تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: دوشنبه , ۱۹ خرداد , ۱۴۰۴
X
توسعه‌دهنده: ادعای جف کیلی در کمتر از ۳۰ نفر بودن تیم Clair Obscur: Expedition 33 صحت ندارد

توسعه‌دهنده: ادعای جف کیلی در کمتر از ۳۰ نفر بودن تیم Clair Obscur: Expedition 33 صحت ندارد

توسعه‌دهندگان بازی‌های مستقل هشدار داده‌اند ادعای ساخت Clair Obscur: Expedition 33 توسط «کمتر از ۳۰ نفر» نادرست است و این باور به شرایط کاری بدتر منجر خواهد شد.

تبلیغات

در آغاز مراسم شب گذشته‌ی Summer Game Fest، مجری و بنیان‌گذار Game Awards، جف کیلی، به سال ۲۰۲۵ به عنوان سالی با موفقیت‌های غافل‌گیرکننده برای پروژه‌های کوچک اشاره کرد. او با نام بردن نام آثار مستقلی که «در کنار غول‌ها ایستاده‌اند»، به بازی‌هایی نظیر Clair Obscur: Expedition 33 از Sandfall Interactive اشاره کرد و آن را «دستاوردی عظیم» خواند که توسط «تیمی کمتر از ۳۰ نفر» ساخته شده است.

این در حالی است که در تیتراژ پایانی بازی Clair Obscur، افراد بسیار بیشتری از این ارقام مشارکت داشته‌اند: تیم انیماتورهای کره‌ای، کارکنان تست کیفیت از شرکت لهستانی QLOC، پشتیبانی در زمینه پورت توسط Ebb Software، تحلیل‌گران عملکرد و سازگاری از Huwiz QA/UX، تهیه‌کنندگان صوتی و خوانندگان از Side UK و Studio Anatole، کارکنان بومی‌سازی از Riotloc، صداپیشگان، هنرمندان ضبط حرکات، نوازندگان، خوانندگان گروه کُر، توزیع‌کنندگان، کارآموزان، تست‌کنندگان بازی، منتقدان آزمایشی و افراد بیشتر که همگی در بخشی از کیفیت، شخصیت و موفقیت جهانی Clair Obscur نقش داشته‌اند.

به رسمیت شناختن این مشارکت‌ها چیزی از دستاوردهای Clair Obscur کم نمی‌کند. این بازی، بنا به نظر اکثریت قاطع، یک بازی ویدیویی بسیار خوب است، و تیم اصلی Sandfall نیز شایسته‌ی ستایش است. اما ارائه تصویری نادرست از وسعت تولید آن، چه به‌طور عمدی و چه ناخواسته، تمایزی ضمنی میان آنچه «توسعه‌ی واقعی» به حساب می‌آید و آنچه نمی‌آید ایجاد می‌کند.

اگر شما به حق از انتشار یک بازی پر از باگ ناراضی می‌شوید، باید خواهان این باشید که زحمات تسترهای کیفیت و کسانی که وظیفه‌ی شناسایی این باگ‌ها را پیش از عرضه دارند، به‌درستی ارج نهاده شده و ارزش‌گذاری شود. در غیر این صورت، این امور حیاتی، از تست کیفیت گرفته تا بومی‌سازی و آزمایش سازگاری به عنوان کاری «قابل چشم‌پوشی» در نظر گرفته می‌شود، تصوری که به شرایط کاری نامناسب در استودیوهای برون‌مرزی و تلاش‌های اخیر برای تشکیل اتحادیه در ایالات متحده دامن می‌زند.

خالق Balatro با نام Localthunk نیز اشاره کرد که او اغلب به عنوان «تنها فرد» سازنده‌ی Balatro معرفی می‌شود، در حالی که این کار به تقویت یک روایت بیش از حد ساده‌شده‌ی «داوود در برابر جالوت» می‌انجامد. استودیوی TVGS، سازنده‌ی Schedule 1 نیز در شب گذشته توسط کیلی به عنوان «توسعه‌دهنده‌ی انفرادی» معرفی شد، در حالی که در تیتراژ بازی مشخص است که هنر و موسیقی توسط دو نفر دیگر انجام شده‌اند. Localthunk گفت:

نه، این کار یک نفر نبود. فقط به تیتراژ بازی نگاه کنید.

گفت:

مایک فاتر، تهیه‌کننده و مشاور صدور مجوز بازی‌ها نیز در اشاره به لحظه‌ای در Summer Game Fest که کیلی بازی آینده‌ی Acts of Blood را به عنوان ساخته‌ی «یک توسعه‌دهنده‌ی انفرادی در باندونگ اندونزی با کمک ۹ دوستش» معرفی کرد، گفت:

من هم از این موضوع واقعاً ناراحت شدم. نه فقط به این دلیل که عددها با هم جور در نمی‌آیند. یک توسعه‌دهنده به اضافه‌ی ۹ دوستش می‌شود ۱۰ نفر… نه یک.

Expedition 33 یک موفقیت است، اما آن توسط ۳۰ نفر ساخته نشده. پیمان‌کاران نیروی کار حیاتی آن را ارائه دادند. این مسیری خطرناک است که ما در آن قدم گذاشته‌ایم.

تصور این مسئله دشوار نیست که تکرار افسانه‌ی کوچکی تیم Clair Obscur چگونه می‌تواند به شرایط بدتر برای بازی‌ها و سازندگان آن‌ها منجر شود. اگر ناشران و سرمایه‌گذاران باور کنند که بازی‌هایی مانند Expedition 33 با تنها ۳۰ توسعه‌دهنده ساخته شده‌اند، صرف‌نظر از این‌که این موضوع صحت دارد یا نه، دیگر تمایلی به تأمین نیرو و بودجه‌های لازم برای تولید پروژه‌ها نخواهند داشت.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است