تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: سه شنبه , ۲۵ شهریور , ۱۴۰۴
X
بازی Resident Evil Requiem با پشتیبانی از ری تریسینگ بر روی نینتدو سوییچ ۲ اجرا می‌شود

بازی Resident Evil Requiem با پشتیبانی از ری تریسینگ بر روی نینتدو سوییچ ۲ اجرا می‌شود

تحلیل جدید Digital Foundry از نسخه‌ی نینتندو سوییچ ۲ بازی Resident Evil Requiem نشان می‌دهد که کپکام برای اجرای این عنوان ترسناک روی سخت‌افزار جدید نینتندو، به راهکارهای فنی خاصی متوسل شده است. با رزولوشن ۶۰۰p و استفاده از فناوری DLSS برای ارتقاء کیفیت تصویر، این بازی تلاش می‌کند تا با وجود محدودیت‌های گرافیکی، تجربه‌ای پایدار و چشم‌نواز ارائه دهد.

تبلیغات

طبق گزارش منتشرشده، Resident Evil Requiem روی نینتدو سوییچ ۲ با رزولوشن پایه‌ی حدود ۶۰۰p اجرا می‌شود و سپس با استفاده از DLSS (فناوری ارتقاء تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی از انویدیا) به وضوح بالاتر ارتقاء می‌یابد. این روش باعث می‌شود بازی با وجود افت کیفیت اولیه، ظاهر بصری قابل قبول داشته باشد، به ویژه سبک ترس و بقا که نیاز به واکنش‌های سریع ندارد.

یکی از نکات کلیدی در طراحی، استفاده‌ی گسترده از ری تریسینگ است. نسخه‌ی سوییچ ۲ از RTGI Global Illumination مبتنی بر ری تریسینگ بهره می‌برد، اما برخلاف نسخه‌ی ویندوز، از Path Tracing کامل پشتیبانی نمی‌کند. بازتاب‌ها نیز در نینتندو سوییچ ۲ به روش Screen-Space انجام می‌شوند، یعنی در صورت قرار گرفتن جسمی در جلوی منبع بازتاب، تصویر ناپدید می‌شود. در مقابل، نسخه‌ی ویندوز با بازتاب‌های مبتنی بر مسیر نور، ثبات بیشتری دارد.

در مقایسه با نسخه‌های پلی استیشن ۵ پرو و ویندوز، کیفیت بافت‌ها در نینتندو سوییچ ۲ کاهش یافته و نویز تصویری بیشتر به‌چشم می‌خورد. یکی از تغییرات قابل‌توجه، استفاده از تکنیک قدیمی‌تر «Hair Card» برای رندر موهاست که جایگزین روش مدرن «Strand-Basd شده و ظاهر زاویه‌دار و غیرطبیعی‌تری به شخصیت‌ها داده است. با این حال، صحنه‌های سینمایی با نورپردازی دستی همچنان وفادار به طراحی هنری اصلی باقی مانده‌اند.

بازی Resident Evil Requiem با پشتیبانی از ری تریسینگ بر روی نینتدو سوییچ ۲ اجرا می‌شود - گیمفا

حالت Digital Foundry اشاره می‌کند که نرخ فریم در نسخه‌ی نینتندو سوییچ ۲ ناپایدار است، اما این موضوع در سری Resident Evil بی‌سابقه نیست. نسخه‌های قبلی نیز روی کنسول‌های نسل قبل با نرخ فریم آزاد اجرا می‌شدند. با توجه به سبک کند و اتمسفریک بازی، این نوسان تأثیر منفی جدی بر تجربه‌ی کاربر نمی‌گذارد، به‌ویژه با کمک DLSS که ظاهر بازی را تثبیت می‌کند.

با توجه به وابستگی شدید بازی به نورپردازی Ray-Traced، عرضه‌ی نسخه‌ای برای پلی استیشن ۴ نیازمند بازنویسی کامل سیستم نورپردازی خواهد بود، کاری که به‌نظر می‌رسد از نظر فنی و اقتصادی توجیه‌پذیر نباشد. در مقابل، نینتندو سوییچ ۲ با پشتیبانی بومی از RTGI، نشان داده که می‌تواند میزبان مناسبی برای بازی‌های نسل جدید باشد.

بازی Resident Evil Requiem در جریان Summer Game Fest 2025 معرفی شد و نهمین نسخه‌ی اصلی از این فرنچایز محسوب می‌شود. داستان بازی حول محور مأمور FBI به‌نام گریس اشکرفت می‌چرخد که مأمور بررسی مجموعه‌ای از مرگ‌های مشکوک در یک هتل شده است.

این بازی در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۶ (۸ اسفند ۱۴۰۴) برای پلتفرم‌های نینتندو سوئیچ ۲، پلی‌ استیشن ۵، ایکس‌ باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است