تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: سه شنبه , ۴ شهریور , ۱۴۰۴
X
توسعه‌دهندگان باسابقه Devil May Cry و Street Fighter به استودیوی جدید کارگردان سابق کپکام پیوستند

توسعه‌دهندگان باسابقه Devil May Cry و Street Fighter به استودیوی جدید کارگردان سابق کپکام پیوستند

هیدکی ایستونو، کارگردان باسابقه کپکام، از تأسیس شعبه‌ای جدید در اوزاکا برای استودیوی تازه‌ تأسیس خود خبر داد و اعلام کرد که تعدادی از توسعه‌دهندگان کهنه‌کار سری Devil May Cry و Street Fighter نیز به تیم او پیوسته‌اند.

تبلیغات

ایستونو که سابقه کارگردانی آثار مانند Power Stone، Devil May Cry 3، ۴ و ۵ و همچنین Dragon’s Dogma 1 و ۲ را در کارنامه دارد، در آگوست سال گذشته اعلام کرد که پس از ۳۰ سال همکاری با کپکام، این شرکت را ترک خواهد کرد. مدت کوتاهی پس از این خبر، تأیید شد که او هدایت شاخه ژاپنی استودیوی Lightspeed متعلق به شرکت Tencent را بر عهده گرفته و در حال توسعه یک بازی اکشن AAA است.

استودیوی Lightspeed روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای، از مجموعه‌ای از «دستاوردهای استراتژیک» خبر داد که به گفته‌ی آن، گامی مهم در مسیر توسعه بازی معرفی‌ نشده این تیم محسوب می‌شود. بر اساس این بیانیه، تأسیس دفتر جدید در شهر اوزاکا، نشان‌دهنده تعهد بلندمدت استودیو به گسترش تیم ژاپنی خود و توسعه بازی‌های AAA در این کشور است.

در ادامه این اعلامیه، استودیو از پیوستن سه توسعه‌دهنده کلیدی به تیم جدید خبر داد. نخستین آن‌ها، توشیهیرو ناکاگاوا است. او طراح روایت و از همکاران قدیمی ایستونو است که سابقه نویسندگی در بازی‌های Devil May Cry 3 تا ۵ و هر دو نسخه Dragon’s Dogma را در کارنامه دارد.

دومین فرد دایگو ایکنو است. این هنرمند که بیشتر به‌ خاطر طراحی شخصیت‌های سری Devil May Cry و Street Fighter شناخته می‌شود، وظیفه کارگردانی هنری بازی Dragon’s Dogma را بر عهده داشته است. در نهایت، تصویرگر باسابقه بازی‌های مبارزه‌ای کپکام با نام مستعار Gouda Cheese (که پیش‌تر با نام‌هایی همچون Bengus نیز شناخته می‌شد)، به‌عنوان طراح هنری به تیم Lightspeed ملحق شده است. این هنرمند از سال ۱۹۹۲ به کپکام پیوست و در طراحی بصری بسیاری از آثار کلاسیک این شرکت، از جمله Street Fighter 2، Power Stone و Darkstalkers نقشی کلیدی داشت.

ایتسونو پیش از اعلام این خبر در مصاحبه با رسانه VGC اظهار داشت که حدود یک سوم از حدود ۴۰ کارمند این استودیو از اعضای سابق کپکام هستند و معتقد است که اولین بازی او در این شرکت جدید از تجربه مشترک آن‌ها بهره‌مند خواهد شد.

وی در این باره گفت:

اگرچه ما یک استودیوی تازه‌ تأسیس هستیم که روی یک بازی جدید کار می‌کنیم، اما بسیار خوشایند است که بتوانم با افرادی مانند ناکاگاوا همکاری کنم که به آن‌ها اعتماد دارم. من از زمان Devil May Cry 2 با او همکاری می‌کنم و او یکی از اعضای مهمی است که من را به‌ خوبی درک می‌کند.

ایکنو نیز این بار به‌عنوان کارگردان هنری در پروژه حضور دارد و آقای بنگوس هم سطح درک بالایی دارد و فردی بسیار خاص است. او یکی از طراحان افسانه‌ای در کپکام بود.

وی در ادامه افزود:

همه‌چیز به حس اعتماد برمی‌گردد. ما دقیقاً می‌دانیم که هر کدام‌ از ما چه چیزی می‌خواهیم. تنها این سه نفر نیستند؛ من افراد دیگری را نیز که پیش‌تر در کپکام با آن‌ها همکاری داشتم به تیم اضافه کرده‌ام. هرچند این استودیو تازه‌تأسیس است، اما افرادی را گرد هم آورده‌ام که به آن‌ها اعتماد دارم تا مطمئن شوم این بازی موفق خواهد شد.

استودیوهای بسیار کمی در ژاپن هستند که چالش ساخت یک بازی اورجینال AAA را از صفر می‌پذیرند و این دقیقاً همان کاری است که ما در حال انجام آن هستیم.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است