در این مقاله نگاهی داریم به بازی های مهمی که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۵ میلادی در دسترس گیمرها قرار بگیرند.
در Borderlands 4 این بار با یک جهان باز و تمرکزی تازه بر ساخت بیلدهای نقشآفرینی و حتی پرهیز آشکار از شوخیهای تکراری و گاه سطحی روبهرو هستیم. البته عناصر اصلی Borderlands مانند میلیونها سلاح متنوع و چرخه اعتیادآور لوت کردن پابرجا هستند، اما نسخه چهارم سعی دارد تا بهطور ریشهای بخشی از DNA مجموعه را بازسازی و بهتر کند. صرفنظر از میزان سرگرمکننده بودن بازی، همین جسارت در تغییر خود موفقیتی ارزشمند به شمار میرود.
این بازی در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC عرضه خواهد شد.
در میان پروژههای لایسنس شدهای مانند Lego Horizon Adventures و بازی مورد انتظار Lego Batman: Legacy of The Dark Knight، اثری متفاوت و خلاقانه در راه است که میتواند توجهات را به خود جلب کند. Lego Voyagers یک ماجراجویی کوآپ فانتزی است که شما و همبازیتان را در قالب دو آجر لگو با هویت مستقل، یکی قرمز و دیگری آبی، قرار میدهد.
این عنوان در سبک ساختههای استودیوی Hazelight (نظیر It Takes Two و Split Fiction) قرار دارد و پیشروی در آن، چه در قالب حل معماها و چه در بخش پلتفرمر، به همکاری کامل میان بازیکنان بستگی دارد. نکته مثبت دیگر این است که Lego Voyagers از قابلیت Friend’s Pass بهرهمند خواهد بود؛ قابلیتی که به دو بازیکن اجازه میدهد کل ماجراجویی کوآپ آنلاین را تجربه کنند و تنها یکی از آنها نیاز به خرید بازی دارد.
این بازی در تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) امسال برای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ و PC منتشر خواهد شد.
شاید Ghost of Yotei بزرگترین بازی جهان باز پاییز ۲۰۲۵ باشد، اما میتوان گفت که Baby Steps بامزهترین خواهد بود. این پروژه جدید، حاصل همکاری Gabe Cuzzillo ،Maxi Boch و Bennett Foddy (خالق QWOP) است و بیش از هر چیز به یک کمدی اسلپاستیک شباهت دارد.
شخصیت اصلی بازی، فردی بیتحرک و تنبل است که ناگهان به دنیایی فانتزی کشیده میشود. او برای بقا باید از صخرههای خطرناک بالا برود، اما برای کسی که وقتش را صرف تماشای بیپایان فیلمها و سریالهای نتفلیکس کرده، حتی راه رفتن نیز چالشی بزرگ است. این اثر شبیهساز فیزیک منحصربهفردی است که ظرفیت بالایی برای خلق لحظات کمدی دارد؛ همان رویکردی که سالها پیش QWOP را به یک پدیده ویروسی تبدیل کرد، این بار در مقیاسی تازه و هیجانانگیز ارائه میدهد.
این بازی در تاریخ ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) امسال در دسترس دارندگان پلی استیشن ۵ و کامپیوتر قرار خواهد گرفت.
با وجود اینکه بازسازیهای اخیر سری Silent Hill هیجانانگیز بهنظر میرسند، اما بسیاری از طرفداران خواستار یک بازی کاملاً جدید از این فرنچایز بودهاند. به همین دلیل، دیدن اینکه کونامی چه معماهای وهمآلود و دلهرهآوری را برای Silent Hill f تدارک دیده، برای هواداران جذاب است.
اگرچه نسخههای اصلی Silent Hill توسط یک تیم ژاپنی ساخته شدند، اما تاکنون هیچیک از بازیها رسماً در ژاپن جریان نداشتند. حالا با تمرکز بر عناصر وحشت ژاپنی، میتوان انتظار داشت تجربهای با نهایت حس ترس روانشناختی شکل بگیرد. با توجه به گفتههای موتوی اوکاموتو، تهیهکننده Silent Hill، هدف این است بازیکنان زیبایی را در دل وحشت پیدا کنند و به همین دلیل، به نظر میرسد Silent Hill f تجربهای خیرهکننده، شاعرانه و در عین حال بهشدت روانشناسانه به ارمغان بیاورد.
Silent Hill f در تاریخ ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) امسال برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.
مجموعه بازیهای Sonic Racing در ۱۵ سال گذشته همواره جزو آثار قابلقبول در سبک کارت ریسینگ بودهاند، اما حتی طرفداران خوشبین این سری نیز احتمال کمی میدادند که روزی عنوانی از این دست بتواند با Mario Kart رقابت جدی کند؛ آن هم در بازهای که نسخهای جدید و موفق از Mario Kart در بازار حضور دارد.
با این حال، بازی جدید CrossWorlds ممکن است معادلات را برهم بزند. این عنوان با ترکیبی از جسارت در طراحی، نوآوری در گیمپلی و حضور کاراکترهای غیرمنتظرهای مانند ایچیبان کاسوگا از مجموعه Like a Dragon، توجهها را به خود جلب کرده است.
اما شاید مهمترین نکته درباره CrossWorlds به پشتپرده توسعه آن بازگردد. این بازی در ژاپن و توسط تیمی با تکیه بر تجربه سگا در بازیهای مسابقهای آرکید ساخته شده است و برخی از اعضای تیم توسعه بازی Initial D نیز در این پروژه حضور دارند. این نخستین بار در دهههای اخیر است که سگا یک بازی مسابقهای درونسازمانی را برای عرضه خانگی تولید میکند. این اتفاق بهخودیخود هیجانانگیز و نویدبخش بازگشت روح بازیهای کلاسیک آرکید به پلتفرمهای خانگی است.
Sonic Racing: Crossworlds در تاریخ ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) برای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ و PC منتشر خواهد شد.
به مانند هر سال، امسال نیز شاهد عرضه نسخه جدیدی از سری EA Sports FC هستیم.
EA Sports FC 26 قرار است نوآوریهای چشمگیری را در گیمپلی معرفی کند که از جمله آنها میتوان به بازطراحی کامل مکانیکهای دریبل، هوش مصنوعی پیشرفتهتر برای جایگیری بازیکنان و انیمیشنهای واقعگرایانهتر برای دروازهبانها اشاره کرد.
این نسخه همچنین دو پیشتنظیم گیمپلی متمایز ارائه میدهد. حالت Competitive برای Ultimate Team و Clubs با ریتم سریعتر و هوش مصنوعی هوشمندتر مناسب است. همچنین حالت Authentic شامل رفتاری واقعگرایانهتر از بازیکنان و تاکتیکهایی میشود که بر پایه دادههای واقعی فوتبال طراحی شدهاند.
EA Sports FC 26 در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) برای کنسولها و PC منتشر خواهد شد.
تا به امروز معرفی بازیهای ضروری سری Final Fantasy برای بازیکنان تازهوارد کار آسانی نبوده است. اثری مانند Final Fantasy Tactics، یکی از درخشانترین اسپینآفهای این فرنچایز، سالها پشت سختافزارهای قدیمی جا مانده بود. اما این روند بهزودی با انتشار Final Fantasy Tactics – The Ivalice Chronicles تغییر خواهد کرد.
بر خلاف بسیاری از نسخههای اصلی Final Fantasy که تمرکز ویژهای بر عناصر فانتزی و اسطورهای دارند، این نسخه داستانی تلخ، واقعگرایانه و مملو از درگیریهای سیاسی را روایت میکند. این داستان در قالب مبارزات نوبتی تاکتیکی عمق بالایی به تجربه بازیکن میبخشد.
Final Fantasy Tactics – The Ivalice Chronicles تنها یک بازی سرگرمکننده نیست، بلکه دروازهای برای آشنایی با یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین آثار تاریخ نقشآفرینی تاکتیکی محسوب میشود. نسخه جدید نهتنها یادآور میراث غنی فرنچایز Final Fantasy است، بلکه فرصتی کمنظیر برای تجربه اثری به شمار میآید که هنوز هم استانداردهای این ژانر را تعریف میکند.
این اثر در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) برای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ ۲، نینتندو سوییچ و PC منتشر خواهد شد.
بازی Ghost of Yotei در همان نگاه اول یک تجربه جهان باز چشمگیر بهنظر میرسد که گامی بلند در این ژانر برداشته است. دنیای وسیع و پرجزئیات آن در ژاپن قرن شانزدهم، طراحی چشمنواز محیطها و مسیرهای مختلف برای جستوجو، همگی در سطح بالایی قرار دارند. حال باید ببینیم این بازی نسبت به نسخه اول چه عملکردی را برجای خواهد گذاشت.
Ghost of Yotei در تاریخ ۳ اکتبر (۱۱ مهر) امسال برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد.
۲۰۲۵ بدون تردید سال دیجیمون است و بازی Digimon Story: Time Stranger همچون گیلاس روی کیک بزرگی است که طرفداران مدتها در انتظارش بودند. این بازی دقیقاً همان بهروزرسانی و تحول بزرگی است که هواداران قدیمی سالها انتظارش را میکشیدند. از ویژگیهای بازی میتوان به طراحی بصری چشمنواز موجودات دیجیتالی و معرفی منطقهای کاملاً جدید به نام Digital World: Iliad اشاره کرد که پیشتر در هیچیک از بازیهای این فرنچایز دیده نشده بود.
یکی از نکات جذاب بازی، حضور دیجیمونهای کاملاً جدید است. بهعنوان نمونه، دیجیمونی به نام MasterBlimpmon با ظاهری شبیه به زیردریایی نظامی طراحی شده که بیانگر خلاقیت چشمگیر تیم سازنده است. همچنین در Time Stranger، بازیکنان میتوانند سوار بر دیجیمونها شوند؛ ویژگیای که بیشک تجربهای تازه و هیجانانگیز را به گیمپلی اضافه میکند.
چه از طرفداران قدیمی دیجیمون باشد و چه فرد تازهوارد به این دنیای دیجیتال باشید، Time Stranger بهترین فرصت برای ورود یا بازگشت به این ماجراجویی فراموشنشدنی است. این تجربه تقریباً برای همه، تازه و نو خواهد بود.
Digimon Story: Time Stranger در تاریخ ۳ اکتبر (۱۱ مهر) امسال برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.
در دنیای بازیهای ویدیویی، ناشران انگشتشماری سابقهای به اندازه Dotemu در احیای آثار کلاسیک دارند. عناوینی مانند Streets of Rage 4 و Ninja Gaiden: Ragebound نهتنها موفقیتهای تجاری و منتقدپسندی بودهاند، بلکه استاندارد جدیدی برای بازسازیهای وفادارانه و در عین حال نوآورانه تعریف کردند. همین سابقه درخشان کافی است تا توجهها به پروژه جدید آنها، یعنی Absolum، جلب شود.
این بازی جدید که با همکاری استودیوهای Guard Crush و Supa Monk در دست توسعه است، یک عنوان ترکیبی در سبک روگلایک و beat-’em-up محسوب میشود که در قالب یک IP کاملاً جدید عرضه خواهد شد. نتیجه، اثری است که ضمن وفاداری به ریشههای آثار کلاسیک، رویکردی نو و جسورانه در زمینه طراحی اکشن دوبعدی ارائه میدهد.
Absolum در واقع تلاشی است برای ایجاد پلی میان گذشته و آینده. این اثر هم به طرفداران سبک قدیمی وفادار است و هم برای مخاطبان جدید، تازگی دارد. با توجه به سابقهی Dotemu، این پروژه بدون شک ارزش تجربه را خواهد داشت.
بازی Absolum در تاریخ ۹ اکتبر (۱۷ مهر) امسال برای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، نینتندو سوییچ و PC منتشر خواهد شد.
در دنیایی که بازیهای شوتر اغلب بر مبارزه و خشونت متمرکز هستند، Dreams of Another مسیری کاملاً متفاوت را در پیش گرفته است. در این اثر، بازیکن یک سلاح اتوماتیک در دست دارد، اما نه برای کشتن دشمنان یا رقابت با دیگران، بلکه برای خلق محیط اطراف.
Dreams of Another با رویکردی خلاقانه، ژانر شوتر سومشخص را کاملاً متفاوت به تصویر میکشد. گلولههای شما در قالب گویهای رنگارنگی که با فناوری Point Cloud رندر میشوند، ساختارهای محیطی را شکل میدهند؛ سازوکاری که هویت بصری منحصربهفردی به بازی بخشیده و تجربهای متفاوت از هر آنچه تاکنون دیدهایم ارائه میدهد.
اما نوآوری بازی به همینجا ختم نمیشود. در Dreams of Another میتوانید با دنیای اطراف خود مکالمه داشته باشید. به عنوان مثال، دربهایی وجود دارند افکار فلسفیشان را با شما در میان میگذارند و درختانی که گویی رازهای هستی را زمزمه میکنند. این بازی، مرز میان تعامل مکانیکی و تجربه شاعرانه را محو میکند.
Dreams of Another در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) امسال برای پلی استیشن ۵، PSVR 2 و PC عرضه خواهد شد.
هر طرفدار Battlefield پیرامون این موضوع که از چه زمانی این مجموعه مسیر اصلی خود را از دست داد، پاسخ متفاوتی دارد، اما تقریباً همه در یک نکته همنظر هستند: طی دهه گذشته، روح واقعی سری به حاشیه رفت. حالا Battlefield 6 ممکن است دوباره آن روح از دست رفته را احیا کند. این نسخه ترکیبی از نقشهها و حالتهای بازی است که یادآور روزهای اوج Battlefield 3 و Battlefield 4 هستند.
با توجه به موفقیت قابل توجه بتای عمومی، به نظر میرسد Battlefield 6 پتانسیل لازم برای درخشش کامل را در خود داشته باشد. پرسش اصلی این است که آیا میتواند در برابر فشارهای فزاینده مدل سرویس محور دوام بیاورد و همچنان آن کیفیت را حفظ کند؟
در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) امسال منتظر انتشار این بازی روی پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC باشید.
برخی بازیها به دلیل ایده اولیه، سبک هنری، سابقه استودیو، ژانر، فرنچایز یا حتی افراد پشت پروژه، در دسته عناوین مورد انتظار قرار میگیرند. اما بعضی عناوین تنها کافی است چند ثانیه از گیمپلی آنها را ببینید تا بگویید که باید آن را تجربه کنید. Ball X Pit دقیقاً در همین دسته جای میگیرد.
این اثر ترکیبی پرهیجان و در عین حال آرامبخش است و مخلوطی از بازیهای کلاسیک مانند Breakout یا Holedown، در کنار شوتِمآپهای bullet-hell، مکانیکهای روگلایک، سیستمهای auto-battler مشابه Vampire Survivors و حتی عناصری از ساختوساز شهری را در خود دارد. بر اساس دموی در دسترس، نتیجه یک تجربه ناب و خالص از رضایت روانی است که مخاطب را به شدت درگیر میکند.
Ball x Pit در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) امسال روی پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ ۲، نینتندو سوییچ و PC منتشر خواهد شد.
این بازی گام بعدی در ادامه مسیری است که Pokémon Legends: Arceus آغاز کرد.
به این تجربه باید حضور مگاولوشنهای خلاقانه و الهامبخش را هم اضافه کرد؛ عاملی که میتواند Z-A را به یکی از تازهترین و متفاوتترین نسخههای پوکمون در سالهای اخیر بدل کند. همچنین امید است که جلوههای بصری و جزئیات محیطی، بهویژه درختان، روی Switch 1 نیز در سطحی رضایتبخش ظاهر شوند.
این بازی در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) روی نینتندو سوییچ ۱ و ۲ منتشر خواهد شد.
اثر بعدی استودیوی Double Fine با نام Keeper بار دیگر نشان میدهد این سازنده چطور میتواند تجربههایی سرشار از خلاقیت و فضاسازی دلنشین و شاد خلق کند. در این اثر، بازیکن در نقش یک فانوس دریایی قرار میگیرد که همراه با پرندهای بامزه وارد یک ماجراجویی میشود.
تیم شیفر، بنیانگذار Double Fine، در مصاحبه اخیر خود طی رویداد Gamescom اظهار داشت که داستان حول پیوند میان فانوس دریایی و پرنده و نحوه رشد این رابطه شکل میگیرد. روایت Keeper بدون کلام و بدون حضور انسانها دنبال خواهد شد، چرا که تمرکز آن بر آرامش در دل طبیعت است؛ البته، طبیعتی که پر از درختان آگاه و حتی یک نهنگ پرنده خواهد بود.
Keeper در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) امسال برای ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.
مدتها پیش از آنکه Dark Souls به نماد سختی و عذاب بدل شود، این Ninja Gaiden بود که بهعنوان فرنچایز محبوب مازوخیستها شناخته میشد. نسخهی سایداسکرولر این سری روی NES به سرعت به عنوانی کلاسیک تبدیل شد؛ اثری که هم طراحی هنری خیرهکننده داشت و هم روایتی جاهطلبانه برای زمان خود ارائه میکرد.
اگر بازیهای نینجایی را با رنگ و بوی پررنگ دههی هشتادی میپسندید، همکاری مشترک Team Ninja و PlatinumGames دقیقاً همان چیزی است که میتواند سلیقهتان را ارضا کند. سازندگان تلاش کردهاند تا Ninja Gaiden 4 برای تازهواردها نیز قابل دسترس باشد، اما میتوان مطمئن بود که همچنان چالشهای فراوانی در انتظار بازیکنان حرفهای و آن دسته از طرفداران دوآتشهای است که عطش سختی بیامان دارند.
Ninja Gaiden 4 در تاریخ ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.
بازی The Lonesome Guild درباره شکلگیری پیوندهاست؛ پیوندهایی میان حیوانات دوستداشتنی در جهانی که از تنهایی رنج میبرد. هر یک از شخصیتهای قابل بازی، تنهایی را به شکلی منحصربهفرد تجربه میکنند. یکی بهدلیل از دست دادن عزیز خود و دیگری بهخاطر جدایی از اجتماع خود. این کاراکترها در سفری مشترک گرد هم میآیند تا بهمعنای واقعی کلمه با تجسم فیزیکی این تنهایی، یعنی مه غلیظ و مسمومی که سرزمین را فرا گرفته، مقابله کنند.
در نبردها میتوانید میان شخصیتها جابهجا شوید و حتی با کمک Ghost، یار کوچک همراهتان، بدن آنها را تسخیر کنید تا مهارتهای قدرتمندی را به دست بیاورید.
The Lonesome Guild در تاریخ ۲۳ اکتبر (۱ آبان) امسال برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.
شاهِ تمام کیهان بار دیگر به یاری شما نیاز دارد تا ستارههای تازهای برای آسمان بسازید. همان ایدهی بنیادین مجموعه همچنان پابرجاست. هرچه میتوانید خرتوپرتها را به توپ غلتان خود بچسبانید و در نهایت آنها را روانه آسمان کنید.
اما نکته جذاب این است که این بار، محیطها دیگر به مکانهای تکراری و همیشگی محدود نمیشوند و همین موضوع فرصتهای تازهای برای طراحی مرحله فراهم کرده است.
این بازی در تاریخ ۲۴ اکتبر (۲ آبان) امسال برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ و PC عرضه خواهد شد.
The Outer Worlds یکی از بهترین عناوین نقشآفرینی نسل هشتم بود و حالا دنباله آن در راه است. قرار دادن داستان در مستعمرهای تازه با گروهی کاملاً جدید از همراهان، بیشک ریسک بزرگی محسوب میشود. بهنظر میرسد استودیوی Obsidian بار دیگر آماده است تا یک ماجراجویی پرهیاهو و در عین حال سرگرمکننده را در دل یک دیستوپیای میانستارهای تحت سلطه شرکتهای بزرگ به بازیکنان ارائه دهند.
The Outer Worlds 2 در تاریخ ۲۹ اکتبر (۷ آبان) برای ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۵ و PC منتشر خواهد شد.
قهرمانانی که برای نجات جهان با هیولاهای هولناک مبارزه میکنند، مفهومی ساده اما ماندگار است. این ایدهای است که Dragon Quest 1 & 2 HD-2D Remake تلاش دارد آن را به تجربهای بهیادماندنی برای هر مخاطبی بدل کند که آماده شنیدن این افسانهها باشد.
هرچند این عناوین نسخه ریمیک شده دو نقشآفرینی کلاسیک و تأثیرگذار هستند، اما بازیکنان همچنان میتوانند انتظار حضور مبارزات سنتی نوبتی، سیستمهای پیشرفت کلاسیک، کاراکترهای دوستداشتنی و روایتهایی را داشته باشند که حس و حال یک قصه پریان آشنا را زنده میکند.
همچنین انتشار Dragon Quest 1 & 2 HD-2D Remake به بازیکنان امکان دسترسی به سهگانه اردریک را میدهد؛ روایتی که با Dragon Quest 3 آغاز شده و ارتباط مستقیمی با جدیدترین نسخهی شمارهدار مجموعه، یعنی Dragon Quest 11: Echoes of an Elusive Age دارد. به بیان دیگر، اکنون بهترین زمان برای ورود و غوطهور شدن در یکی از مهمترین مجموعههای نقشآفرینی تاریخ است.
این اثر در تاریخ ۳۰ اکتبر (۸ آبان) امسال برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ و PC منتشر خواهد شد.
کایل کرین، قهرمان نسخه اول، بار دیگر در عنوان Dying Light: The Beast بازمیگردد. او پس از فرار از اسارت، در پی انتقام از Baron است؛ شخصیت شرور و مرموزی که طی ۱۳ سال روی او آزمایشهای بیرحمانه انجام داد.
داستان بازی در Castor Woods جریان دارد؛ منطقهای روستایی و توریستی که حالا زیر بار هجوم زامبیها فرو رفته است. بازیکنان میتوانند این دنیای باز را با بهرهگیری از مهارتهای پارکور کرین یا با هدایت یک وسیله نقلیه کاوش کنند. درست مانند نسخه اول، زامبیها در معرض نور خورشید کند و بیخطر بهنظر میرسند، اما شبها به موجوداتی بهمراتب تهاجمیتر و مرگبارتر تبدیل میشوند.
کرین برای مقابله با دشمنان، علاوه بر مجموعهای از سلاحهای سرد و گرم، به تواناییهای فراانسانی نیز مجهز است؛ تواناییهایی که او را قادر میسازند سریعتر از یک انسان عادی بدود و شتاب بگیرد. او همچنین میتواند وارد حالتی به نام Beast Mode شود که در آن با دستان خالی حملاتی قدرتمند انجام داده و حتی اجسام محیطی را به سوی دشمنان پرتاب کند تا آسیبهای سنگینی وارد آورد. همانند نسخههای پیشین، این بازی نیز از حالت Co-op چهار نفره پشتیبانی میکند.
Dying Light: The Beast در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) امسال برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC عرضه خواهد شد. نسخههای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان نیز در در اواخر سال جاری میلادی در دسترس قرار خواهند گرفت.
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 پس از تاخیرهای متعدد و روند پر فراز و نشیب توسعه، قرار است در پاییز امسال منتشر شود.
بازیکن در نقش یک خونآشام سالخورده در شهر سیاتلِ قرن بیستویکم قرار میگیرد و میتواند یکی از چندین قبیله خونآشامی را برای عضویت انتخاب کند؛ انتخابی که نوع تواناییهای فراطبیعی او را مشخص خواهد کرد. شما برای حفظ قدرتها و بقای شخصیت اصلی، باید با تغذیه از خون انسانها نیرو بگیرد، در حالی که همزمان بکوشید هویت واقعی شخصیت اصلی بهعنوان خونآشام فاش نشود. شکستن این اصل، به معنای نقض Masquerade است؛ توطئهای پنهان درون جامعه خونآشامها که هدف آن مخفی نگهداشتن وجودشان از چشم انسانهای عادی است.
این بازی اکشن نقشآفرینی در تاریخ ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC عرضه خواهد شد.
این بازی بر خلاف عناوین قبلی، توسط استودیوی Supermassive Games، سازنده سری The Dark Pictures، توسعه مییابد.
درست مانند نسخههای پیشین، بازیکن در یک دنیای سهبعدی به جستوجو میپردازد و با چالشهای سکوبازی و معماهایی خلاقانه روبهرو میشود که برای پیشروی باید آنها را حل کند. با این حال، برخلاف دو بازی اول، این بار امکان بازی تکنفره همراه با یک همتیمی تحت کنترل هوش مصنوعی یا تجربه Co-op آنلاین با یک بازیکن دیگر فراهم شده است.
همچنین دو شخصیت اصلی مکانیکهای گیمپلی متفاوتی دارند: Low از تیر و کمان بهره میبرد، در حالی که Alone با آچار مخصوص خود به میدان میآید
این بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) امسال برای کنسولها و PC عرضه خواهد شد.
Syberia Remastered تجربهای مدرن اما در عین حال وفادار به ریشهها را ارائه میدهد. بازیکنان در نقش کیت واکر قرار خواهند گرفت و این بار با معماهای بازآفرینی شده و گیمپلی مدرنیزه شده مواجه هستند. کیت واکر، شخصیت اصلی بازی، وکیل برجستهای از نیویورک است که برای نهایی کردن فروش یک کارخانه قدیمی رباتسازی به روستایی دورافتاده در آلپ فرانسه فرستاده میشود. اما چیزی که در ظاهر مأموریتی عادی به نظر میرسد، خیلی زود به سفر شگفتانگیزی در دل اروپای شرقی و مناظری پوشیده از برف تبدیل میشود.
Syberia Remastered در تاریخ ۶ نوامبر (۱۵ آبان) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.
داستان Black Ops 7 در سال ۲۰۳۵ و ده سال پس از رویدادهای Call of Duty: Black Ops 2 جریان دارد. این نسخه داستان دیوید میسن، فرمانده JSOC و تیم مأمورانش با نام رمز Specter One را روایت میکند. آنها در این ماجراجویی تلاش میکنند تا بازگشت مشکوک رائول منندز و تهدید او برای نابودی جهان طی سه روز را بررسی و خنثی کنند.
Black Ops 7 شامل سه حالت اصلی کمپین تکنفره/چندنفره همکاری (Co-op)، بخش چندنفره آنلاین و حالت Zombies نوبتی و همکاری میشود. در بخش داستانی، تا چهار بازیکن میتوانند آن را تجربه کنند و شما میتوانید کنترل یک واحد JSOC را به رهبری دیوید میسن بر عهده بگیرید.
Call of Duty: Black Ops 7 در تاریخ ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) برای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
این بازی پلتفرمر بر اساس مجموعه SpongeBob SquarePants از شبکه Nickelodeon ساخته شده است و دنبالهای برای SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake (2023) محسوب میشود. بازیکنان در جریان گیمپلی، میان دو شخصیت باب اسفنجی و پاتریک جابهجا میشوند؛ دو کاراکتری که در تلاش هستند تا مناقشه میان شاه نپتون و دزدان دریایی پرنده را حلوفصل کنند.
SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide در تاریخ ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ ۲ و PC عرضه خواهد شد.
بازی Octopath Traveler 0 شاید از نظر روایت قالبهای همیشگی نقشآفرینی را دگرگون نکند، اما چند تغییر امیدوارکننده در فرمول سری HD-2D اسکوئر انیکس ایجاد کرده است. از جمله این تغییرات میتوان به امکان شخصیسازی شخصیت اصلی و وجود یک مکانیک ساخت و توسعه شهر به سبک Suikoden اشاره کرد.
این بازی در واقع نسخهای گسترش و ارتقایافته از عنوان موبایلی Octopath Traveler: Champions of the Continent است که ضمن ادامه دادن داستان، برخی از المانهای بحثبرانگیز گچا را کنار میگذارد. اگر از طرفداران نقشآفرینیهای الهام گرفته از آثار کلاسیک هستید، این ماجراجویی انتخابمحور میتواند یکی از گزینههای مهمی باشد که باید زیر نظر داشته باشید.
Octopath Traveler 0 در تاریخ ۴ دسامبر (۱۳ آذر) برای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ و PC عرضه خواهد شد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید