یکی از پر بحثترین موارد پیرامون GTA 6، مربوط به ابعاد نقشه آن است. برخی از بازیکنان محیط وسیعتر را دوست دارند و برخی نیز محیط پرجزئیاتتر؛ حالا راکستار باید سلیقه و علایق کدام گروه را در اولویت قرار دهد؟
از مهمترین چالشهایی که صنعت بازیهای ویدیویی اغلب با آن درگیر است، نحوه برخورد توسعهدهندگان با وسعت و اندازه جهان عناوین مختلف است؛ موضوعی که بازیکنان دوست دارند هر چه زودتر حل شود. برخی از شرکتهای بازی سازی فکر میکنند تنها کاری که باید انجام دهند این است که دنیای بازیها را صرفا بزرگتر کنند و در این بین هیچ حرکت مفیدی برای حسآمیزی و تاثیرگذاری این وسعت در جهان بازی انجام نمیدهند.
بازیهای زیادی هستند که اغلب با این مشکل روبرو هستند. این عناوین تاکید و تبلیغ زیادی روی این موضوع دارند که بازیکنان میتوانند هرجایی که دوست دارند قدم بگذارند و در همین حین که گیمرها در دنیای آن به کاوش میپردازند، تقریبا کار خاصی برای انجام دادن در آن محیط پیدا نخواهند کرد. گزارشها میگویند GTA 6 قرار است بزرگترین عنوانی باشد که راکستار تا به امروز توسعه داده است، اما آیا صرفا همین موضوع تمام خواسته بازیکنان است؟
برخی از بازیکنان معتقدند که یک بازی باید از نظر وسعت و اندازه نقشه متعادل و حتی کوچکتر باشد تا جزئیات محیطی بیشتر و ظرفیت گردشپذیری بالاتری ارائه دهد و جستجو و پرسهزدن در محیط و تعامل با دنیای اطراف، اصل محوری گیمپلی قرار گیرد. این دسته از گیمرها معتقدند چنین دنیایی میتواند زندهتر و پویاتر باشد و لذتبردن از بازی را بیشتر کند. دسته دیگری از گیمرها نیز تا حد زیادی برعکس این موضوع فکر میکنند و عقیده دارند یک بازی صرفنظر از میزان جزئیات محیطی، باید نقشه بزرگ و وسیعی نیز داشته باشد.
راکستار از جمله شرکتهای باسابقه در این حوزه است که عملا عناوین آن با نقشههای جهانباز یک پیوند اساسی دارند. این شرکت میداند که بازیکنان حول جهان بازی به چه چیزی علاقه دارند و از چه چیزی متنفرند و اتفاقا با همین تجارب، رویکرد مناسبی را در عناوین وسترن خود پیش گرفتند و علاوهبر تحسین همگان، جوایز بسیاری نیز نصیب گل سرسبدشان کردند.
نکته مهم بعدی این است که راکستار بیش از یک دهه روی توسعه GTA 6 کار کرده است و این یعنی آنها زمان زیادی برای برنامهریزی روی ساخت جهانی غنی و پر از محتواهای ریز و درشت مختلف داشتهاند. یکی از بزرگترین شواهد این موضوع در اولین تریلر آن قابلرویت بود که شهر جدید لئونیدا، اساسا همان فلوریدای واقعی است و جزئیات اتفاقات مختلف در گوشه و کنار جهان آن بهشکلی واقعگرایانه رخنمایی میکرد.
اگرچه نباید تا زمان عرضه GTA 6 نظر قطعی داد، اما در پاسخ به سوال اصلی این مطلب باید گفت بنابر تجربه، فرمول موفقیتآمیز راکستار در این زمینه (که تعادلی مناسب بین خواسته هر دو دسته از بازیکنان برقرار میکند)، بهاحتمال زیاد بازهم موفق ظاهر خواهد شد و در کنار یک جهان که بهاندازه کافی بزرگ است، شاهد جزئیات و تنوع فوقالعادهای در محیط شهری بازی خواهیم بود.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید