شود. مالیات نقل‌وانتقال خودرو صفر مانند مدل‌های دست‌دوم به گردن فروشنده است و تا زمانی که تکلیف آن مشخص نشود، اجازه تعویض پلاک صادر نمی‌شود. تمام کارهای مربوط به تعویض پلاک و انتقال خودرو به خریدار، بعد از پرداخت مالیات توسط فروشنـده امکان‌پذیر می‌شود.

چه زمانی باید مالیات نقل و انتقال خودرو صفر پرداخت گردد؟

مالیات نقل‌وانتقال خودرو صفر که از فروردین 1401 اجرا شده است، جنبه اجباری داشته و فروشنده‌های وسایل نقلیه باید قبل از انتقال سند و تعویض پلاک تکلیف مالیات فروش خودرو را مشخص کنند زیرا اگر مالیات پرداخت نشود پاک خودرو تعویض نخواهد شد و به مرحله انتقال نمی‌رسد.

طریقه محاسبه مالیات نقل و انتقال خودرو صفر چگونه است ؟

چگونگی محاسبه نقل و انتقالات خودرو از فرمول پیچیدگی پیروی نمی‌کند. مالیات نقل و انتقالات خودرو صفر معادل یک درصد ارزش آن خودرو خواهد بود،یعنی در تعیین رقم مالیات نقل و انتقال خودرو نوع خودرو تاثیرگذار است مثلاً هر چقدر مدل خودرو جدیدتر باشد، مالیات نقل و انتقال خودرو نیز بیشتر است و نرخ جابجایی مدل‌های اقتصادی داخلی و محصولات وارداتی با یکدیگر تفاوت دارد،همچنین مالیات خودروهای قدیمی هزینه کمتری دارد و هر چقدر از تاریخ تولید خودرو بگذرد، رقم مالیات کاهش می‌یابد.

مالیات نقل و انتقال خودرو صفر چقدر است؟

مالیات نقل و انتقالات خودرو صفر معادل یک درصد ارزش آن خودرو خواهد بود،باید بدانید قیمتی که سازمان امور مالیاتی برای هر خودرو در نظر می‌گیرد، خیلی کمتر از آن چیزی است که در بازار آزاد و ذهن من و شما وجود دارد. مالیات نقل‌وانتقال خودرو صفر به گردن فروشنده است و برای مدل‌های داخلی که امسال روانه بازار می‌شوند چیزی بین دو تا کمتر از شش میلیون خواهد بود.

مالیات نقل و انتقال خودرو صفر کیلومتری پژو 206 تیپ 3 دنده‌ای،سقف شیشه‌ای 2 میلیون و 200 هزار تومان است.مالیات نقل و انتقال خودرو صفر کیلومتری پژو 207 دنده‌ای، 2 میلیون و 820 هزار تومان است.مالیات نقل و انتقال خودرو صفر کیلومتری سورن پلاس دوگانه سوز با موتور EF7، سه میلیون و 150 هزار تومان است.مالیات نقل و انتقال خودرو صفر کیلومتری رانا پلاس،2 میلیون و 777 هزار تومان است.مالیات نقل و انتقال انواع پژو پارس با موتور XU7p،دو میلیون و 540 هزار تومان است.مالیات نقل و انتقال خودرو صفر کیلومتری دنا پلاس توربو اتومات آپشنال، 5 میلیون و 893 هزار تومان است.مالیات نقل و انتقال خودرو صفر کیلومتری تارا V4، 5 میلیون و 800 هزار تومان است.مالیات نقل و انتقال خودرو صفر کیلومتری ساینا S دنده‌ای، 2 میلیون و 162 هزار تومان است.مالیات نقل و انتقال ودرو صفر کیلومتری کوییک دنده‌ای ساده، 2 میلیون و 135 هزار تومان استمالیات نقل و انتقال شاهینG اتوماتیک، 5 میلیون و 460 هزار تومان است.

راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!