در رویداد Awe Dropping اپل، این شرکت نسل تازهای از گوشیهای هوشمند خود را با نام خانواده آیفون ۱۷ معرفی کرد. این مجموعه شامل آیفون ۱۷ استاندارد، آیفون ۱۷ پرو، آیفون ۱۷ پرو مکس و همچنین آیفون ۱۷ ایر بود.
اپل در سری آیفون ۱۷ پرو مجموعهای از دوربینهای جدید با کیفیت بالا استفاده کرده که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی Fusion، دوربین فوقعریض ۴۸ مگاپیکسلی فیوژن و دوربین تلهفوتو ۴۸ مگاپیکسلی فیوژن میشود و در کنار آن یک دوربین سلفی ۱۸ مگاپیکسلی با قابلیت Center Stage در بخش جلویی دستگاه تعبیه شده است.
سامسونگ در واکنشی طعنهآمیز نسبت به توانایی دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۷ در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) در نوشت: «۴۸ مگاپیکسل ضربدر ۳ هنوز هم معادل ۲۰۰ مگاپیکسل نمیشود.» این پیام با حالت تمسخرآمیز و استفاده از شکلک منتشر شد.
در همین حال، حساب رسمی اپل در شبکه اجتماعی X اعلام کرد: «انتظار به پایان رسید. آیفون ۱۷ پرو، آیفون ۱۷ ایر، آیفون ۱۷، اپل واچ اولترا ۳، اپل واچ سری ۱۱، اپل واچ SE 3، ایرپادز پرو ۳ و محصولات دیگر معرفی شدند.»
پس از این پیامها، کاربران شبکههای اجتماعی واکنشهای گستردهای نشان دادند و برخی به تمسخر سامسونگ بابت عملکرد دوربینهای خودش پرداختند. یک کاربر نوشت: «شما باید این رفتارهای بچهگانه را متوقف کنید. اپل هیچ توجهی به شما نمیکند… پس چرا شما چنین کاری را در قبال آن انجام میدهید؟»
کاربر دیگری اظهار داشت: «لطفاً بیشتر گریه کنید و در همان وضعیت باقی بمانید.» فرد سومی با کنایه نوشت: «۲۰۰ مگاپیکسل به معنای داشتن تصویری طبیعی و زیبا نیست.» یک کاربر دیگر با اشاره به حاشیههای گذشته سامسونگ گفت: «حداقل آنها عکسهای ماه را جعلی نمیسازند.» و شخص دیگری افزود: «بزرگنماییهای مبتنی بر هوش مصنوعی خندهدار هستند.»
این نخستین بار نیست که برندها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم رقبای خود را هدف قرار میدهند. قبلا نیز نمونههای مشابهی از این دست جدلهای تبلیغاتی میان شرکتهای بزرگ فناوری دیده شده است.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید