تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سری‌است که بدنتان دستایکس می‌کند: حقیقت روزانه از تاثیرات دتاکس بر بدن‌تان

دتاکس واتر یا آب سم زدا فواید زیادی برای بدن دارد و مصرف آن موجب دفع سموم بدن، تقویت سیستم ایمنی و همچنین کاهش وزن می‌شود. اما اگر هر روز دتاکس استفاده کنید چه اتفاقاتی در بدن می‌افتد؟ در این مقاله از تک فانبلاگ می‌توانید با فواید استفاده از دتاکس به صورت هر روزه آشنا شوید.

فواید استفاده از آب دتاکس

دتاکس واتر (Detox Water) در واقع آبی است که با میوه و سبزیجات مزه دار شده و از همین رو کلیه خواص میوه و سبزی را دارد و بدون هیچ کالری اضافه‌ای، بدن را هیدراته و تقویت می‌کند.

برای تهیه دتاکس واتر باید سبزیجات و میوه‌های مورد نظر را بشویید و خرد کنید و در آب بریزید. سپس آب را برای ۱ تا ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا عصاره سبزیجات به طور کامل خارج شود. در ادامه این بخش به نکاتی مهم در مورد فواید مصرف دتاکس به صورت هر روزه اشاره شده است.

۱- کاهش وزن

مصرف هر روزه دتاکس به خصوص دتاکس لیمو و خیار موجب افزایش سوخت و ساز می‌شود و از طرف دیگر مصرف دتاکس واتر موجب کاهش میزان چربی بدن می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف دتاکس به افزایش کالری سوزی کمک می‌کند.

مصرف نیم لیتر آب سم زدا می‌تواند تا ۳۰ درصد متابولیسم بدن را افزایش دهد و از طرفی روی کاهش اشتهای شما نیز تاثیر بگذارد. به خاطر داشته باشید که برای لاغری با دتاکس باید در کنار مصرف این نوشیدنی رژیم غذایی متعادلی داشته باشید و ورزش کنید.

۲- فواید دتاکس واتر برای پوست

مصرف هر روزه دتاکس به سلامت پوست و بهبود جای جوش کمک می‌کند. سم زدایی بدن با مصرف دتاکس موجب کاهش ایجاد جوش می‌شود و برای افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و همچنین جلوگیری از پیری پوست نیز مفید است.

۳- بهبود عملکرد گوارش

مصرف این نوشیدنی موجب بهبود عملکرد سیستم گوارش، تولید آنزیم‌های گوارشی، کاهش درد معده و همچنین کاهش نفخ می‌شود. نوشیدن دتاکس واتر موجب بهبود هضم غذا، سلامت دستگاه گوارش و بهبود حرکت روده‌ها می‌شود و برای درمان یبوست و تنبلی روده نیز مفید است.

بیشتر بخوانید: انواع نوشیدنی سم زدا برای کاهش اشتها

۴- سم زدایی بدن

اولین و مهم‌ترین خاصیت مصرف هر روزه دیتاکس واتر، سم زدایی بدن و دفع سموم از بدن است. مصرف آب سم زدا، خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را در بدن کاهش می‌دهد. مصرف آب سم زدا موجب بهبود عملکرد اندام‌های حیاتی می‌شود و برای سلامت کلی بدن ضروری است.

۵- کاهش التهاب

مصرف هر روز دتاکس التهاب را در بدن کاهش می‌دهد و از بدن شما در برابر بیماری‌های مختلف محافظت می‌کند. از همین رو بعد از مصرف دیتاکس واتر، عملکرد اندام‌های بدن بهبود پیدا می‌کند.

۶- افزایش انرژی بدن

یکی دیگر از فواید مصرف هر روزه دتاکس افزایش انرژی بدن و همچنین بهبود روحیه می‌شود. استفاده از دتاکس واتر کم آبی بدن را درمان می‌کند و موجب می‌شود تا فرد احساس آرامش و شادی بیشتری را تجربه کند.

بیشتر بخوانید: با این دتاکس واتر طراوت را به پوست خود هدیه دهید!

۷- تقویت سیستم ایمنی بدن

دیتاکس واتر سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است. این نوشیدنی ویتامین‌های متعددی دارد و مصرف آن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های ویروسی و عفونی را کاهش می‌دهد.

۸- دتاکس واتر برای پاکسازی کبد

مصرف هر روزه دتاکس واتر به پاکسازی کبد کمک می‌کند و برای بهبود عملکرد کبد، کاهش التهاب و همچنین درمان کبد چرب نیز مفید است. این نوشیدنی آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین و مواد معدنی مختلفی دارد و به همین دلیل برای سلامت کبد مفید است.

در این مقاله از مجله دانستنی تک فانبه مهم‌ترین خواص مصرف هر روزه دتاکس واتر اشاره شد. برای تهیه انواع دتاکس باید سبزیجات و میوه‌های مورد نظرتان را خرد کنید و در آب بریزید. سپس آب را برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا آب سم زدای شما آماده شود.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!