تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز تهیه کتلت مرغ سریع برای شب‌های شیرین رمضان

تهیه کتلت مرغ یکی از آسان‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهایی است که می‌توانید در شب‌های رمضان برای افطار آماده کنید. این غذا با استفاده از مواد ساده‌ای مثل سینه مرغ، پیاز، نعنا، تخم مرغ و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود.

برای تهیه کتلت مرغ ابتدا سینه مرغ چرخ شده را با پیاز و گوجه فرنگی رنده شده مخلوط کرده و به خوبی ورز می‌دهیم. سپس یک تخم مرغ را هم زده و نعنا، گشنیز، پودر فلفل و سایر ادویه‌ها را اضافه می‌کنیم و دوباره ورز می‌دهیم. در مرحله بعدی نمک، آرد ذرت و زعفران را به مواد اضافه کرده و مخلوط را خوب کنیم.

مواد را به مدت یک ساعت در یخچال استراحت داده و سپس مایه کتلت را با دست فرم داده و در روغن داغ سرخ می‌کنیم. نتیجه نهایی یک کتلت مرغ خوشمزه و خوشرنگ خواهد بود که مطمئنا اعضای خانواده شما را خوشحال خواهد کرد.

ایرنا نوشت: تهیه افطاری های ساده از قدیم الایام در بین خانواده های ایرانی مرسوم بوده و اقوام مختلف ایران زمین تلاش کرده اند بسته به بضاعت و مواد غذایی موجود در منطقه خود، سفره‌های افطار خود را رنگین کنند. کتلت مرغ یکی از همین غذاهای ساده است که می توان آن را در شب‌های رمضان آماده کرد. مواد لازم برای تهیه کتلت مرغ سینه مرغ چرخ شده۵۰۰ گرمپیاز ۱ عددتخم مرغ ۱ عددنعنا خشک۲ قاشق غذاخوریگشنیز خشک۱ قاشق غذاخوریگوجه فرنگی۲ عددنمک و فلفل و پودر سیربه میزان لازمآرد ذرت۲ قاشق غذاخوریزعفران دم کرده1 قاشق چایخوریطرز تهیه کتلت مرغ1- پیاز و گوجه فرنگی را رندده کرده و به سینه مرغ چرخ شده اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم.2- یک عدد تخم مرغ را با چنگال هم زده و سپس نعنا، گشنیز، پودر فلفل و پودر فلفل را به آن اضافه می‌کنیم3- در مرحله پایانی نمک، آرد ذرت و زعفران دم کرده را به مواد اضافه کرده و ورز می دهیم تا مواد خوب مخلوط شوند.4- مایه کتلت مرغ را یکساعت در یخچال استراحت دهید تا آماده سرخ شدن شود.5- روغن را در ماهی تابه داغ می‌کنیم و مایه کتلت را با دست فرم داده و در روغن سرخ می‌کنیم.راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!