تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

طرز تهیه خودمانی ناگت مرغ با پنیر؛ طعمی لذت بخش و آسان

ناگت مرغ پنیری یکی از غذاهای خوشمزه فست فود است که می‌توانید به روش‌های مختلف در خانه تهیه کنید. در این مقاله از بخش آشپزی در تک فانبلاگ، طرز تهیه ناگت مرغ پنیری با دو روش مختلف را به شما معرفی کرده‌ایم.

برای تهیه ناگت مرغ پنیری با پنیر پروسس، مواد اولیه مانند گوشت مرغ، پنیر پروسس، پیاز، سس قرمز، پفک و زعفران به کار می‌روند. یکی از نکات مهم در این دستورالعمل، استخراج استخوان‌های مرغ و میکس کردن مواد تا بافت یکدستی پیدا کنند.

همچنین، برای تهیه ناگت مرغ پنیری با پنیر پیتزا نیاز به مرغ چرخ کرده، پیاز، سیر، پنیر پیتزا، مغز نان، شیر، آرد و تخم مرغ است. در این روش، مرغ و مواد دیگر در غذاساز ترکیب می‌شوند، سپس در پودر سوخاری و تخم مرغ غوطه‌ور می‌شوند و در روغن سرخ می‌شوند.

نکات مهمی مانند سرخ کردن مناسب، استفاده از پودر پفک برای رنگ زیبایی، و سرو با سس‌های مختلف برای تنوع در مزه، نیز در این مقاله مطرح شده است. بنابراین، با تهیه این ناگت مرغ پنیری خانگی، می‌توانید از یک غذای خوشمزه و فست فودی لذت ببرید.

ناگت مرغ پنیری یکی از خوشمزه‌ترین انواع فست فود است که می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی در خانه درست کنید. در این مقاله از بخش آشپزی در تک فانبلاگ می‌توانید با طرز تهیه ناگت مرغ پنیری به روش‌های مختلف آشنا شوید.

طرز تهیه ناگت مرغ پنیری با پنیر پروسس

آماده کردن مواد اولیه این ناگت حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. برای سرخ کردن این ناگت نیز باید حدود ۲۰ دقیقه زمان صرف کنید. مواد اولیه به کار رفته در این ناگت برای ۴ نفر مناسب است.

مواد لازم برای تهیه ناگت مرغ پنیری

گوشت مرغ۵۰۰ گرمپنیر پروسس۱۵۰ گرمپیاز ۱ عددسیر۲ حبهسس تند قرمز ۱ تا ۲ قاشق غذاخوریپفک۱ بسته متوسطزعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوریپودر سوخاری ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دارتخم مرغ۲ عددخردل مقدار لازمنمک و پاپریکابه مقدار لازم

مراحل طرز تهیه ناگت مرغ پنیری

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن ناگت مرغ پنیری به طور کامل آشنا شوید.

مرحله اول: مرغ را چرخ کنید

برای شروع باید استخوان‌های سینه یا ران مرغ را جدا کنید و آن را در غذاساز یا چرخ گوشت بریزید و برای ۲ بار میکس کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ناگت میگو به روش جنوبی

مرحله دوم: مواد ناگت را ترکیب کنید

در این مرحله باید پنیر پروسس را رنده کنید و به مرغ میکس شده اضافه کنید. در ادامه پوست پیاز و سیر را جدا کنید و آن‌ها را به صورت ریز رنده کنید. سپس سس قرمز تند را همراه با خردل، نمک و پاپریکا به مایه ناگت اضافه کنید و مواد را در غذاساز با هم ترکیب کنید تا بافت چسبناک و یکدستی پیدا کنند.

مرحله سوم: مایه ناگت را در یخچال استراحت دهید

مواد ناگت را در یک ظرف بریزید و روی ظرف را با سلفون بپوشانید. در ادامه ظرف را برای حدود نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: پفک را پودر کنید

در این فرصت باید پفک را در یک کیسه پلاستیکی بریزید و سپس با گوشت کوب روی آن بزنید تا پفک‌ها کاملا پودر شوند. در ادامه پودر پفک را در یک کاسه بریزید.

مرحله پنجم: تخم مرغ‌ها را با زعفران ترکیب کنید

تخم مرغ‌ها را بشکنید و در یک کاسه بریزید. مقداری زعفران را در یک ظرف بریزید و با آب جوش ترکیب کنید. صبر کنید تا زعفران دم بکشید و سپس آن را به تخم مرغ اضافه کنید. مواد را با یک چنگال هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله ششم: به ناگت ها شکل دهید

در این مرحله باید مایه ناگت را از یخچال خارج کنید. به اندازه یک گردو از مواد را بردارید و با دست به آن شکل دهید. می‌توانید این ناگت ها را به صورت دایره‌ یا استوانه‌ای درست کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ناگت سیب‌ زمینی خانگی

مرحله هفتم: ناگت ها را به تخم مرغ و پودر سوخاری آغشته کنید

پودر سوخاری، تخم مرغ و پودر پفک را در سه ظرف جداگانه کنار دست خود قرار دهید. حالا ناگت ها را ابتدا در پودر سوخاری و بعد در تخم مرغ و در انتها در پودر پفک غوطه ور کنید. این کار را برای همه ناگت ها تکرار کنید.

مرحله هشتم: ناگت ها را سرخ کنید

در یک ماهیتابه گود مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید تا روغن کاملا داغ شود، سپس ناگت ها را در روغن بیندازید. مقدار روغن باید به اندازه‌ای باشد که ناگت ها کاملا در روغن شناور باشند. اجازه دهید یک سمت ناگت ها سرخ شود و سپس آن را برگردانید.

مرحله نهم: ناگت ها را سرو کنید

زمانی که ناگت ها سرخ شدند، آن‌ها را از روغن خارج کنید و روی دستمال جاذب روغن یا توری فلزی قرار دهید. حالا می‌توانید این ناگت‌های خوشمزه را در ظرف مورد نظرتان بچینید و همراه با نان تازه، خیارشور، گوجه فرنگی و کاهو سرو کنید.

طرز تهیه ناگت مرغ پنیری با پنیر پیتزا

آماده کردن این ناگت ها حدود نیم ساعت طول می‌کشد و برای پخت آن‌ها نیز باید حدود نیم ساعت زمان صرف کنید.

مواد لازم برای تهیه ناگت مرغ با پنیر پیتزا

مرغ چرخ کرده ۴۰۰ گرمپیاز ۱ عدد کوچکسیر۲ حبهپنیر پیتزا ۴ قاشق غذاخوریپودر سوخاری درشت به مقدار لازمتخم مرغ۲ تا ۳ عددشیر ۱ قاشق غذاخوریمغز نان باگت۱ عددآرد سفیدبه مقدار لازمنمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه ناگت مرغ پنیری با پنیر پیتزا

برای تهیه این ناگت باید مغز نان باگت را در ۱/۴ لیوان آب ولرم یا شیر بریزید تا خیس بخورد. در ادامه تکه‌های مرغ را خرد کنید در چرخ گوشت یا غذاساز میکس کنید. پیاز و سیر را همراه با نمک و فلفل سیاه را نیز به غذاساز اضافه کنید. در ادامه نوبت اضافه کردن نان باگت خیس خورده و پنیر پیتزا به مواد ناگت است. همه مواد را در غذاساز ترکیب کنید و بعد از اینکه ترکیب منسجمی آماده شد، آن را برای ۵ دقیقه ورز دهید. مقداری آرد در یک سینی بریزید و بعد ناگت ها را در سینی پهن کنید و بعد با کاتر یا قالب آن را به اندازه و شکل دلخواه در آورید. سینی را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

شیر و تخم مرغ را ترکیب کنید. حالا ناگت ها را از یخچال خارج کنید و آن‌ها را ابتدا در تخم مرغ و بعد در پودر سوخاری غوطه ور کنید. این کار را برای ۲ بار تکرار کنید. مقداری روغن در ماهیتابه گود بریزید و صبر کنید تا روغن کاملا داغ شود. سپس ناگت ها را در روغن فراوان سرخ کنید. بعد از این که ناگت ها سرخ شدند، آن‌ها را از روغن خارج و در ظرف مورد نظر سرو کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه ناگت مرغ پنیری

برای سرخ کردن این ناگت باید شعله گاز را کم کنید تا پنیر نسوزد و ناگت شما مغز پخت شود.در زمان سرخ شدن ناگت ها به هیچ عنوان به آن‌ها دست نزنید تا از هم نپاشند.استفاده از پودر پفک موجب خوشرنگ و نارنجی شدن ناگت ها می‌شود.برای خوشمزه‌تر شدن این ناگت ها می‌توانید آن‌ها را در کنار سس قارچ یا هر سسی که دوست دارید سرو کنید.میزان تندی و همچنین ادویه‌هایی که برای تهیه این ناگت ها استفاده می‌شود، سلیقه‌ای هستند.برای خوشمزه‌تر شدن این ناگت ها می‌توانید از مقداری سیر یا پودر سیر نیز استفاده کنید.در طرز تهیه ناگت مرغ با قارچ و پنیر باید قارچ را رنده و برای چند دقیقه تفت دهید تا آب اضافه آن گرفته شود. سپس آن را با سایر مواد در غذاساز بریزید و خوب میکس کنید.اگر زمان کافی برای تهیه ناگت خانگی ندارید، می‌توانید از ناگت مرغ پنیری آماده نیز استفاده کنید.

در این مقاله از بخش آشپزی به ۲ روش طرز تهیه ناگت مرغ پنیری اشاره شد. اگر عاشق غذاهای فست فودی هستید و دوست دارید خودتان در خانه این غذاها را آماده کنید، بهتر است در اولین فرصت دست به کار شوید و این ناگت خوشمزه را آماده کنید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!