تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: پنج شنبه , ۱۹ تیر , ۱۴۰۴
X
هیدکی کامیا: ساخت Bayonetta به لطف Devil May Cry ممکن شد

هیدکی کامیا: ساخت Bayonetta به لطف Devil May Cry ممکن شد

هیدکی کامیا تأیید کرد که بدون موفقیت Devil May Cry 3 و Devil May Cry 4، هرگز Bayonetta ساخته نمی‌شد؛ او از رقابت با ایتسونو انگیزه گرفته و مسیر خود را یافت.

تبلیغات

ساخت یک بازی ویدیویی برجسته به چه عواملی نیاز دارد؟ این پرسشی است که سال‌هاست مطرح شده و برخلاف تصور، یافتن پاسخ برای آن چندان ساده نیست. حتی اگر تیمی مستعد و پرانگیزه در اختیار داشته باشید، چنانچه مدیران ارشد ناشر اجازه تحقق چشم‌انداز شما را ندهند، شانسی برای تحقق آن وجود نخواهد داشت. گاهی نیز تنها با اتکا به یک ایده‌ی جسورانه و بدون تضمین موفقیت، اقدام می‌کنید؛ یا نتیجه می‌دهد یا شکست می‌خورد. هیدکی کامیا همواره در مسیر ساخت بازی‌ها دست به ریسک زده و این روحیه، به‌طور ناخواسته منجر به خلق یکی از فرنچایزهای محبوب او شد.

در یک جلسه پرسش و پاسخ ویژه در کانال یوتیوب خود، کامیا درباره هیده‌آکی ایتسونو صحبت کرد؛ کسی که در دوران حضور کامیا در Capcom با او همکاری داشت و مسئول مجموعه Devil May Cry بود. ایتسونو کارگردانی نسخه دوم این مجموعه را بر عهده داشت؛ اما این عنوان با شکست مواجه شد. از همین رو، زمانی که کار بر روی نسخه سوم آغاز شد، وی برای مشورت نزد کامیا رفت. کامیا گفت:

از آن‌جا که من کارگردان نبودم، می‌توانستم هرچه می‌خواستم بگویم بی‌آنکه مسئولیتی متوجه من باشد. جمله‌ای از ایتسونو در ذهنم مانده است… او به من گفت: «فقط کامیاست که می‌تواند دست به چنین کارهایی بزند. اگر ما همان را انجام دهیم، طرفداران خشمگین خواهند شد.»

کامیا توضیح داد که ایتسونو تا حدی مردد و محتاط شده بود؛ زیرا نمی‌خواست نسخه سوم نیز همچون نسخه دوم با شکست روبه‌رو شود. با این حال، نتیجه خلاف انتظار بود: نسخه سوم به یکی از بهترین بازی‌های اکشن تبدیل شد و همین موضوع باعث شد کامیا در ساخت بازی‌های بعدی خود با انگیزه و جسارت بیشتری عمل کند. او افزود:

زمانی که آن را دیدم، با خود گفتم: «عجب عنوان فوق‌العاده‌ای است». واقعاً در من انگیزه ایجاد کرد. با خود گفتم: «امکان ندارد از این عقب بمانم». این موضوع حس رقابت درونی‌ام را شعله‌ور کرد. اگر ایتسونو Devil May Cry 3 و Devil May Cry 4 را خلق نکرده بود، هرگز Bayonetta به وجود نمی‌آمد.

طنز ماجرا برای آن‌دسته از افرادی که هر دو بازی را تجربه کرده‌اند، کاملاً مشهود است. بسیاری از بازیکنان معتقدند که دانته و بایونتا در برخی ابعاد، انعکاس شخصیت یکدیگرند و این موضوع باعث شده است که تجربه‌ی هر دو مجموعه از نظر سبک، هویت و لحن، بسیار خاص و جذاب باشد.

Bayonetta در ادامه سه نسخه موفق دریافت کرد، تا زمانی که کامیا استودیوی خود را ترک کرد. او پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که ایده‌هایی برای ادامه این مجموعه در ذهن دارد. حال باید دید که آیا ممکن است یک «رویداد» مشابه آنچه در گذشته رخ داد، دوباره الهام‌بخش او برای خلق اثری تازه شود یا خیر.

hwoorang(silverhand سابق)

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است