تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: پنج شنبه , ۱ خرداد , ۱۴۰۴
X
دیزنی به دنبال ساخت دنباله‌های بیشتری از Lilo & Stitch است

دیزنی به دنبال ساخت دنباله‌های بیشتری از Lilo & Stitch است

فیلم لایو اکشن Lilo & Stitch که در ابتدا به عنوان یک گزینه خانوادگی برای آخر هفته «روز یادبود» در مقابل بلاک‌باستر پرهزینه Mission: Impossible – The Final Reckoning با بازی تام کروز معرفی شده بود، حالا به یکی از پدیده‌های بزرگ گیشه ۲۰۲۵ تبدیل شده است.

تبلیغات

طبق نظرسنجی‌ها، پیش‌بینی می‌شود فروش افتتاحیه این فیلم در آمریکا و کانادا از پنجشنبه شب تا دوشنبه به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار برسد، در حالی که Mission: Impossible در همین بازه زمانی حدود ۸۰ میلیون دلار فروش خواهد داشت. این فیلم همچنین انتظار می‌رود در اغلب بازارهای بین‌المللی رتبه نخست فروش را کسب کند.

این موفقیت برای دیزنی که فیلم را با بودجه‌ای کمی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ساخته، یک پیروزی مالی بزرگ محسوب می‌شود و جانی تازه به استودیو پس از شکست بازسازی «سفیدبرفی» در ماه مارس خواهد بخشید. به همین دلیل، دیزنی از هم‌اکنون به فکر ساخت دنباله برای Lilo & Stitch افتاده است. آلن برگمن، رئیس مشترک بخش سرگرمی دیزنی، می‌گوید: «احساس می‌کنیم این فیلم به‌خوبی جواب می‌دهد، و از آن دست پروژه‌هایی‌ست که ظرفیت ادامه‌دار بودن دارد.»

موفقیت این فرنچایز عمدتاً به خاطر شخصیت محبوب «استیچ» است، موجود فضایی خرابکاری که پس از سقوط در هاوایی، توسط دختری کوچک که در کنار خواهر بزرگ‌ترش زندگی می‌کند، به فرزندی پذیرفته می‌شود. تحقیقات دیزنی نشان می‌دهد استیچ به‌ویژه نزد دختران جوانی که با فیلم اصلی بزرگ شده‌اند و دخترانی که اخیراً با آن آشنا شده‌اند، بسیار محبوب است. دیزنی با قرار دادن تصویر استیچ روی هر محصول قابل تصوری، از قلاده سگ گرفته تا حوله مو و لیوان آناناسی‌شکل، سعی کرده تا این محبوبیت را به فروش تبدیل کند.

تنها در سال مالی ۲۰۲۴، فروش محصولات مرتبط با استیچ ۲.۶ میلیارد دلار بوده؛ در حالی که پنج سال پیش این رقم فقط ۲۰۰ میلیون دلار بود. به گفته شرکت، Lilo & Stitch اکنون در میان ۱۰ فرنچایز پرفروش دیزنی قرار دارد.

از زمان اعلام بازسازی لایو اکشن فیلم، محبوبیت آن در پلتفرم دیزنی‌پلاس و فروشگاه‌ها به شدت افزایش یافته. برگمن می‌گوید: «از زمان معرفی این پروژه، انفجار واقعی در مصرف محتوا و فروش محصولات مرتبط را شاهد بودیم.»

جالب اینکه Lilo & Stitch در ابتدا قرار بود صرفاً به‌عنوان یکی از پروژه‌های ویژه پخش آنلاین دیزنی‌پلاس ساخته شود؛ اما دیزنی پس از آن‌که متوجه شد فیلم‌هایی که ابتدا در سینما اکران می‌شوند، در پلتفرم نیز موفق‌تر عمل می‌کنند، استراتژی‌اش را تغییر داد، تصمیمی که در این مورد به درآمد صدها میلیون دلاری منتهی خواهد شد.

تا به امروز، محتوای مرتبط با Lilo & Stitch در دیزنی‌پلاس حدود ۵۴۶ میلیون ساعت، آماری در سطح «پری دریایی کوچولو»، تماشا شده است.

تب استیچ تنها محدود به ارقام نیست. «بریتنِی دوبین»، ساکن انتاریو کانادا، اولین بار این فیلم را در ۱۲ سالگی روی DVD تماشا کرد و از آن زمان به استیچ علاقه‌مند شد. او که مبتلا به اوتیسم است، می‌گوید خود را در شخصیت استیچ می‌بیند: «وقتی بچه بودم، فقط شیطنت‌های استیچ برایم جالب بود، اما حالا با بزرگ‌تر شدن، می‌فهمم که چطور می‌شود با احساس غریبگی و سردرگمی او در این دنیا همذات‌پنداری کرد.»

تبلیغات فیلم جدید بر جنبه‌های پرهرج‌ومرج شخصیت استیچ تمرکز کرده‌اند، شخصی از عوامل تولید او را «ددپولِ بچه‌ها» نامیده، اشاره‌ای به ضدقهرمان بی‌ادب و محبوب دنیای مارول. استیچ در تبلیغات سوپربول روی زمین مسابقه ظاهر شد و در بیلبوردها لوگوی فیلم را گاز می‌زند!

به‌نظر می‌رسد دیزنی بار دیگر شخصیت محبوبی را به اوج فرهنگی بازگردانده؛ این بار نه از طریق یک شاهزاده‌، بلکه با یک خرابکار فضایی دوست‌داشتنی.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است