یکی از مفهومیترین و غیرمتعارفترین خودروهای لامبورگینی، مدل Pregunta سال ۱۹۹۸، قرار است در ماه اکتبر برای اولینبار به فروش گذاشته شود. این خودرو مفهومی تکنمونه که با الهام از جنگندههای جت طراحی شده، نهتنها از نظر فنی بهعنوان جانشینی برای Diablo در نظر گرفته شده بود، بلکه از نظر طراحی نیز یکی از جسورانهترین پروژههای دوران مدیریت Chrysler بر لامبورگینی محسوب میشود.
این خودرو در دوران مدیریت Chrysler بر لامبورگینی توسعه یافت، اما بهطور طنزآمیزی تنها پس از آنکه برند ایتالیایی توسط آئودی خریداری شد، از آن رونمایی بعمل آمد. این نمونهی تکساخت Pregunta قرار است در مزایدهای شامل ۷۵ خودرو در محل Approach Golf در تاریخ ۱۰ اکتبر به نمایش گذاشته شود و طبق برآوردها، ممکن است با قیمتی بین ۲.۵ میلیون یورو (بیش از ۲.۹۲ میلیون دلار آمریکا) تا ۳.۵ میلیون یورو (۴.۱۱۹ میلیون دلار آمریکا) به فروش برسد. این مزایده نخستین حضور عمومی این خودرو خارج از موزهی لامبورگینی از سال ۲۰۰۸ تاکنون محسوب میشود.
مدل Pregunta بهعنوان جایگزینی احتمالی برای لامبورگینی Diablo طراحی شد و از همان پلتفرم و سیستم محرکهی نماد دههی ۹۰ میلادی بهره میبرد، البته با تغییرات گسترده. این خودروی مفهومی تکنمونه، مجهز به موتور ۵.۷ لیتری V12 لامبورگینی است که نزدیک به ۵۳۰ اسببخار قدرت و ۴۴۶ پوند-فوت گشتاور تولید میکند. سیستم انتقال قدرت شامل گیربکس پنجسرعتهی دستی با دستهدندهی فلزی است. برخلاف مدل Diablo VT، Pregunta فقط با محور عقب طراحی شده، اما همچنان میتواند در مدت ۳.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۲۰۷ مایل بر ساعت است.
طراحی بیرونی Pregunta که توسط Carrosserie Heuliez-Torino انجام شده، بهشدت از صنعت هوافضا الهام گرفته است (لامبورگینی موتور، گیربکس، کلاچ و شاسی را تأمین کرده، اما سایر بخشها بهطور کامل در اختیار طراح فرانسوی بوده است). بدنهی خودرو که بهطور کامل از فیبر کربن ساخته شده، با رنگ خاکستری مات مشابه رنگ جنگندهی Dassault Rafale پوشانده شده است. همچنین، شیشهی پانورامای کابین شیشهی جلو معمولی، درهای قیچیشکل، و دو پنل سقفی پلیکربناتی قابل جدا شدن نیز برای تداعی کابین جنگنده طراحی شدهاند. فضای داخلی خودرو نیز به دو بخش تقسیم شدهاست: کابین راننده با طراحی کاربردیتر و فضای سرنشین با راحتی بیشتر در قسمت عقب.
هر دو بخش مجهز به صندلیهای آبی آویشن با تریم مشکی و کمربندهای چهارنقطهای Schroth هستند. علاوهبر الهام از جنگندههای جت، لامبورگینی در طراحی داخلی بهطور غیرمنتظرهای از فناوریهای پیشرفته استفاده کرده که شامل نمایشگر LCD مرکزی بهجای آینههای جانبی برای دوربین پارک عقب، نورپردازی محیطی فیبر نوری، و صفحهنمایش دیجیتال مشابه خودروهای فرمول یک در مقابل راننده.
اگرچه این خودرو تحت مدیریت Chrysler ساخته شد، اما مشکلات مالی شرکت آمریکایی باعث شد Pregunta تا نمایشگاه Salon de Paris در سال ۱۹۹۸ رونمایی نشود، زیرا در آن زمان، لامبورگینی تنها یک ماه بود که تحت مالکیت آئودی قرار گرفته بود. این خودرو سال بعد در نمایشگاه ژنو نیز حضور یافت، اما در نهایت همانند سایر مفاهیم مبتنی بر Diablo، از جمله Acosta، Zagato Raptor و Canto بازنشسته شد. در آن زمان، لامبورگینی تحت مالکیت آئودی تمرکز خود را به پروژهی جدید P147 معطوف کرده بود که بعدها با نام Murciélago معرفی شد. پس از حضور در چند نمایشگاه تجاری و خودرویی، Pregunta در اواخر سال ۲۰۰۸ به یک مجموعهی خصوصی فروخته شد و آخرین حضور عمومی آن در رویداد SpaItalia Rally در پیست Spa-Francorchamps بود.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید