وبسایت Auto Express گزارش داده که نسل بعدی هیوندای توسان ۲۰۲۷ که انتظار میرود در نیمه دوم سال آینده میلادی رونمایی شود، با نسخهای قدرتمند تحت عنوان توسان N به بازار خواهد آمد. این مدل از یک سیستم هیبریدی توربو-بنزینی بهره خواهد برد که توان بیش از ۲۲۰kW تولید میکند و بهعنوان نماد عملکرد بالای این خانواده معرفی خواهد شد.
گزارشها نشان میدهند که هیوندای توسان N مدل ۲۰۲۷، از نسل بعدی موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی هیبریدی فعلی توسان بهره خواهد برد و احتمالاً با یک موتور الکتریکی در محور عقب همراه خواهد شد تا سیستم چهار چرخ محرک بهصورت مستقل و بدون اتصال مکانیکی مشابه مدل هیبریدی AWD کنونی عمل کند. این تغییر میتواند تجربه رانندگی را بهطور محسوسی بهبود بخشد و امکان کنترل و توزیع بهینه نیرو بین چرخها را فراهم کند.
توان ترکیبی ۲۰۲۷ Hyundai Tucson N حدود ۲۲۴kW تخمین زده شده که نسبت به ۲۰۶kW مدلهای i30 N غیرهیبریدی (هاچبک و سدان) بیشتر است، اما فاصله زیادی با ۴۷۸kW نسخههای تمامبرقی Ioniq 5 N و Ioniq 6 N دارد. گزارش همچنین اشاره میکند که موتور هیبریدی ۱.۶ لیتری توربو N ممکن است در شاسیبلند احیا شده Kona N و نسل بعدی هاچبک i20 N نیز به کار گرفته شود.
در حال حاضر، موتور ۱.۶ لیتری توربو هیبریدی توسان دارای توان ترکیبی ۱۷۲kW و گشتاور ۳۶۷Nm است و با گیربکس شش سرعته اتوماتیک سازگار شده، که میتواند نیرو را به چرخهای جلو یا چهارچرخ محرک منتقل کند. این ارقام پایهای برای مقایسه با نسخه N نسل بعدی هستند و نشان میدهند که افزایش توان ۲۲۴kW تا چه حدی عملکرد را ارتقا خواهد داد.
نسل بعدی سدان i30 N که در بازارهای خارج با نام Elantra N فروخته میشود، احتمالاً از موتور غیرهیبریدی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو، گرفته شده از Santa Fe و Sonata N Line، بهره خواهد برد و جایگزین موتور فعلی ۲.۰ لیتری توربو خواهد شد. این تغییر به افزایش توان و بهبود عملکرد خودرو در شرایط رانندگی مختلف کمک خواهد کرد.
انتظار میرود مدلهای بیشتری از هیوندای N با موتورهای الکتریکی پس از Ioniq 5 N و Ioniq 6 N معرفی شوند، اما برند پرفورمنس هیوندای قصد ندارد تنها به خودروهای الکتریکی محدود شود. جون پارک، معاون رئیس گروه مدیریت Hyundai N، به Auto Express گفته که این زیر برند «خود را به خودروهای EV محدود نمیکند و قصد دارد با خودروهای بنزینی مبتنی بر موتورهای احتراق داخلی نیز پیشروی کند.»
پارک توضیح داد: «نمیتوانم جزئیات دقیق را بیان کنم، اما خودروها سبکتر، چابکتر، سریع و هیجانانگیز خواهند بود. این عناصر اصلی هستند که ما در حال حرکت به سمت آنها هستیم. یکی از مواردی که میتوانم بگویم این است که اگر سیستمهای هیبریدی داشته باشیم، ویژگیهای این سیستمها متفاوت خواهند بود. ما دو استراتژی متفاوت برای سیستمهای هیبریدی داریم: یکی برای بهرهوری و دیگری برای بهرهوری خنثی. اگر در خودروهای N سیستم هیبریدی داشته باشیم، استراتژی متفاوت خواهد بود؛ هدف، تولید توان بیشتر بهصورت فشرده است. اگر بتوانیم مدل کوچکتر با باتری سبکتر بسازیم، نتیجه بهتر خواهد بود.»
خودروی ۲۰۲۷ Hyundai Tucson N به عنوان نسل بعدی هیوندای توسان اخیراً برای نخستین بار در جادههای عمومی آلمان مشاهده شد و انتظار میرود پیش از عرضه رسمی در نیمه دوم سال آینده، آزمایشهای بیشتری نیز انجام گیرد. این مدل، حدود پنج و نیم سال پس از عرضه نسل چهارم توسان، به بازار خواهد آمد و از زبان طراحی Art of Steel هیوندای پیروی خواهد کرد، که شباهتهایی با آخرین نسخههای Kona، Santa Fe و Palisade دارد.
با این حال، توسان جدید دارای عناصر طراحی منحصر به فرد خواهد بود و طراح ارشد برند تأکید کرده است که هیوندای «دوست ندارد طرحهای تودرتو را تکرار کند.» در داخل خودرو، احتمال دارد سیستم اطلاعات و سرگرمی نسل بعدی Pleos هیوندای بهکار گرفته شود، که بر پایه Android Automotive طراحی شده و جایگزین سیستم ccNC موجود در اکثر خودروهای این برند خواهد شد. انتظار میرود این سیستم دارای صفحه نمایش بزرگتری نسبت به واحد ۱۲.۳ اینچی فعلی باشد، اما برند تأکید کرده که دکمههای فیزیکی حذف نخواهند شد.
مشابه تویوتا RAV4، ممکن است توسان جدید در بیشتر مناطق مانند استرالیا و اروپا تنها به نسخههای هیبریدی مجهز شود، بر پایه موتور ۱.۶ لیتری توربو-بنزینی فعلی خود. توسان در سال ۲۰۲۴ پرفروشترین مدل هیوندای در جهان بود و با ۶۳۴۳۰۰ دستگاه تحویل، پیشتاز سایر مدلها از جمله i30 Sedan/Elantra با ۳۵۰,۲۰۰ دستگاه، Creta با ۳۲۲۲۰۰ دستگاه و Kona با ۲۸۵۳۰۰ دستگاه شد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید