تقلب در عناوین چندنفره آنلاین به مشکلی همهگیر تبدیل شده است، از جمله بازی محبوبی چون Counter-Strike و هر اثری که بخش آنلاین داشته باشد، از شر متقلبها در امان نیست. خالق Counter-Strike در این مورد صحبت میکند.
این موضوع، محور گفتوگوی اخیر مین لی (Minh Le)، یکی از خالقان بازی Counter-Strike، با وبسایت Gaming World Media بود. او در این مصاحبه نگرانی جدی خود را نسبت به وضعیت فعلی صنعت بازی ابراز کرد و با صراحت گفت که تقلب در بازیهای چندنفره به یک اپیدمی تبدیل شده است. در مصاحبهای که توسط جیک لاکی از سایت Gaming World Media انجام شد، لی نگاه عمیقی به موضوعات مختلف مانند Counter-Strike و بازیهای رقابتی داشت و دیدگاههای صریح خود را درباره وضعیت این صنعت مطرح کرد.
بیش از یک ساعت از مصاحبه گذشته بود که بحث به تقلب در بازیها رسید و اینکه رفتارهای خرابکارانهی بازیکنان چطور تجربه را برای پلیرها در سراسر دنیا نابود کرده است. مین لی که به همراه جس کلیف (Jess Cliffe) در سال ۱۹۹۹ ماد معروف Half-Life را ساخت و آغازگر سری Counter-Strike بود، در اینباره گفت:
این یک همهگیری است. چون ۲۰ سال پیش، زمانیکه Counter-Strike برای اولینبار عرضه شد، تقلب موضوعی بود که وجود داشت، اما هرگز به سطح فعلی نرسیده بود. زمانیکه روی Counter-Strike کار میکردیم، شاید ۵ درصد یا نهایتاً ۱۰ درصد مواقع با یک متقلب روبهرو میشدیم، اما این روزها وقتی وارد یک بازی چندنفره میشویم، حدود ۴۰ یا ۵۰ درصد مواقع با چیزهای مشکوک روبهرو هستیم. بهعنوان یک بازیکن، کسی دوست ندارد وارد بازیای شود که با تقلب خراب شده و بهعنوان سازنده هم کسی دلش نمیخواهد عنوانی بسازد که بهخاطر این موضوع نابود شود. این یک چالش خیلی بزرگ است که ما برای ۲۰ سال تلاش کردیم برطرف کنیم.
او در ادامه گفت زمانی که در شرکت Valve کار میکرد، آنها برای مقابله با متقلبها تلاش میکردند و افراد باهوش و بااستعدادی را برای این کار استخدام کرده بودند اما متأسفانه در دنیای امروز، برخی سیستمهای ضدتقلب بهقدری آزاردهنده و مخرب هستند که خودشان به یک مشکل جدید تبدیل شدهاند. او در این باره توضیح داد:
امروزه شرایط اینطور است که توسعهدهندهها سعی میکنند با ریتم کاری سازندگان تقلب هماهنگ شوند، اما این مثل مبارزه با یک اژدهای چند سر است. وقتی یک فروشندهی تقلب را از طریق شکایت قانونی متوقف میکنی، یکی دیگر بلافاصله ظاهر میشود.
به گفتهی او، به همین دلیل است که بسیاری از بازیها به سمت مدلهای PvE روی آوردهاند. او همچنین توضیح داد که در کشورهایی مثل کره جنوبی، تقلب در بازیها با شدت بسیار بیشتری مجازات میشود. بازیکنان پیش از ورود به بازی چندنفره، باید هویت خود را تأیید کنند و اگر در حال تقلب دستگیر شوند، بهصورت سراسری در لیست سیاه قرار میگیرند. او در این مورد گفت:
اگر در کره جنوبی به دلیل تقلب گیر بیفتید، قضیه خیلی جدی میشود!
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید