تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: شنبه , ۷ تیر , ۱۴۰۴
X
سازنده Phoenix Wright: Ace Attorney به تست هوش مصنوعی با استفاده از این بازی واکنش نشان داد

سازنده Phoenix Wright: Ace Attorney به تست هوش مصنوعی با استفاده از این بازی واکنش نشان داد

یکی از توسعه‌دهندگان بازی Phoenix Wright: Ace Attorney در مورد تحقیقات اخیر که مدل‌های مختلف هوش مصنوعی را علیه اولین قسمت از این مجموعه کلاسیک دادگاهی قرار داده بود، اظهار نظر کرده است.

تبلیغات

شرکت Hao AI Lab از بازی Ace Attorney برای ارزیابی حافظه، مهارت‌های استدلال، درک بصری و تصمیم‌گیری استراتژیک چهار مدل هوش مصنوعی استفاده کرد که برخی عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشتند.

در حالی که هیچ یک از مدل‌های هوش مصنوعی موفق به شکست بازی نشدند، Google Gemini و o1 از Open AI توانستند با استدلال تا قسمت یکی مانده به آخر بازی پیش بروند.

ک. ایشی، محقق هوش مصنوعی، نوشت:

این شاخص از Ace Attorney برای ارزیابی توانایی عملی هوش مصنوعی در «یافتن تناقض‌ها در شهادت‌ها، انتخاب مدارک مناسب برای تأیید آنها و رد کردن مؤثرترین آنها» استفاده می‌کند. در نتیجه، بهترین ‘وکیل’ o1 بود.

ایشی افزود که این تحقیق برای آزمایش توانایی هر هوش مصنوعی در «جریان کامل پرونده و تصمیم‌گیری بدون محدود شدن به شهادت‌های فعلی و توانایی در نظر گرفتن زمان‌بندی موقعیت‌های معنادار و ایجاد مؤثرترین استراتژی» طراحی شده بودند.

سازنده phoenix wright به تست هوش مصنوعی با استفاده از آن واکنش نشان داد

او ادامه داد که درک هر هوش مصنوعی باید به اندازه‌ای انعطاف‌پذیر باشد که بتواند به مدارک جدیدی که در طول دادگاه آشکار می‌شود، واکنش نشان دهد. ماساکازو سوگیموری، توسعه‌دهنده Ace Attorney که موسیقی بازی را ساخته و صداپیشگی شخصیت منفی مانفرد فون کارما را انجام داده، نوشت:

چطور بگویم، هرگز فکر نمی‌کردم بازی‌ای که ۲۵ سال پیش با این عجله روی آن کار کردم، این گونه مورد استفاده قرار گیرد… آن هم در خارج از کشور (خنده).

سوگیموری در ادامه، پس از مشاهده این تحقیق، گفت:

جالب است که چطور مدل‌های هوش مصنوعی در قسمت اول متوقف می‌شوند. [شو تاکومی]، کارگردان Ace Attorney، و [شینجی میکامی]، تهیه‌کننده اجرایی، بسیار روی درجه سختی قسمت اول حساس بودند. این قسمت برای یک انسان باید ساده باشد. شاید این نوع قدرت استنتاجی، نقطه قوت انسان‌ها باشد؟

سوگیموری اضافه کرد که:

دلیل حساسیت تاکومی و میکامی روی تعادل درجه سختی قسمت اول Ace Attorney این بود که ‘در آن زمان هیچ بازی مشابه‌ای در جهان وجود نداشت’. این بازی باید درجه سختی می‌داشت که برای طیف گسترده‌ای از بازیکنان قابل قبول باشد اما در عین حال نباید به حدی ساده می‌بود که توهین‌آمیز به نظر برسد. آنها به دنبال درجه سختی بودند که وقتی راه‌حل را پیدا می‌کنید، حس رضایت به شما دست دهد.

امیر فتحی

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است